Zoekende

Je hebt ergens wel gelijk maar de investeringen horen volgens mij bij de stap waar je besluit dat je definitief verder wilt. En niet bij de onderzoekende stap Mocht blijken dat het toch niet bevalt zit je met een hoop dure spullen.
Mocht je echter nooit hebben gevlogen maar vaak geconfronteerd zijn geweest met modelvliegen. Al behoorlijk zijn ingelezen dan kan ik mij die stap wel voorstellen. Maar dat is hier volgens mij niet het geval. Een eenvoudige 4 kanaals FP is niet duur. Vliegt aardig in huis en je kunt voor weinig geld ervaren of het iets is waar je mee verder wilt. Maar dat is my two cents natuurlijk ;)

Ik ben met mijn fotografie ook niet gelijk begonnen met een 5D MKII met tassen vol lensen. Dat kwam pas later toen ik zag dat het een blijvertje was.

He mensen wat denken jullie trouwens van deze modellen?

Walkera HM4-#3B of de walkera cb100

De 4#3 is een 90 graden flybar heli dus ik vind dat persoonlijk geen goede beginners helicopter tenzij je al veel stick gevoel hebt of talent. Het kan wel maar dan zou ik eerst flink wat uren simmen.
De Walkera CB100 is net zoiets als de Solo Pro of de MSR alleen zwaarder en een zwakke staart. Die is dus best snel stuk. Heb je nog nooit gevlogen dan ga je zeker crashen. Beste doe je dat met iets wat een stootje kan hebben.

Duidelijk!!

Dan toch maar de NESP of de MSR.

Heb nog niet echt een duidelijke keuze voor iets, kan technisch niet veel verschil opmerken...komt het dan neer op esthetica?

Duidelijk!!

Dan toch maar de NESP of de MSR.

Heb nog niet echt een duidelijke keuze voor iets, kan technisch niet veel verschil opmerken...komt het dan neer op esthetica?

Je valt je geen buil aan die twee. De Solo Pro is iets goedkoper. Ik meen dat je die al in een koffertje hebt met 2 accu's en een lader voor rond de 100 euro. Die lader ga je snel willen hebben want opladen van een accu in je zender wat met dat ding kan kost je kapitalen aan penlites.
De Blade MSR is ook een prima dingetje hoor. Tís wat dat betreft een persoonlijke keuze.
Reken er wel op dat je na de aanschaf ook een klein bedrag moet reserveren aan reserveonderdelen. Daar ontkom je als beginner niet aan vrees ik. Maar dat zijn kleine bedragen.

Dank je! Ontlopen ze elkaar nog op gebied van wat ze kunnen hebben? Dus of de een zwakker dan de andere is?

En waarom dat prijsverschil als ze hetzelfde zijn? Waar zit dat in verstopt?:)

Dank je! Ontlopen ze elkaar nog op gebied van wat ze kunnen hebben? Dus of de een zwakker dan de andere is?

Prijsverschil is voornamelijk de naam.. Maar de MSR kun je ook met een professionele zender vliegen in de toekomst als je meer Blade heli's zou gaan verzamelen.
Ik ken de MSR zelf verder niet behalve van horen zeggen en tís ook prima hoor. De Solo Pro heb ik zelf en ben er zeer tevreden over. Geen klachten eigenlijk.

Die zender die bij de NESP zit, vliegt dat ook lekker? En geeft het een goed beeld van hoe de volgende (moeilijkere) stap er uit gaat zien?

Ontlopen ze elkaar ook niet op gebied van snelheid en performance op andere gebieden?

Die zender die bij de NESP zit, vliegt dat ook lekker? En geeft het een goed beeld van hoe de volgende (moeilijkere) stap er uit gaat zien?

Ontlopen ze elkaar ook niet op gebied van snelheid en performance op andere gebieden?

Zender van de NESP werkt prima hoor. En nee je krijgt geen realistisch beeld van de volgende stap. De volgende stap is even doorbijten. Daar weten Pheter en ik alles van want die stap hebben we net genomen :)
Wat je wel krijgt is een goed inzicht om te vliegen in een 3D omgeving. De besturing is in grove lijnen hetzelfde als bij de stap verder. De Solo Pro en de MSR corrigeren zichzelf nog door de 45 graden flybar. Dus stick loslaten en de helicopter komt vanzelf in een hover. Bij een 90 graden FP of een CP is dit niet zo. Ze reageren veel feller en hebben constante input van je nodig. Dat is best even lastig maar wel te leren. Kost alleen veel meer tijd. De Solo Pro kun je vlot leren vliegen en ook al doe je daarna een stap verder blijft het een leuk ding voor binnen. Ik vlieg er nog steeds mee hoor :)

En als je nog niet eruit bent wat je wilt, groot of klein. Dan zou je het kunnen overwegen om eens te vragen om bij de praktijkdeskundigen te mogen kijken.

