ZOHD Dart 250, mogelijk met HD beeld en 4k rec. onder 250g?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Tadango, 27 nov 2022.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Wat bedoel je? Er zijn niet meer mogelijkheden, vooral meer uitdagingen.
     
  2. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Onder de 250 gram met een camera heb je aan een RDW registratie en registratie nummer genoeg. Je zou dan geen vliegbewijs hoeven te hebben. Om onder de 250 gram te blijven is natuurlijk super knap en ook heel leuk om te doen. DJI mini 2 of 3 is trouwens een goed voorbeeld hiervan.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Gisteren weer aan het testen geweest met als resutlaat goed en slecht nieuws. Er was heel veel wind dus echt vliegen was geen optie maar de stabilisatie was zo wel goed te testen. Als dit beeld iets stabiel wordt dan is het later altijd super.....en dat valt niet tegen. Gyroflow doet zijn werk enorm goed. Het enige wat je blijft zien is lens schaduw en effect van direct zonlicht. Met rustiger weer zal dat een stuk beter zijn.



    Omdat het beeld vrij donker is met tegenlicht en daar een update voor is thuis de O3 geupdate. Er zijn ook wat nieuwe opties voor de camera en de RC verbinding zou beter moeten zijn. Nuttige update dus...... maar na de update was er geen SBUS signaal mee, en de OSD was ook verdwenen. FC was niet losgekoppeld of aangepast, dus de O3 update? Oude versie terug gezet, maar nog steeds niets. Scoop op de data lijnen en SBUS out en TX van de O3 zijn gewoon stil.... dus O3 deels overleden :( Tijd om te kijken hoe DJI support dit gaat oplossen. Ook leuk dat de camera kabel verlengd is :( Ik stuur de losse Air unit wel op en wacht de reactie af. Deze mag dus eerst weer inelkaar gezet....... zo blijf je bezig.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  4. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Tjee mooie beelden en het kan nog mooier. :)
    Gyroflow werkt super.
    Jammer dat je O3 mogelijk overleden is, ik hoor gelukkig hele goede berichten over de service afdeling van DJI in Barendrecht.
    Vanavond mijn Tundra Durafly V2 met FC F405-wing is even voorzien van Inav 5.1 en mijn DJI Airunit flashen met WTFOS.
    Met mijn DJI V1 bril en DIY headtracking ben ik straks weer helemaal klaar voor het vliegseizoen. Mijn vrouw noemt me niet voor niets een wannebe piloot.
    Hoe gaat de handstart met deze wind Herman?
    upload_2023-1-10_17-53-19.png

    upload_2023-1-10_17-54-10.png
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Handstart gaat geweldig. Kwestie van armen, in takeoff mode zetten en gooien. Motor gaat in de lucht pas aan maar hij klimt prima door de gooi.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag eens getest met EIS in de camera maar dat merk je nauwelijks. Zeker geen Rocksteady ervaring. Bovenkant van de O3 was wel iets warmer dus er gebeurt wel wat maar het is niet de moeite waard. Vliegtijd op de 1300mAh lipo hou ik nu op 16min, dat gaat prima bij rustig rond vliegen. Snelheid ongeveer 45km/h bij 3.5A in cruise. Bereik lijkt ook prima, zelfs als je binnen zit. Ik ontdekte nog wel dat de zender en bril echt dicht bij elkaar in de buurt moeten blijven. Zender naar buiten met de.bril binnen was een probleem. Het idee was de bril binnen aan de tv / beamer en buiten het toestel weggooien. Zender moet mee omdat armen buiten pas werkt ivm slechte gps lock binnen. Dus nu steeds alles mee naar buiten en weer mee naar binnen. Handstart met motor uit blijft goed werken ook met minder wind. Hij corrigeert een slechte worp ook prima en ik heb nog niet het idee gehad dat het mis zou gaan.
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ah, EIS zie je niet direct op de bril..... Nutteloos dus
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  8. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Man Man Man.... Jij moet hele warme handen hebben om te kunnen vliegen met deze kou.
    Ik wacht nog even op wat warmer weer.
    Ben zeer benieuwd naar je vlieg video's.
    In de tussentijd vlieg ik lekker binnen.
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Daarom toestel ook buiten weggooien en lekker warm binnen zitten vliegen :) Ik zal eens kijken of het materiaal iets bruikbaar is. Was wel een enorme groep vogels die op vloog.....
     
