Zomaar hard

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door rogier50000, 3 okt 2013.

  1. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Het is allemaal leuk wat er word gezegd 350, 400, en 500 kmph.

    Helaas zo makkelijk is het niet om deze snelheden te bereiken(zie speedcups) ed.

    Lijkt mij leuk om dit echt te meten.

    En ervaringen hierover uit te wisselen.

    Heb mijn Zwoa(zie rc network al opgeblazen bij 300).

    Dus heb je echt iets vertel het ons(lees mij).

    De volgende Zwoa is al gebouwd.

    Enjoy
     
  2. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    De monster 1.1 van HJK speedwings gaat +400 kph in electro setup, dat is al bewezen. Hij is niet goedkoop, maar prijs kwaliteit zit deze heel goed. Deze is gewoonweg onbreekbaar in de lucht.
    Een van goede servos voorziene baiojet van SAB is ook niet stuk te krijgen met KW's
    Grtz A
     
  3. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Een fluxkompensator met powercrocco 4225 en 8,5x17 prop yge 150 hv op 10s ,dit gaat 400+

    Antony wat voor setup heb jij in je monster zitten.
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Bij alle speedmeetings met officiele metingen kom ik die monster 1.1 van HJK speedwings nergens tegen, hoe kom jij dan aan de snelheid? De fluxcompensator, de fluxer en de Eisvogel zijn wel tot die snelheden en hoger berekend en bekend, net zoals enkele andere speciaal gebouwde modellen. Nergens zie je productie modellen die dit soort snelheden gehaald hebben volgens officiele metingen.
     
  5. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen


    Hier een filmpje van een monster 1.1 die 424 km doet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Marcus Koch maakt zijn typhoons F3S ook op aanvraag, ze komen in 3 maten.
    Reken wel maar op 6 maanden wachttijd.

    grtz A
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Surprise 17 F5B met Plettenberg EVO 5:1 en 16x25 prop 370 km/u in vlakke vlucht over ruim 250 meter zonder aanduiken.
    Meerdere malen door verschillende personen met verschillende radarguns gemeten.

    Binnenkort,een Air-C-Race Nemesis met 150cc MVVS, 19x30 prop.
    Is in deze setup gemeten tussen de 350 en 390 km/u in vlakke vlucht.

    GJ
     
  9. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Hoi GJ

    Hoe houd je deze kist in zicht zonder aanduiken bij >100m/s?
    Normaal heb je toch ~6-8sec nodig om op topsnelheid te komen?
    Is de S17 zo stevig gebouwd dat ie 400km/u uithoudt?
    Met deze kist moet je een keer naar een speedcup komen.

    Grtz René
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je weet toch hoe je model ligt?
    Het is een kwestie van een stuk uitvliegen op een meter of 80 hoogte, dan een ruime bocht en de motor aan.
    Een F5B kist heeft maar 2 seconden nodig om te accelereren.
    Dus als ik zo'n 3 seconden aanloop neem komt ie op topsnelheid voorbij zetten en dan kan ik nog een seconde of 3-4 de motor aanhouden en dan rustig up trekken.

    En ja, een F5B model is zo stevig gebouwd dat ie waarschijnlijk nog veel harder kan, ik heb eigenlijk nog nooit flutter bij een F5B model gehoord.
    Uhh, OK, 1 keer toen iemand zijn motor volgas aan bleef staan, en seconde of 30 lang.
    Maar het model was, op een gestripte servo na, nog heel.

    Meedoen aan de Speedcup.
    Hmm, lijkt me eigenlijk niks aan, hard vliegen is niet zo moeilijk.
    Kwestie van een goed gebouwd model, goede setup en hele goede ogen (wat bij mij al minder wordt)
    Volgens mij heeft Wolf Fickenscher ooit eens een speedvlucht gedaan, jaren geleden al over de 400.
    Ik zal eens zoeken of het hem vragen.

    GJ
     
  11. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Leuk

    Ten eerste leuk, om te zien dat er meer snelheid gekken zijn.

    @ Antony dat filmpje is van Wunneberg daar waren wij ook en heb dit met eigen ogen gezien.

    Misschien leuk om in Nederland iets met F3s te doen. Lees een speedtrap(hebben we in ieder geval echte metingen).

    @ GJVO, als het niet zo moeilijk is, zet dan een wereld record neer. Daarbij moet je het eigenlijk meten in een FAI speedtrap(zowel heen als terug).

    Zal is vragen of een speedtrap in NL mogelijk is bij onze Duitse(RC Network) vrienden.

    Hoor graag meer over het snelheids virus.

    Ben zeer druk met de zaak vandaar de late reactie.

    Enjoy
     
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    De F5B rakken apperatuur kan dit al. dan moet alleen de kabel tussen het A-rak en B-rak verlengd worden..... en mensen met goede ogen op de rakken zitten. Volgens de FAI regels is dat dacht ik nog steeds geldig als meetapperatuur.

    Als je op de website F5B de vluchtgegevens bekijkt zie je al onze snelheden zonder motor aan op de rakken.

    Van de winter wordt de Zipper weer helemaal vliegklaar gemaakt met mijn 3026 powerdekker erop. Als hotliner draaide die een 10x11 prop op 15.000+ toeren op 4s lipo. In die setup ga ik hem eerst vliegen en daarna met een 7x10 prop op misschien wel 6s. Volgens motorcalc moet dan de snelheid uitkomen boven de 400 Kmh.........
     
