Zoekende

Moet je altijd bijtrimmen? en wat houd dit precies in dan??

dus bij de msr is het draaien om de as minder snel?

Bij trimmen is wanneer de accu zich ontlaadt tijdens de vlucht en de heli vanuit hover stand uit zichzelf naar voren of achteren of zijwaarts laat drijven

Hey

Meestal moet je wel ergens 1 of 2 klikjes bijtrimmen, bijvoorbeeld als je in hover de sticks loslaat en hij drijft een beetje naar links weg, dan trim je een klein beetje naar rechts zodat je niet constant zelf dat kleine beetje bij hoeft te sturen!

en dat moet je dan corrigeren?

De trim IS de correctie ;)

Groeten

De trim is een apart schuifje langs iedere stick, als je de trim een klikje verzet heeft dat hetzelfde effect als de stick een klein stukje die kant in duwen. (maar dan constant om de afwijking tegen te sturen)
Ik zou je als ik jou was er niet al te druk om maken, het wijst strx zichzelf uit als je eenmaal die zender in je handen hebt ;)

Laatst bewerkt:
Te gek:)

Dan kijk ik even waar ik welke voor welke prijs kan kopen. Ik laat jullie wel weten welke het gaat worden en ongetwijfeld komen er dan weer nieuwe vragen:)

Mensen nog 1 vraag dan. De msr is 50% duurder dan de NESP, is dat nou alleen omdat er een 4 poorts lader bij zit? Voor de rest zou ik het niet weten. Om nou 50 euro te betalen omdat je 2 batterijen extra zou kunnen opladen is wel veel zullen we maar zeggen:P

Mensen nog 1 vraag dan. De msr is 50% duurder dan de NESP, is dat nou alleen omdat er een 4 poorts lader bij zit? Voor de rest zou ik het niet weten. Om nou 50 euro te betalen omdat je 2 batterijen extra zou kunnen opladen is wel veel zullen we maar zeggen:P

Volgens mij heb je deze vraag al gesteld.

Amerikaans merk vs Chinees merk.

de mSR heeft een iets geavanceerdere rotorkop. Beide heli's vliegen een klein beetje anders, niet slechter of beter, gewoon anders.

de NESP hangt een klein beetje schuin in hover, de mSR heeft een schuine mainshaft om dit te compenseren. Een van de 2 heeft een beetje last van pendulum effect, geen idee welke. de mSR kan je aan een DX6i binden, zo heb je meer instellings mogelijkheden in je zender. Door het schuin hangen van de NESP gaat de heli een beetje vooruit als je naar rechts stuurt en een beetje achteruit als je naar links stuurt, omdat de rotor de staart een beetje omhoog duwt of omlaag trekt bij het draaien omdat deze schuin staat, een beetje het effect van een 3 kanaals, Het is ff wennen maar je leert vanzelf wel tegensturen, ik merk het al niet meer.

Beide heli's zijn zeer aan mekaar gewaagd. Trouwens, de Bravo sx is een opvolger van de NESP met een mooi schaalkapje op. deze heeft blijkbaar betere vliegeigenschappen dan de NESP, kwestie van ff te melden.

Trouwens, de Bravo sx is een opvolger van de NESP met een mooi schaalkapje op. deze heeft blijkbaar betere vliegeigenschappen dan de NESP, kwestie van ff te melden.

Bravo SX is ook een mooie instapper. Alleen reparaties zijn iets lastiger ivm dat rompje. De vliegeigenschappen schijnen erg fijn te zijn overigens.

zowel onderdelen als mods zijn makkelijk te vinden voor beide.

Eens langsgaan bij een locale hobbyshop (LHS), misschien hebben ze daar zelf een mSR of solo pro liggen, dan hebben ze sowieso ook onderdelen liggen, altijd handig als je ze gewoon eventjes kan afhalen ipv via internet bestellen.

dat is zeker waar. DAnk voor de geruststelling iig.

Maakt het nog uit of je hem via internet besteld of in een winkel gaat kopen?

Ik had de pech dat mijn eerste een vastlopende servo had, ik heb die zo mogen ruilen in mijn LHS, ik ken ook wel webshops die een zeer goede service aanbieden dus daar moet je ff op letten.

Qua prijs zal het overal wel een beetje gelijk zijn denk ik.

Ik heb met een aantal webshops prima ervaringen. Zijn vaak winkels met een website.. Mijn LHS is echt tientallen euro's duurder dus dat is snel bekeken.. Wil je een lijstje met webshops waar ik goeie ervaringen mee heb stuur je maar een PB. Dat mag dacht ik niet in een topic..

Back