Zojuist neergestort door overhitting?

Motoren zijn goed schoon te maken. Maar rook en elektronica is geen goede combinatie. Rook kan roet en zuren bevatten. Als de elektronica met die rook in contact is geweest, kan dat op den duur tot defecten leiden.

Verzekering? Krijg jij dit vergoed? Hmm, lijkt me apart, maar ok..
Je zet zelf iets in elkaar, richt het zelf in zodat het kan vliegen, en als het dan mis gaat dan zegt de verzekering doorgaans ook dat je het zelf schuld bent.
Hooguit de schade aan derden zou vergoed zijn heb ik me ooit laten vertellen.
Mocht jouw verzekering anders beslissen wil ik weten waar jij verzekerd bent, want dan heb ik voor mijn 250 quad ook nog wel wat rekeningen liggen (boomschade ;) )

Nagenoeg elke inboedelverzekering dekt schade door brand buiten de woning.
Een multirotor maar ook modelvliegtuigen e.d. maken deel uit van de inboedel en zijn dus buiten tegen brand verzekerd.
De brand moet wel met vlammen gepaard gaan. Dus doorbranden zonder vlammen is geen brand.

Nee hoor, per ongeluk methanol gemorst, en bij het aansluiten vloog hij plots in brand. Niks opzet, gewoon vette pech.

Dank voor je reactie Onno10, jij hebt er verstand van en wil je niet in het vaarwater zitten.

De dekking van een inboedelverzekering is uitgebreid en veel mensen weten vaak niet dat iets verzekerd is. Of durven het niet te claimen. Voor alles is iets te zeggen. Het is ook niet dat je te makkelijk moet gaan denken, als je heel veel claimt dan zal de verzekering je er vanzelf op aan gaan spreken.

2,5 jaar geleden is een loods van een bedrijf in brand gevlogen. Ik had daar een grote verzameling van detailspullen om mijn auto, die van vrienden en van het gezien te onderhouden en mooi strak te kunnen hebben. Alle spullen waren verbrand. Geen recht op vergoeding. Totdat ik hoorde dat 1 van de medewerkers van dat bedrijf een fiets daar had staan en deze gewoon vergoed werd, zelfde verzekering als mijn ouders (daar viel ik nog onder toen).

Ik heb dit bij de verzekeraar gemeld en ineens kon er gepraat worden. Zij stelden dat een gezien voor 250 eu aan schoonmaakartikelen thuis heeft staan, ik zat aan een 10x zo hoog bedrijf. Alles uitgelegd, hobby kost geld etc. Hij vond het detailen (poetsen, krassen verwijderen) van auto's een beetje vreemde hobby. Toen ik hem naar zijn hobby vroeg en zij dat hij in zijn vrije tijd actief schermt (met die zwaardjes) moest ik lachen. Ieder zijn hobby toch?
Iemand die als hobby vissen heeft kan zo voor 2000 eu aan spullen in de garage hebben staan.

Uiteindelijk is de schade vergoed op basis van inhoud van de flesjes, potjes, afschrijving apparatuur. Dit heb ik aangegeven op de facturen. Van Onno10 had ik begrepen dat ze de nieuwwaarde hoorden te vergoeden.

Een inboedelverzekering betreft toch de spullen die je in huis hebt ? DAAR zijn ze verzekerd, en niet als je ze mee naar buiten neemt of de lucht in stuurt is mijn gedacht. Ik heb wel mijn modelbouwspullen aangegeven bijn mijn verzekering, maar bij mijn weten is brand buitenshuis uitgesloten.

:eek:
Maar alle gekheid op een stokje.
Voorlopig zijn jullie wat wijzer geworden over verzekeringen.
Ik hoop dat de pechvogels in de toekomst hier hum voordeel mee kunnen doen.
En...heb je problemen met een verzekeraar na een brand in je model stuur mij gerust een pb.
Heb al heel veel van dit soort zaken opgelost in de 35 jaar dat ik in de verzekeringen zit. :)

De verzekering wil dat ik bij hun langskom op kantoor. Dat gaan we deze week maar even doen als dat lukt met mijn werk. Toevallig dezelfde persoon die me 2,5 jaar geleden ook op gesprek wilde hebben toen met de brand in die loods...

Ja klopt de eerste hoogfrequente pieptoon is van een motor die wil draaien maar niet kan.
Doordat de motor geblokkeerd staat gaan er hogere spanningen lopen (Ampere) waardoor de bedrading te warm gaat worden met alle gevolgen van dien.
( is ook wel eens gebeurt op mijn werk met een 380volt motor met test draaien van een machine die ik maakte de 10 meter 2.5mm2 kabel begon warm te worden en de motor piepte)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er niet uitgekomen met het plannen van een gesprek deze week. De agenda van de medewerker zat helemaal vol. Nu heb ik een afspraak voor maandagmiddag staan. Ik moet de drone meenemen.

Weet iemand overigens wat je het beste met een lipo kan doen die voor een deel gesmolten is (alleen de buitenkant van de verpakking? Ik neem hem niet mee want stel dat hij ploft in de auto dan wordt het schadebedrag nog veel hoger :)

Ik ben er niet uitgekomen met het plannen van een gesprek deze week. De agenda van de medewerker zat helemaal vol. Nu heb ik een afspraak voor maandagmiddag staan. Ik moet de drone meenemen.

Weet iemand overigens wat je het beste met een lipo kan doen die voor een deel gesmolten is (alleen de buitenkant van de verpakking? Ik neem hem niet mee want stel dat hij ploft in de auto dan wordt het schadebedrag nog veel hoger :)

http://www.modelbouwforum.nl/threads/bolle-lipo.192487/

Back