Pffff ik zit dit nog met een volle dosis adrenaline in mijn lijf te typen.
Vanavond wilde ik nog even een vluchtje maken en een molen filmen. Ik heb eerst even rustig gevlogen. Het viel me een paar weken geleden op dat wanneer ik op GPS-mode vlieg dat ik ongeveer 12-14 m/s ga en op ATT-mode ik rond de 20-22m/s ga (beide keren was het windstil). Daarrna nog een stukje van 200m voluit in ATT-mode. Daarna nog even rustig wat rond gevlogen om wat aanvliegpunten te oefenen om vervolgens te landen.
Lipo verwisseld en ik steeg weer op, maar toen gebeurde het.... ik vloog weg (zo tegen de 15 meter hoog en 40 meter bij me vandaan) dat mijn F550 ineens heel slecht reageerde op de besturing. Hij ging stijgen en toen weer dalen terwijl hij vooruit bleef vliegen. Daarna was het BAMMM in een weiland. Ik schrok me wild... de eerste keer dat ik mijn F550 moet gaan zoeken. Nog nooit gecrashed.
Ik liep te zoeken en te zoeken... tot ik ineens wat zag:
Nu schrik ik nog meer. In het weilandje ernaast stonden schapen en ik was bang dat het gras vlam zou vatten. Ik zocht een plek om over het schrikdraad/hekwerk te klimmen maar nergens lukte dat. Ik ben weer teruggerend naar het begin van het weiland en daar over het hek gesprongen, door het weiland gerend tot ik bij mijn F550 kwam:
Ik wist niet hoe ik dit brandje moest blussen, zo met die lipo erop. Ondertussen hoorde ik een hele tijd een piep ergens vandaan komen, mede daardoor heb ik de F550 kunnen vinden (maar waar komt die piep vandaan). Met gevaar voor eigen lieven heb ik de lipo eraf getrokken, die een heel klein beetje gesmolten plastic had. Ik heb daarna een paar keer heel hard geblazen en toen waren de vlammen weg. Kreeg nog wel een druppel gesmolten plastic over mijn vingers.
Na het 'blussen':
Als ik zo bekijk lijkt het alsof er een ESC is gaan doorbranden waardoor een poot is gaan branden. Ik ben nog niet in staat om de schade goed te gaan onderzoeken en heb ook geen besef van de gehele schade.
Daarnaast mag ik het ook nog gaan uitleggen aan mijn vriendin morgen...
De beelden haal ik nog van de Gopro af, heb hier geen mirco-SD naar SD convertertje liggen, wil toch wel eens weten hoe de laatste paar seconden nu verliepen.
Vanavond wilde ik nog even een vluchtje maken en een molen filmen. Ik heb eerst even rustig gevlogen. Het viel me een paar weken geleden op dat wanneer ik op GPS-mode vlieg dat ik ongeveer 12-14 m/s ga en op ATT-mode ik rond de 20-22m/s ga (beide keren was het windstil). Daarrna nog een stukje van 200m voluit in ATT-mode. Daarna nog even rustig wat rond gevlogen om wat aanvliegpunten te oefenen om vervolgens te landen.
Lipo verwisseld en ik steeg weer op, maar toen gebeurde het.... ik vloog weg (zo tegen de 15 meter hoog en 40 meter bij me vandaan) dat mijn F550 ineens heel slecht reageerde op de besturing. Hij ging stijgen en toen weer dalen terwijl hij vooruit bleef vliegen. Daarna was het BAMMM in een weiland. Ik schrok me wild... de eerste keer dat ik mijn F550 moet gaan zoeken. Nog nooit gecrashed.
Ik liep te zoeken en te zoeken... tot ik ineens wat zag:

Nu schrik ik nog meer. In het weilandje ernaast stonden schapen en ik was bang dat het gras vlam zou vatten. Ik zocht een plek om over het schrikdraad/hekwerk te klimmen maar nergens lukte dat. Ik ben weer teruggerend naar het begin van het weiland en daar over het hek gesprongen, door het weiland gerend tot ik bij mijn F550 kwam:

Ik wist niet hoe ik dit brandje moest blussen, zo met die lipo erop. Ondertussen hoorde ik een hele tijd een piep ergens vandaan komen, mede daardoor heb ik de F550 kunnen vinden (maar waar komt die piep vandaan). Met gevaar voor eigen lieven heb ik de lipo eraf getrokken, die een heel klein beetje gesmolten plastic had. Ik heb daarna een paar keer heel hard geblazen en toen waren de vlammen weg. Kreeg nog wel een druppel gesmolten plastic over mijn vingers.
Na het 'blussen':



Als ik zo bekijk lijkt het alsof er een ESC is gaan doorbranden waardoor een poot is gaan branden. Ik ben nog niet in staat om de schade goed te gaan onderzoeken en heb ook geen besef van de gehele schade.
Daarnaast mag ik het ook nog gaan uitleggen aan mijn vriendin morgen...
De beelden haal ik nog van de Gopro af, heb hier geen mirco-SD naar SD convertertje liggen, wil toch wel eens weten hoe de laatste paar seconden nu verliepen.