zoek een nieuwe auto(rollend)

Tis dat je je netjes hebt voorgesteld en ik weet wie je bent!... ;)

Maar:
En zelfs M7H kan het daar niet mee eens zijn!!
Staat eigenlijk een beetje brak...

Maar inderdaad, nieuwe kopen is ultiem, althans ik neem aan dat je dat bedoelt.

Aangezien de TS al brandstof gewend is, met zijn HPI, ga ik ervanuit dat hij al wel wat kijk op de hobby heeft, anders zou ik iedereen aanraden altijd 2e hands in deze hobby te stappen...

@marcy,
Je hebt het erover dat onderdelen altijd besteld dienen te worden voor je HPI, ik denk dat je daar met andere auto's ook niet echt onderuit komt, tenzij je eerst naar een winkel van jou keuze loopt en kijkt wat hij aan het rek heeft hangen.
Bestellen hoeft ook geen probleem te zijn, mits het snel leverbaar is.
En dan valt de keuze snel op een Mugen...
Serpent heeft daar soms wat problemen mee, en dat kan gaan irriteren.... ja, ik lul nu niet in mijn eigen straatje, want zo verkoop ik die auto niet aan je natuurlijk...:p
Ik wil je een eerlijk advies geven.
wel kun je met die Vector van mij best wat klappertjes maken, onderdelen genoeg, maar doe het niet te vaak!.....

Oh,
Misschien wil ik zelf die Vector wel en probeer alle concurrenten uit te schakelen!!

Voor 500,- mag jij hem hebben, pak ik hem ook nog in voor je!

ik denk dat ik nog eerst maar wat ga spaaren want ik heb nu bij lange na niet genoeg geld.

maar ik wil wel een beetje een goed beeld van de auto's die in mijn prijsmarge vallen.

ik weet dat nieuw altijd beter is als 2dehands maar ik neem aan dat er in geen enkele winkel een nieuwe auto te vinden is zonder motor.

hier even een lijst met eisen voor de auto.
het moet in iedergevan een auto zijn waar een motor in past waar de uitlaat aan de achterkant zit(mijn vriend heeft nog een mooi blockje voorme)
zo bedoel ik het
Nl30135.jpg

de auto voledig het liefst zonder motor mag met.
zervos niet nodig maar het liefst met.
reserve onderdelen zijn handig

het moet in iedergevan een auto zijn waar een motor in past waar de uitlaat aan de achterkant zit(mijn vriend heeft nog een mooi blockje voorme)

Niet om het een of ander, maar is dat blokje die die vriend van je heeft nog wel goed?
Niets is zo frustrerend als een versleten motor en dan daarmee proberen door te rijden....
Uiteindelijk smijt je dan de auto in een hoek, terwijl die er niets aan kan doen....

Wat ik me nou al een tijdje afvraag, heeft jouw LHS wel onderdelen voor serpent in de winkel? Want je wilt een andere auto omdat je het zat bent om te bestellen, al heeft hij dat niet zit je alsnog aan bestellen vast.

Ikzelf ben ook begonnen met een rs4 3. Daar toen aardig wat rondjes mee gereden op heemstede.

Vervolgens een tweedehands 710 gekocht en langzaam aan de hobby uitgebreid (was toen ook 16 met supermarktbaantje).

Dus ik zou gewoon even goed zoeken naar een serpent 710/720/ Mugen mtx-3.

Met een tweedehands auto kan je nog redelijk rijden, met een tweedehands motor is het vaak één en al ergenis. Ik zou dan ook altijd een nieuwe motor verkiezen boven een nieuw chassis.

En dan gewoon rustig de tijd nemen om je spullen op te bouwen.

ik heb zojuist mail gestuurd en een reaktie gahad van mijn modelbouw zaak.

en zij zijden dat ze vrijveel serpent onderdeelen hebben maar daar niets meer van gaan bestellen.
hij heeft ook gemeld dat de xray nt1 een goeie optie is hij schijnt er zelf ook 1 te hebben en blijkt heel goed te zijn.
en reserve zijn daar heel goed te krijgen.
maar wat denken julie over een xray nt1?

Laatst bewerkt:
Xray NT1 is een goede auto hoor. Met veel mechanische grip. Maar dan ben je voor een kit
wel zo'n € 400,= kwijt. En dat was toch niet de bedoeling? :confused:

Op marktplaats staat overigens wel een mooie NT1
Maarja, zoals Thrustmaster al aangaf ben je dan 400 euro kwijt, en dan ben je ook nog niet klaar.. ( Tweedehandsje op internet is 400,- )

Laatst bewerkt:
En dan....

- body met verf
- banden (die van je RS4 zijn niet echt bruikbaar vrees ik)
- startkist

Ik heb eventueel nog 4 sets wielen voor 1/8 liggen, gebruikt maar nog prima te gebruiken voor trainingen. Ik heb ze gekocht in de hoop dat ze op mijn Kyosho Inferno GT pasten, maar dit blijkt niet het geval te zijn. Als je interesse hebt hoor ik het wel in PB.

Mijn zoon heeft ook nog zijn Mugen MRX3 met Novarossi N21 3T (ongeveer 4 clubwedstrijden meegereden en zo'n 1,5 liter gedraaid) te koop staan. Geen servo's en ontvanger maar wel wat reserve onderdelen. Hij moet er € 150,= voor hebben.

Mijn zoon heeft ook nog zijn Mugen MRX3 met Novarossi N21 3T (ongeveer 4 clubwedstrijden meegereden en zo'n 1,5 liter gedraaid) te koop staan. Geen servo's en ontvanger maar wel wat reserve onderdelen. Hij moet er € 150,= voor hebben.

En dat is nu een goede optie!
De MRX3 is bv. bij the-Border nog redelijk ondersteund maar veel MRX4 past er ook op. De N21-3T motor is een leuke motor voor de club. (Al is het aanbod van M7H ook niet verkeerd)

Hou er rekening mee dat je nog steeds een startkist moet heben, beetje zoeken en je zult 2e hands genoeg vinden.

En dan....

- body met verf
- banden (die van je RS4 zijn niet echt bruikbaar vrees ik)
- startkist
boddy kun je voor 20 euro zo in de winkel halen.
ik rij met foam banden voor 1mil kleiner als achter.
startkist heb ik al bijna van af het moment dat ik begon met brandstof riijden.
2 dagen na dat ik bedon hat ik een kist (rotostart is bagger).

op de club heeft een vriend mij een newgun of zo iets aan geraden maar als ik newgun in typ krijg ik aleenmaar forums over mensen die een pistool new hebben.

hoe spel je het echt
groetjes marc

newgun..Mugen?

Er rijden ook Schep Hert's rond en Serp End's. Soms zie je ook Tam i.a. en als je geluk hebt wat Straling. Ow ja.. ik zag laatst ook een kaas rijden, was volgens mij een Edammer.

Om een leuke draai te geven... kijk niet raar als rijders het hebben over een sinasappel kistje, of een plastic wegwerp auto... ze bedoelen dan een Serp End en een Kyoshol.

Fun dit :D

Back