Zondag 3 september de 4e wedstrijd bij Modelvliegclub "Losser"

Discussie in 'F5J' gestart door Lyckele, 15 aug 2017.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Is er al een uitslag/foto's?
     
  2. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Alex 1,
    Peter 2,
    feestbeest Frank 3 :D

    Onder voorbehoud natuurlijk !
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  3. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Mijn model (van de midair) is weer gevonden. Alleen het staartje mist nog. Bedankt iedereen die heeft meegeholpen zoeken!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    He Pascal,

    Zonde man, heel veel sterkte met het verlies van de Pike.
     
    PascalvO vindt dit leuk.
  5. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Mooi dat je 'm weer gevonden hebt Pascal. Heb je 'm kunnen lokaliseren met de camera beelden?

    Leuke wedstrijd gisteren. Om de 1000 te halen moest er relatief laag gestart worden en dan viel het lang niet altijd mee om weg te komen. Bij 1 start heb ik boven de 100 meter gestart en dat bleek de juiste beslissing. Voor de start voelde het zo slecht aan dat ik maar wat extra hoogte heb gepakt. Uiteindelijk na een heel slecht begin begon de wind iets aan te trekken richting het mais veld en kon ik daar op lage hoogte nog een belletje pakken en de tijd vol vliegen. De laatste 5 minuten stond ik nog in mijn eentje op het veld:yes:.
    Jeroen en Ron bedankt voor de coaching.
    Jan bedankt voor de CA.
    Starthoogtes zo uit mijn hoofd 108, 68, 62, 61, 50, 46 .......ik mis er nog 1.

    Alex
     
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, dat ziet er heftig uit Pascal! Watsgebeurd?

     
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Het was zeker een mooie dag!

    Indrukwekkende prestaties gezien met steeds lagere starthoogtes en de top zat dicht bij elkaar (denk ik)

    Ik begon goed maar naarmate de dag vorderde leek de Inside minder te willen vliegen en ik er minder van te snappen. Ik kon 'het' gewoon niet vinden en die paar minimale belletjes die ik tegen kwam kreeg ik hem niet in gedraaid. Hier mag ik geen smoesje of excuses voor verzinnen (hoewel ik daar het gebrek aan wind gráág voor gebruik)..... Ik moet weer even goed naar de basisinstellingen van de Inside kijken want ik vloog er de laatste rondes echt als een dweil mee en dat zou niet moeten.

    Mijn Plus-project (heb hem inmiddels omgedoopt naar InPuls) deed het boven mijn verwachting goed!
    Zo goed dat ik er na de maiden, in de lunchpauze, meteen een wedstrijdronde mee ging vliegen. Daar kwam een kinderziekte naar boven waardoor hij weer op de bouwtafel ligt. Ik bleek de staartdelen veel te zwak gebouwd te hebben en bij een moment van onachtzaamheid en een veel te hoge snelheid (volledig mijn eigen schuld) flutterden ze er af waardoor ik op zoek kon naar onderdelen in het maisveld. Deze had ik gelukkig binnen een kwartier al weer terug in de pits zonder verdere schade!

    Ik heb de foto's en film ervan maar even bij elkaar op YT gezet door de Photobucket-ellende



    Zoals ik in het filmpje ook schrijf ga ik zeker door met ontwikkelen want ik heb sterk de indruk dat ik er nog prettiger mee de bocht om kan dan met de standaard Inside.....wordt vervolgdt!!
     
    xat, frankh78, frans46 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Toch nog een afdrukje gevonden van de voorlopige uitslag van de NK F5J in Losser :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    funpeter7823 en frans46 vinden dit leuk.
  9. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    @Justus
    De beelden zijn mooier dan ik verwachte en het ontwerp is misschien wat voor de Pulsar.
    Succes met de verdere verbeteringen. Frans.
     
    Justus vindt dit leuk.
  10. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Hij is gevonden zonder gebruik van de camera. We hebben het wel geprobeerd en dat gaf goed bruikbare beelden. Ze hadden hem ondertussen al gevonden in de bosjes.

    Een mid air tijdens het thermiek circelen :(
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, heftig!
     
  12. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Interessante dag mannen!

    Jammer dat je kist verloren is gegaan Pascal.

    Is er al een totale uitslag bekend, kan toch niet zo moeilijk zijn.... Altijd leuk om naar starthoogtes te kijken.

    Groet,

    Jacob
     
  13. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Emmen
    Het was idd een mooie dag in Losser, ik wil graag de club bedanken, met name Karel, Fons en Norbert voor de organisatie op het veld.

    Verder Erik bedankt voor het werk op afstand. Herman, Wim en Eric bedankt voor het meenemen van alle materialen om de wedstrijd door de kunnen laten gaan.

    Over mijn eigen vliegen kan ik kwijt dat het perfect weer was voor de Ultima, Offensief gevlogen wanneer het nodig was, defensief waar het kon. Jammer dat ik niet de kans kreeg om mijn 45 landing tegen Alex goed te maken.

    Op naar Zeeland !!!
     
    bgo en Lyckele vinden dit leuk.
  14. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Emmen
    De vluchten :
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xat en Lyckele vinden dit leuk.
  15. xat

    xat

    Lid geworden:
    9 mei 2013
    Berichten:
    263
    Locatie:
    FRS tegen de Waddenzee
    Weer Zeer indrukwekkend Peter wat je met de Ultima heb laten zien ,ik heb ervan genoten
    en denk ook die andere toeschouwers ,
    Top-piloten werk van jullie allemaal.
    En Justus ga vooral door met je nieuw Project InPuls , --- zeer verrassend.
    Met vriendelijke groet Roelof.
     
  16. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Emmen
    Dank je well Roelof. Met het juiste (lichte) materiaal, onder perfecte weersomstandigheden en natuurlijk in de juiste handen kun met een Ultima mooie dingen doen. Heb er zelf ook van genoten en er is voldoende ruimte voor verbetering. De grens is nog niet bereikt, de uitdaging blijft. Dat is het mooie aan F5J.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2017
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina