Zondag 27-9-09 NK electrospeed.

Zo, dat gaat best snel, wat is nou de snelheid wat de bootjes varen?

Mvg Vincent

Vincent,

Het parcours is 30x30x30 meter,
Gelet op de wat ruime bochten ga maar uit van 100 meter per ronde.
Ze varen gemiddeld zo'n 36 ronden in 6 minuten.
Dat is 36x100= 3600 meter in 6 minuten
Dat x10 voor een uur en dan kom je uit op gemiddeld 36 Km/uur

M.b.g.
Minne

@ arnold, mooie beelden! Leuke impressie van de dag. Goede kwaliteit ook :)

@ Jan, wederom goed gepresteerd! Ook leuk dat de apro het goed deed!

@Minne,
Was echt een mooie en leerzame dag!

@Jurriaan,

De beeldkwaliteit is redelijk goed, nog beter wordt het bestand te groot en duurt het uploaden nog langer:D

gr. Arnold

Zo, dat gaat best snel, wat is nou de snelheid die de bootjes varen?
Mvg Vincent

Hallo Vincent,

Minne heeft je al voorgerekend wat de gemiddelde snelheid rond het parcours is; de rechte lijn snelheid van de boten is aanzienlijk hoger, geschat rond de 60-65 km/h, echter die haal je niet bij rechte stukken van maar 30 meter, want dan is de volgende 60° bocht er alweer...

In de laatste heat heb ik de gok genomen en heb het gas erop laten staan; effectief vaar je dan een grote cirkel met de boeien als raakpunten, tenminste, dat is de bedoeling.
Bij de snelheid, die je dan haalt, wordt je (te) voorzichtig en vaar je ruim om de boeien, wat extra meters betekent.
Het verschil in gevaren ronden tussen de tweede heat, waar ik vóór elke boei van het gas af ga om krapper rond de boeien te kunnen varen, en de laatste heat, waar ik ruime cirkels voer, was dus nihil, beide heats 36 ronden in 6 minuten.

Alleen door met vol gas heel krap rond de boeien te sturen, was er misschien nog een extra rondje uit te persen geweest.
Maar ja, krijg dat maar eens voor elkaar zonder een boei (of meer) te missen, de eerste gemiste boei is een tijdstraf, elke volgende kost je een ronde...
Dan vaar ik misschien wel méér, maar in de uitslag zie je dat niet terug, integendeel.

Groeten, Jan.

kanonne hey,dat gaat hard man!
helemaal te gek om dat spul zo te zien jakkeren.:D

Bedankt pompebled, ik vind het erg hard gaan. Het ziet er leuk uit!

Gr Vincent

Niets teveel gezegd!! Ik vind dit wel mega gaaf om te zien..
En het gaat inderdaad loei hard...

@ Arnold: RTL here he comes.... :D

Groeten

Back