    Ard Schell en verfbrander vinden dit leuk.
  10. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik zie hier en daar berichten dat Inav OSD nu werkend is met DJI O3.
    Interessant!
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen


    De volgende keer eens kijken naar D-cinelike instellingen
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  12. Ard Schell

    Ard Schell

    Lid geworden:
    20 mei 2009
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Doetinchem
    Prachtig zeg. Wat een kwaliteit.
    Heel mooi.
     
  13. fpvapnea

    fpvapnea

    Lid geworden:
    25 okt 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    @Tadango
    Hoi,
    Ik ga ook beginnen aan het fpv wing avontuur (oa gemotiveerd door jouw avontuur en vele youtubes) en ben nu het spul aan het verzamelen voor mijn eerste wing een dart 250g met DJI (Caddx Vista).
    Heb een vloot aan zelfbouw FPV quads van micros, freestyles, racing , cinewoops tot long range, maar nu het weer slechter wordt is het tijd voor weer wat knutselwerk indoors en wat variatie en het wing virus heeft mij ook aangestoken. Ben al aan het oefenen met de SIM , maar bleek super makkelijk (heel gek en onverwacht)en overgang van FPV Freestyle/racing naar het FPV besturen van een wing lijkt fluitje van een cent . Voelt redelijk vertrouwd vanaf begin (praktijk zal wel weer anders zijn maar dat zien we dan wel weer hahaha).
    Heb al eea binnen (wacht nog op de Dart zelf uit China) en ga een Matek F405-WMN gebruiken (INAV 7 al gebakken en erop gezet ,heb het ook op mijn LR quads dus ben ik goed mee bekend).
    Wat ik me alleen afvraag is hoe zit dat met LION 2S en de spanning voor Vista/DJI (in jou geval O3) op full power voor long range. Ik weet dat de Vista heel laag kan, maar ben je in de pratijk voor jouw O3 al tegen een shutdown aangelopen bij het leegvliegen van een LION ? Of hou je heel safe minimum voltage aan ? Heb een aantal micro quads met naked vistas op 2S , maar die vliegen allemaal op lipos en die blijven altijd ruim boven 6V.
    Al mijn Lion quads zijn 4S long range met Inav. Dus geen 2S LION ervaring voor long range.
    Of denk je dat ik 2S LION moet vergeten voor long range met de Dart 250 en gewoon 3S LION vliegen ?

    Anyway tips zijn welkom.

    p.s. en aangezien we dezelfde FC gebruiken zou ik een cli dump ook enorm waarderen als goed start punt voor mijn wing inav avonturen.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2023
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb er eigenlijk nog nauwelijks mee gevlogen. Ik krijg de tuning niet goed en hij blijft heel onrustig. Ik zit ver onder de minimale gain waardes om iets te krijgen wat er op begint te lijken. Ik heb te weinig tijd om het goed te krijgen denk ik. Op 2s LiOn heb ik maar 2 keer gevlogen en dat werkt. Het waren geen lange vluchten dus ik weet niet hoe het gaat als de spanning echt laag wordt. Onder de 6V heb ik nog niet gevlogen. Dacht dat ik op 6.4V zat als laagste. Ik gebruik geen inav dus ik denk niet dat je iets hebt aan mijn instellingen?
     
  15. fpvapnea

    fpvapnea

    Lid geworden:
    25 okt 2023
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Amsterdam
    Ah ok. Geen probleem. Bedankt voor je reactie iig. Ik ga het zelf wel uitvogelen allemaal, is ook deel van de lol. En er zijn online veel resources want is/was een populair model.
    Zal met dit weer zoiezo veel bench werk en uitzoeken/lezen/leren zijn voorlopig.
    L8er
     

Deel Deze Pagina