Je kan ook eens kijken of er weer eens ergens een opendag is van een vliegclub. Kun je vaak even proberen te vliegen aan de hand van een instructeur. Bevalt het, kun je overwegen om gelijk een goed kapitaal te investeren en je bij een club aan te melden waar je al het advies krijgt dat je nodig hebt. Hierbij aangesloten nog eens vliegles nemen. Vlieg je met een grote brandstof heli. jouw'n zender zit verbonden aan de instructeur en die kan de vlucht zo van je overnemen mocht er iets misgaan.
Je hebt dan wel gelijk kwaliteit in huis met een mooie zender.

Wil je dan nog eens een heli voor indoor kun je overwegen om een kleine mcpx Bind & fly te kopen. Koop je enkel de heli zonder een zender, scheelt toch weer geld en een goed zender heb je dan alweer.

De RC modelshop waar ik kom heeft een samenwerkingsverband met een vliegschool in Friesland.
Bij aankoop van een Blade 400 B&F krijg je 5 a 10 vlieglessen cadeau.
Kijken ze gelijk je heli even na en helpen ze jou bij de instellingen van de heli.

Tis een tip en weet niet of je hier iets aan hebt.:D

Zender van de NESP werkt prima hoor. En nee je krijgt geen realistisch beeld van de volgende stap. De volgende stap is even doorbijten. Daar weten Pheter en ik alles van want die stap hebben we net genomen :)
Wat je wel krijgt is een goed inzicht om te vliegen in een 3D omgeving. De besturing is in grove lijnen hetzelfde als bij de stap verder. De Solo Pro en de MSR corrigeren zichzelf nog door de 45 graden flybar. Dus stick loslaten en de helicopter komt vanzelf in een hover. Bij een 90 graden FP of een CP is dit niet zo. Ze reageren veel feller en hebben constante input van je nodig. Dat is best even lastig maar wel te leren. Kost alleen veel meer tijd. De Solo Pro kun je vlot leren vliegen en ook al doe je daarna een stap verder blijft het een leuk ding voor binnen. Ik vlieg er nog steeds mee hoor :)

De NESP vliegen Chow en ik en zekers meerdere mensen, met 10 vingers in de neus.
Aan het begin was het ook zweten voor mij.
Nu ben ik een stap verder, flybarless.
Dacht na de Pro deze volgende zet wel gemakkelijk te kunnen nemen, helaas in vergist.
Gelukkig ben ik met een indoor heli begonnen om zo stap voor stap mijzelf verder te kunnen ontwikkelen.
Ik had ook een keuze kunnen maken om een grote heli te pakken en vliegles te nemen.
Maar ik werd zelf gelijk verliefd op de Pro en heb tot de dag van vandaag nog steeds veel vliegplezier met deze kleine vogel. Heeft af en toe kuren, zoals elke kleine maar daar komen we ook wel weer uit. Als het weer gefixed is, zit er heel veel uitdaging in een kleine micro fp heli.:D

Als je de RTF versies koopt, met stopcontact lader, dan is de mSR ongeveer €30 duurder hier in NL.
Het prijsverschil zit hem in de ontwikkelingskosten, de Solo Pro is van binnen een clone van de mSR. De mSR heeft een beter afgewerkte printplaat, ziet er netter uit. Daarbij zit op de mSR een LVC, wat de accu spaart als je te lang doorvliegt en de al geroemde DSM2 ontvanger. De skid is steviger dan de Solo Pro en de blades hangen aan een blade-grip wat beter bestand is tegen een impact. Let wel dat in China een Solo Pro nog geen 1/3 kost van de prijs van een mSR. Dat wil wel wat zeggen, maar ook dat de Solo Pro een hele goed deal kan zijn.

Wat krijg je bij de RTF met lader versies:
Dan krijg je dus een zender, een helicopter, 2 accu's en een lader.
Verschil tussen de levering van deze twee is dat de Nine Eagles Solo Pro in een koffertje zit en bij de mSR een 4 poort lader zit.

