Zoet water vs. zout water

ja leuk he al die filmpjes :D
wat er zo leuk is aan het filmpje met die boot van jou is,dat je hem in het begin hoort maar nog niet ziet, en ineens komt ie opdoemen :mrgreen:
 
Nou, nu is het in elk geval een stuk beter.
Vanmorgen nog even gaan varen en wat afgesteld, en er is resultaat.
Andre zal zelf nog wel verslag doen.
Filmpjes volgen z.s.m.
 
klinkt idd niet hoog in zijn toeren.

denk dat mijn ouwe Arrow harder gaat ;)

zal toch maar kijken of de gasklep wel helemaal open kan/gaat

wedstrijdje doen dan? :mrgreen:
ik ben vanochtend toch dichtbij de juiste afstelling gekomen.de motor staat misschien nog een klein tikje te vet ,maar we komen er zachtjesaan wel, en de gasklep gaat helemaal open hoor,dat is dan ook het eerste waar ik naar gekeken heb toen ik de boot in mijn zender heb gezet

filmpjes volgen zoals Rene al zegt :cool:
 
@Henk,

Nou pak je ook wel een snelle boot zeg :P
Die gaat echt als vergif... (je hoort me bij de 2e pass by zeggen... Terring)

Stel op het gemakkie je motor af.. zeker niet met te grote stappen. De kans dat je te snel te schraal gaat is dan het kleinst.
Je gaat vanzelf merken wanneer de motor het naar z'n zin gaat krijgen (Incl. zijn baas ;))

John
 
wedstrijdje doen dan? :mrgreen:

Deze vraag moet je bij Henk deponeren hihihihihihi Die is wedstrijdvaarder (# NL13)


en de gasklep gaat helemaal open hoor,dat is dan ook het eerste waar ik naar gekeken heb toen ik de boot in mijn zender heb gezet

Wat voor aansturing heb je er op?
Stangensystemen kunnen door de toeren van de motor anders doen dan als de motor uit is.
Via / met bowden kabels of Sullivan kabels zal je daar geen last van hebben (mits goed gedaan)
 
Deze vraag moet je bij Henk deponeren hihihihihihi Die is wedstrijdvaarder (# NL13)




Wat voor aansturing heb je er op?
Stangensystemen kunnen door de toeren van de motor anders doen dan als de motor uit is.
Via / met bowden kabels of Sullivan kabels zal je daar geen last van hebben (mits goed gedaan)

Die aansturing zit echt wel goed .
 
2e set filmpjes gezien ... 't begint er op te lijken.

Meet eens van je plug tot de overdwarse lasnaad in de uitlaat hoe lang 't staat ?

320 > 340mm moet 't zijn .. staat 't langer ? Inschuiven die hap.

Wat voor prop zit er onder Octura X450 > X455 ? Prather 240 > 245 ?

En je moet dringend je roer-uitslag gaan beperken , 't is 'n raceboot geen kermis-attractie.

Dat moet je eerst mechanisch doen ... binnenste gaatje op de servo-hevel ,
en buitenste gaatje op 't roer.

Daarna (als dat niet genoeg is) kan je op de zender naar 80 of 60%.

Laatste opmerking ... je moet je gas niet zo'n eind dicht gooien voor de bocht ,

2 > 3 tikken op de knuppel is zat om de vaart er uit te halen.

Zoals je nu bezig bent , loop je tegen de typische kwaal op van de AM-Sprintcat ,
dan duikt die z'n neus onder water.

Succes verder met het fine-tunen van de set-up.
 
bedankt voor het advies, want ik weet nu dus hoe al dat water in m'n boot komt.dat moet dus zijn doordat hij met z'n neus onder water duikt omdat ik niet goed met m'n gas omga, en ik maar denken dat de boot ergens lek was :mrgreen:

maar ik heb zojuist even gemeten vanaf de plug naar de overdwarse lasnaad van de uitlaat,er zitten twee overdwarse lasnaden vlak achter elkaar.tot aan de eerste meet ik vanaf het midden van de plug tot aan daar precies 320mm en tot aan de tweede lasnaad vanaf het midden van de plug meet ik 343mm,
dus ik neem aan dat dat goed zal zijn?

welke prop erop zit weet ik niet,misschien dat eddie het wel weet??

ook weet ik niet wat de beste prop voor deze motor zal zijn?
m'n roeruitslag staat inderdaat erg hoog.op de zender 110% en heb ook -80% EXPO er op ingesteld,ik dacht een grote uitslag is makkelijk om kort te draaien in kleine ruimtes, maar ik zal eens kijken of het beter vaart als ik het verander, in ieder geval valt er nog een hoop te leren aan boten merk ik wel,maar dat maakt het ook weer erg interessant
 
Welke prop ?? geen idee .
Maar ik bij Henk geweest met de boot toendertijd , en die zei dat t wel zo n beetje de grootste maat prop op zat die de motor aankon .
Ook de uitlaatlengte heeft henk voor me nagekeken toen .
 
Achter het plastic ringetje staat op de prop-hub ... Prather 245, heb ik flauwe vermoeden.

Het is een RVS prop .. dus Prather is zeker ... diameter zal wel rond de 55mm liggen.
 
Back
Top