zoek bouwplan oude zwever min.3m (zögling, spatz,...)

• Topicstarter Topicstarter firefox309
  • Startdatum Startdatum
F

firefox309

Guest
ik zoek eigenijk een bouwplan van een zwever die voor 1960 gebouwd werd.ik zou graag eentje boven de 3meter bouwen maar iets eronder mag ook.is het mogelijk van hier een paar fotos te posten ofzo dat ik een idee krijg van wat jullie allemaal hebben van bouwplannen.. of fotos van de vliegers waar je plannen van hebt.ik zou het liefst iets zien zoals de Zögling ofzoiets...maar moet minstens staart sturing en rolroeren hebben. alvast bedankt voor de moeite.

Ben momenteel bezig met een Bergfalke van 3,2 meter.
Leuke kist, maar hij schiet niet erg op. Zal 'm binnenkort maar weer eens ter hand nemen.

hoi

ah dank je wel... da al een begin... ik zocht ook iets met sprokkelbouw zoals deze, maar zoek ook nog hoogdek zwevers want vind da nog net iets mooier. bedankt voor de moeite firefox

minimoa van Krick!

Juni05g.jpg

heb de bouwdoos een jaar geleden bemachtigd via marktplaats. Nog niet aan begonnen

Hallo
ik heb diverse tekeningen maar geen foto's daar ik veel meer tekeningen heb dan tijd
L-spats ed
zal een voor je kijken welke dit allemaal zijn.

oh dank u wel hans, als t maar niet te moeilijk bouwen is hehe, een minimoa zie ik nog nie echt zitte :D da is voor als ik ooit zonder vriendin zit ofzo hehe...alvast bedankt...

niemand een plan van een SG38 ? daar is men oog eigenlijk echt wel op gevallen...

Zal is kijken voor je, heb ergens achterin de berging van het bouwhok onder een hoop spullen volgensmij die tekening liggen.
heb ooit eens een begin gemaakt toen ik nog bij moeders woonde.

ik laat binnenkort even wat weten.

Xander!

L-spatz van 3,20 m.
houtbouw vleugels, stabilo en roeren.
Romp is GFK.

kijk even bij modellbau-steinhardt.de deze biedt de romp met tekening aan.

Ik ben bezig met het bouwen van een Bergfalke.
Het plan heb ik een tijd geleden gekocht bij het Franse tijdschrift MRA.
Dit project betekent toch enkele uurtjes aan je bouwplank, dat kan ik verzekeren.
Het wordt een leuk kistje van 3 m spanwijdte.
De ruwbouw is af.
Ik moet nu nog de zaak bespannen met kraftpapier en zijde.
Hopelijk heb ik hem klaar tegen het zweefvliegtreffen die onze club elk jaar organizeerd.

full
Ik

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziehier een beeld van mijn Bergfalke in aanbouw.
De werktekening van deze zwever is afkomstig van het Franse modelbouwmagazine MRA.
Enkele gegevens. Spanwijdte 3 m. Vleugelbelasting 35g/dm2.
Geen exotische materialen. Enkel balsa, triplex, kraftpapier en zijde, meer moet dat niet zijn.
full

Hallo

Ik heb een tekening van de Fafnir 2 spanweidte 3,8 meter Romp lengte 1,4 meter.
Besturing 3 assen met remkleppen en sleep koppeling.
Ik heb nog foto s van de in aanbouw zijnde romp en vleugels.

Ko

Laatst bewerkt:
Bergfalke

Ben momenteel bezig met een Bergfalke van 3,2 meter.
Leuke kist, maar hij schiet niet erg op. Zal 'm binnenkort maar weer eens ter hand nemen.

[

Een prachtige kist.
Blijven verderbouwen, niet opgeven.
Mijn berggfalke heeft daar ook een eind gelegen maar op een bepaald moment heb ik er toch weer een lap op gegeven.

full
/QUOTE]

Zo ligt ie er al een paar jaar bij. Ik moet nog een berg moed verzamelen om er verder mee te gaan.

74584b40ac5ee9acd.jpg

Momenteel ligt hier trouwens de hele modelbouwerij op zijn gat. Het wordt tijd dat er een nieuw vliegveld komt of dat ik meer tijd krijg......

Groeten, JH

Daar komt de Besenstiel van post #14 ook vandaan. Fantastische ontwerper/bouwer, die Vincent Besançon.

Max.

yep. Echt schitterende kisten. En details....
Ik vond die site gister toevallig. Koste me weer een paar uur....

Back