Zoemende Servo FS-500

• Topicstarter Topicstarter saint
  • Startdatum Startdatum
S

saint

Guest
Ik heb voor mijn Multiplex Easy Star een Robbe FS-500 Servo gekocht. Als mijn servo in het midden staat zonder dat ik de stuur knuppels op mijn zender aan raak dan maakt deze een zoemend geluid. Dit is ook het geval als de servo nog niet in gebouwd is en niet belast wordt.

Een keer de servo van links naar rechts laten draaien en dan weer in de middenpossitie laten komen lost niets op. Is mijn servo defect of is dit normaal dat deze in de middenpositie staat te zoemen.

Bij mij zoemt hij als ik het schroefje waarmee de arm wordt vastgezet te strak aandraai. Is dit bij jou misschien het geval?

Anders zou ik er inderdaad even mij terug gaan.

Anne

@annehoog

Bedankt voor je reactie.

De servo zoemt ook als ik er geen schroef ingedraait heb. Het lijkt wel als of de servo de heletijd staat te corigeeren ook als is deze onbelast. Als je een beetje tegen de pushrod aan drukt dan stopt de servo met zoemen. Maar als je de servo een keer weer bewogen hebt dan zoemd die weer in de midden positie.

@anne

Daar zat ik ook aan te denken. de schroef te vast aan gedraaid. als alles niet helpt zou ik ook terug gaan naar de winkel en daar werkend laten zien zodat hun in de winkel dat ook kunnen horen.

Dat zoemen had iets met de potmeter te maken.

Corrien heeft daar iets over gezegt een paar draadjes terug , kan geen kwaad.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...stdays=0&postorder=asc&highlight=zoemen+servo
rock_on.gif

Back