Beide kunnen heel goed tegen een stootje, op tijd de throttle dicht bij een crash. De mSR vliegt wat feller en is een tikkeltje moeilijker in het begin.

Dit is mijn ervaring, heb beide merken gehad. Maar er zijn hier vele Nine Eagles liefhebbers die heel tevreden zijn. Ik ben zowat de enige die het niks vind ;)

Laat ons weten of je wat gekocht hebt, ben benieuwd.

Dit is mijn ervaring, heb beide merken gehad. Maar er zijn hier vele Nine Eagles liefhebbers die heel tevreden zijn. Ik ben zowat de enige die het niks vind ;)

Laat ons weten of je wat gekocht hebt, ben benieuwd.

Misschien ben jij één van de enige die beiden vliegt:D
ik kan niet oordelen over de msr, geen idee van hoe deze vliegt.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

mcpx bind en fly, is dat een grotere of ook nog steeds een fp micro heli?

en waar staat bind en fly voor?

Verder goede tips hoor, schiet ik iig lekker mee op zo. Wat ik wel merk is dat het gewoon lastig kiezen is. Denk dat de prijs de doorslag gaat geven uiteindelijk haha:p

@ mrjohien,

Erg behulpzaam iemand die beide heeft gehad!!! Met feller bedoel je dat hij sneller vliegt en sneller reageert of niet? Heeft het nog invloed dat bij de een de gewichtjes onder de bladen hangen en bij de andere er boven? Of maakt dit niet zo veel uit?

Met die 4 poort lader kan ik dus de twee meegeleverde accus en de 2 extra accu's die ik koop tegelijk opladen begrijp ik?:p

Verschillen ze in vliegduur nog? Kon je zien aan de accu toch of neit?

Laatst bewerkt:
De mcpx is een CP heli ! je zou het kunnen zien als de stap na een msr.

Bij de blades heb je de BNF en de RTF versie,
Bij BNF (bind and fly) krijg je er geen zender bij, deze koppel je dan aan bijvoorbeeld een dx6i of dx7
Bij RTF (ready to fly) koop je er de zender bij!

Met die 4 poort lader kan ik dus de twee meegeleverde accus en de 2 extra accu's die ik koop tegelijk opladen begrijp ik?

Klopt! Vind ik ook 1 van de voordelen van de msr!

Groeten

Laatst bewerkt:
Heb er nog geen problemen mee gehad! De originele E-Flite lipo's gaan er net zo makkelijk in als turnigy's of hyperions!

B&F = bind and fly = helicopter accu en kabels maar zonder zender
RTF = ready to fly = helicopter accu en kabels met zender

Alweer een overlapping, staat reeds vermeld:D

@ mrjohien,

Erg behulpzaam iemand die beide heeft gehad!!! Met feller bedoel je dat hij sneller vliegt en sneller reageert of niet? Heeft het nog invloed dat bij de een de gewichtjes onder de bladen hangen en bij de andere er boven? Of maakt dit niet zo veel uit?

Met die 4 poort lader kan ik dus de twee meegeleverde accus en de 2 extra accu's die ik koop tegelijk opladen begrijp ik?:p

Verschillen ze in vliegduur nog? Kon je zien aan de accu toch of neit?

Feller dat je iets voorzichtiger moet zijn met de cyclic (aileron en elevator oftwel vooruit,achteruit links en rechts), hij pieft er zo van tussen :p
De flybar (gewichtjes) zitten onder de blades, en deze zijn direct aan de swash gekoppeld. Dit is het Bell rotor design wat stabiliteit moet waarborgen, maar veroorzaakt eerder het pendulum effect :D Oftewel dat het lijkt dat deze aan een touwtje hangt. Dat is even wennen met correcties, maar eenmaal doorhebben heel goed te doen. De vliegduur is ook gelijk, alhoewel je de mSR minder hoeft bij te trimmen tijdens de vlucht (lees het ontladen van de accu) Het verloop van de rudder (draaien om de as) voornamelijk is minder dus.
Voor de rest maken de vliegeigenschappen elkaar heel weinig. Beide vliegen als de vlieger kan vliegen vliegensvlug over de vlagen.

En je kan 4 accu's opladen tegelijkertijd bij een 4 poortslader. Bij een 2 poortslader kan je 2 accu's tegelijkertijd opladen.

En nu stop ik ermee :p

Back