  13. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Hoi GJ

    De speedcups zijn geen wedstrijden maar meetings om te oefenen.
    Iedereen mag meedoen, met bijna elke kist! Je hebt geen westrijdlicentie nodig, alleen een WA verzekering.
    Ik heb zelfs met mijn Sundowner 50 en mijn funjets door het RC-network parcours mogen vliegen.
    De wedstrijd is de DM F3speed, deze is maar één keer per jaar.
    Het is zeer gezellig en je leert een hoop op de speedcups.
    Het F3s parcours is in hoogte en breedte begrensd, hoogte tussen de 5 en 50m, en 40m breed.
    Twee gates, 200m uit elkaar.

    Grtz René
     
  14. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    FAI F5b

    @ Tco1 volgens mij hebben ze bij F5b geen hoogte en breedte begrensing.

    Last but not least heb jij de carbon prop waarmee ze die 424 hebben gevlogen op de speedcub(HJK monster) in Wunneberg, dit is de 7.1X11 e, dit geeft dezelfde weerstand als de 7x10 Apc sport(niet te koop voor Jan en alle man).


    Enjoy
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik weet hoe het op een speedcup gaat.
    Lang voordat iemand hier op het forum er ooit van gehoord had zijn Gerben en ik er geweest omdat ik destijds Stefan Penz geholpen had met Markus regelaars.
    En de 2 keer dat we op de amperejunkie meeting geweest zijn waren de mannen er ook.
    Gerben heeft nog Jakob zijn Ninja gemeten met de radar, was bizar en eigenlijk ook levensgevaarlijk, ding vloog met 417 km/u op een paar meter hoogte over Gerben.
    En props... als je kennissen hebt kan je overal aan komen.
    Dat is ook een beetje het nadeel, bij F5B is nu alles gewoon voor iedereen te koop.
    Dus redelijk toegankelijk, bij F3S moet je kennissen hebben en ze moeten je het ook nog eens gunnen.

    Ik heb eerlijk gezegd geen zin en tijd meer in wedstrijdvliegen.
    Het plan is om komend seizoen alleen maar gewoon lekker demo's en shows te vliegen, hoofdzakelijk in Duitsland.
    Ik ben het wedstrijdgedoe een beetje zat en ik heb het te druk met mijn werk.

    De F5B software kan inderdaad met de gewone opstelling, zoals wij het gebruiken, snelheid meten over 150 meter.
    Ik kan de software laten veranderen en dan kan de afstand over 200 meter gemeten worden.
    Ik heb die software ook aan wat mensen van de F3S gestuurd, ik weet niet wat ze nu gebruiken.
    Maar inderdaad, de hoogte, die is bij ons niet gelimiteerd.
    En het verschil is ook, wij vliegen die 150 meter met de motor uit en de F3S met de motor aan.

    Maar als je een speedtrap met bezetting kan lenen, dan kom ik wel even langs om er doorheen te vliegen.

    GJ
     
  16. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Wedstrijden vliegen

    @ GJVO, met alle respect, als je goed leest is het geen wedstrijd maar een leuke bijeenkomst voor snelheids gekken. Daarnaast maakt het niet uit HOBBY!

    Dus we gaan Speedbuf laten lobbyn.
     
  17. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    De bedoeling van dit draadje is ook de animo voor een speedcup in Nederland te polsen.
    Als er genoeg belangstelling is, en een modelvliegveld zonder strikte geliudsnormen, dan is het waarschijnlijk mogelijk om te zorgen dat het RC-Network meetsysyteem naar nederland komt.
    De kontakten zijn er al, de andere F3s vliegers komen ook graag oefenen op de speedcups.

    Grtz René
     
  18. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    1.042
    Bij mij kriebelt het speedvliegen ook.
    Ik zou het graag eens proberen.
    Met een dikke prop op m'n F5D kist moet 350 wel haalbaar zijn hoop ik.

    Ik kwam terug van vakantie langs Osnabruck, daar even een uurtje F3S gekeken.
    Ik heb er wel respect voor... Lijkt me niet zo eenvoudig om goed door het parcour te gaan. Ze komen van heeeeeeel hoog, en je ziet de horizon pas laat denk ik. voordeel t.o.v. F5D is dat je maar 2 passes goed moet hebben (de hele dag) i.p.v. 6 heats van 10 rondjes.

    Ik maak m'n eigen carbon klap props, dat is best simpel.
    De master vorm maak ik met de hand, vijlen en plamuren.. uit een APC 7x10.
    Als je een forum kan lezen en een beetje oefent met epoxy dan kun je het. Met de 1.8 KW (startup power) in F5D blijft het zeker heel, ook met 4 mm brede naafjes (i.p.v. 8 mm).

    Tjarko
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, klopt, maar ik moet dan toch op een bepaalde tijd op een bepaalde plek zijn met materiaal wat in orde is.
    Dus dat is gelijk aan een wedstrijd, zenuwen heb ik nooit, dus dat maakt geen verschil.
    Maar als ik lekker om 10 of 11 uur van huis weg kan rijden zonder verantwoordelijkheden dan ben ik van de partij, mits het werk en gezondheid het toelaat.

    Ik heb trouwens nog mallen voor een Demon F5D, dus als iemand wat wil bouwen, de mallen liggen er.


    GJ
     
  20. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Mocht er een meeting komen zoals ik die bij de mvc Swentibold geregeld had jaren geleden dan ben ik weer van de partij.

    Toen was Steve Penz er ook en vloog 417 als ik mij niet vergis. Gerben heeft toen met gevaar voor lijf en leden alles staan meten met een radargun.

    Ik heb nog nooit uit mallen gebouwd, dus durf het niet aan om met die mallen te gaan spelen. Misschien dat ik Fred kan vragen om hulp..... maar die wilde ook stoppen met mallenbouw....
     

Deel Deze Pagina