Zoek betaalbare 30A 24V voeding..

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Ik heb deze sinds een week of 3 en bevalt me goed..
Netzgerät 60A / 900W McPower MRGN-900 0-60V 19 Zoll [NE-RNG900] - 199,00*€ : lipoly.de, Alles für den Elektromodellflug.

0-15V/60A, 0-30V/30A, 0-60V/15A
Niet gek duur voor een 60A voeding, en regelbaar (moest je ooit een lader willen gebruiken die geen 28V Uin aankan)

Mooi ding alleen hier zie ik dat hij 8,3 kg weegt:
http://www.thiecom.de/rng900-schaltnetzgeraet.html

Wordt dan wel een erg zwaar laadkoffertje voor op het veld.

@Bram: in dit draadje, de Manson 60A uitvoering voor 200 euro. Dat is dus even duur/goedkoop als 2 30A graupner gevalletjes :)

Toch.. als Manson zo'n ding met display en regelbaarheid en al kan maken voor 200 euro..

Helaas.. want 13 volt.

30 x 13 = 390 Watt. Dan zou ik er dus 2 nodig hebben, 1 per lader. Goedkoop is het wel idd, 50 Euro.. maar er staan geen afmetingen en gewichten bij.. vermoed groot en zwaar.

Tot nu toe is de enige goede optie de Manson/Maas.. hoewel ik denk dat het onder de 200 euro kan, ben ik dat nog niet tegengekomen.

Voor de rest wil ik iedereen er voor het laatst op wijzen dat de voeding in kwestie minimaal 360Watt moet kunnen leveren indien er van 2 voedingen uitgegaan wordt, of 720 bij 1 voeding. Elke voeding die daaraan niet voldoet, is niet geschikt.

24 * 13.8 = geen 360 Watt.

Toch bedankt voor de tip want zo te zien hebben ze ook wel apparaten die wel meer leveren.. ga het dus even bekijken!

Je kunt ze ook in serie zetten, en ik heb er op Marktpl. en Speurders wel eens zien staan. (voor rond de 80 euro)

Groeten, Ron

Ik kan ze wel krijgen, komen vanuit Shanghai, open frame en 500W 24V 30A.
112 euro (inclusief verzending).

Ook mogelijk, open frame 800W 24V 30A
Prijs zal rond de 130 euro liggen, moet ik nog even navragen.

Hezik, een tip:

ik heb deze week zo een voeding van Baco Army Goods in Ijmuiden laten komen.
Hij levert een spanning van rond de 13 volt als ik aan mijn Hyperion 0610 duo 2 lipo's 14.8V 3000 mAh hang. Het is een server voeding die 32A continu kan leveren.

Je moet wel zelf knutselen om een 12 volt + en - af te takken, maar dat is zo gedaan.
Vond ik voor 25 euro kostprijs van de voeding ook niet echt een probleem.
Mocht je de spec's zoeken, het is een: ROAL type PS150.
32A op de 12/13.4 volt lijn en 20A op de 5V lijn.
De behuizing is een rack mount, de afmetingen: net iets groter (+/- 4 cm.) dan mijn lader.

Ik heb 'm de volgende F3a B/C wedstrijd bij me.

Back