Zondag 27-9-09 NK electrospeed.

hmmm is wel een heel eind rijden.
ik denk dat ik toch ff kom kijken hoe het daar aan toe gaat
groet patrick

Hallo Patrick,

Gelukkig is Nederland maar klein, in Duitsland zitten er mensen bijna een dag in de auto om naar een wedstrijddag (dagen) te komen.

Mijn zoon en ik rijden al jaren naar Hengelo, Zuthpen en Zwolle om te kunnen racen bij het ESH... (voor ons is het twee uur rijden, vanuit Zaanstad is dichterbij).

IJs en weder dienende komt Arnold zondag ook kijken (wegens crash helaas zonder boot).

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Zeker kom ik Zondag ook kijken, zoals Jan al zei helaas zonder boot.(is volgende week klaar)
Wil dat spektakel nu wel eens van dichtbij zien, lijkt me geweldig!!
En wat is nou helemaal 2 uurtjes rijden........

gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Hoe spijtig ik het ook voor Arnold vind, leek me een prachtige entree die die zou gaan maken, persoonlijk ben ik er niet geheel rouwig om. Want Arnold kennende neemt ie vast zijn camera mee en kunnen we de verrichtingen eens zijn van pa en zoon Pompebled...

Helaas moet ik werken, dus ik kom niet kijken. Maar ik wens jullie een prachtige vaardaag en een sportieve wedstrijd toe!! Veel succes en nog veel meer plezier!!!

Groeten,

Alfred

Hey Alfred,

Ik ben nog bezig om de filmrechten binnen te halen......
Mijn vaste cameraman gaat niet mee dus , afwachten;)

gr. Arnold

Vandaag een geweldige dag gehad bij de ESH in Hengelo.
Schitterend weer en prachtig vaarwater.
Veel filmmateriaal gemaakt, deze week volgt een beeldverslag op YouTube (link volgt).

Gr. Arnold

Hoi Arnold,

Gefeliciteerd met het binnen halen van de filmrechten! RTL 7 is ook al rond?
Ben benieuwd, maar hoe is het gegaan met Jan en Jan jr?

Groeten,

Hoi Alfred,

Het ging vandaag echt als een trein.....

Heb daar geweldig genoten en de prestaties waren wederom goed!
Mooi breed deelnemersveld in allerlei klasse's
Mooi weer, een prachtige locatie, kortom GEWELDIG.Ik heb daar als newbee echt genoten vandaag.
Heb echt leuk beeld materiaal, maar na een eerste schifting nog steeds 20 min. materiaal over(teveel van het goede).......komt morgen nog een tweede schifting en dan maar knippen en plakken en dan nog een beetje teksten en muziek invoeren(komt deze week helemaal goed).
Ook van de Arpro maak ik een apart filmpje .

Just be patient:sleeping:

gr Arnold

Laatst bewerkt:
Hey,

ben erg benieuwd, als er iets op tv komt ga ik dat zeker opnemen/bekijken! wel melden wanneer het dan is als het op tv komt he! kan niet wachten om wat videomateriaal te zien.

Groetjes,

Jelmer

Ben benieuwd, maar hoe is het gegaan met Jan en Jappe?
Groeten,

De uitslagen komen in de loop van de week op de ESH site te staan, (zie OP).

De ARPRO liep goed, nog niet snel genoeg voor de overwinning, maar een derde plek voor een boot, die nog niet eerder in deze set-up in wedstrijden heeft gevaren is niet slecht.
full

Het spinnen in de bochten is nog een probleem en zorgde ook gelijk voor schade, toen een andere deelnemer een botsing niet kon vermijden, toen de ARPRO vlak voor zijn boot dwars sloeg.
Het is alleen maar gelcoat en verf, geen lekkage, tape erover en verder varen.

In de Mono II klasse ging het beter, daar heb ik met één ronde voorsprong de dagoverwinning binnengehaald.
Voor een eerste plaats in het NK heb ik afgelopen seizoen niet constant genoeg kunnen varen, de uitslag daarvan komt ook op de site.

Morgen bezig met reparaties, want volgende week is de eerste ronde van het volgend seizoen alweer in Zutphen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet gek Jan!!!

Jammer van de schade, maar dat kan inderdaad gebeuren...
En je hebt in iedergeval 1 iemand erg enthousiast gemaakt ;-)

Uiteraard ben ik erg benieuwd naar de beelden..

Mono 2, met welke boot vaar je die? En een felicitatie is hier uiteraard op zijn plek. Met 1 ronde ook nog wel, je hebt dus weer met verstand en gevoel gevaren... Jammer dat je niet constanter was, maar het volgende seizoen...

Groeten,

Hallo Alfred,

Mono II vaar ik nu en volgende week nog met mijn Xcalibur, hier op de foto met een 700 Neodym en op 12 cellen NiMH, voorjaar 2008:
full

Met een 2300KV brushless en 4S Lipo is 'ie nu aanzienlijk sneller; ik heb het vermogen moeten reduceren d.m.v. een kleinere prop, om de boot op het water te kunnen houden.
De omstandigheden waren gisteren ideaal; vlak water met een licht kabbeltje.

In de laatste heat heb ik het risico van omslaan genomen en zes minuten lang het gas er op gehouden, ook rond de boeien, waar ik in de vorige beide heats even van het gas ging.
Het scheelt bijna twee ronden, effectief kon ik er maar ééntje méér varen, omdat ik te voorzichtig was en vrij ruim om de boeien voer (een boei missen betekent een ronde aftrek).
Als alles perfect is, 'zitten er 37 ronden in de baan'.

Wellicht heeft Arnold er iets van kunnen filmen.

Groeten, Jan.

Nog een paar foto's van afgelopen zondag:

Met een Nostep op de hielen:
full

Nét rond de boei:
full

Lipo leeg:
full

Groeten, Jan.

Hallo allemaal,

de uitslagen en foto's staan inmiddels op de ESH site!
ESH

Het was weer een mooie dag, en we troffen het absoluut met het weer! Zo zou elke vaarmeeting toch moeten zijn, niet? Of dat volgende week in Zutphen (4 okt) ook zo is...

We hebben weer genoten, veel gezien én geleerd, gelachen en zo hoort het ook! Als het varen dan ook nog lekker gaat, wat wil je nog meer!

Het mono 2 kanon is momenteel aan het uitdrogen van het vele water... Ergens deze week nog even voorzichtig wat prik erop zetten en kijken of alles het nog doet. Zo zie je maar, 1 koelslangetje niet vast genoeg en door de vele klappen op het water kan het toch zo ineens los schieten (pas in de 3e heat!).

Die ARPRO ging, na al die verbouwingen, voor de 1e keer in wedstrijdverband best goed Jan, dat wordt nog een concurrent voor het volgende seizoen; Snelheid heeft 'ie genoeg!
Zo te horen zien we volgende seizoen meer Arpro's op het water...?

Groeten,
BJ

Back