Zondag vliegen op de Goffert in Nijmegen?

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 12 feb 2010.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Beste vliegers, bouwers en geïnterresseerden,

    Ik zag dat het zondag goed vliegweer gaat worden, op Teletekst hadden ze het over windkracht 1 a 2. Wie heeft zin en gelegenheid om te gaan vliegen? Ik neem een voorraad modellen mee, dus het hangt er niet van af of je zelf wat luchtwaardigs hebt of niet. Daarnaast zijn er altijd helpende handen nodig.

    Ik wou om 2 uur op het Goffertpark zijn, meestal vlieg ik ongeveer een uurtje. Maar als het gezellig is zal dit natuurlijk wel wat langer worden.

    Wout Moerman

    [​IMG]
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Oei, wat een gewetensvraag, ik heb zondagmiddag in Delfzijl een indoorvliegmiddag waar men mij zal verwachten. Nijmegen is bovendien een paar uur rijden voor mij. Als de omstandigheden dan toch tegen zouden vallen ... Toch overweeg ik het wel nog even. Als ik er niet om 1400 uur ben, moet je er niet op rekenen dat ik kom. Kun je een straat noemen die langs het park loopt, zodat ik het met de TOMTOM kan vinden? Is het een groot park? Dan zou het zinvol zijn dat je ongeveer kunt aangeven waar in het park je gaat zitten.
    PP
     
  3. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier zal Wout zondag gaan vliegen:

    Goffert - Google Maps

    Als je de Slotenmaker de Bruineweg af rijdt, dan kom je vanzelf een keer door het goffertpark heen. Het park ligt op de koek van de Steinweglaan en de Slotenmaker de Bruineweg.

    Greetz,
    Jurgen
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    PP, geen nood hoor, als dit goed werkt kan ik wel vaker zo'n oproepje doen. Kom je wel op de IIFI?

    Jurgen, dank je voor je info. Heb jij zin om te komen?
     
  5. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Wout, zin heb ik wel, maar ik ben momenteel een beetje druk met het voorbereiden van mijn huwelijksfeest. Ik vrees dus dat ik zondag niet langs kan komen. Maar mocht ik even een frisse neus willen halen, dan weet ik waar ik moet zijn :)

    Greetz,
    Jurgen
     
  6. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    kan er ook met een klein dieseltje gevlogen worden?
     
  7. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.036
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Goffertpark? 09-09-2009: Coldplay.
    Daar heb ik nog een mooie herinnering aan...
    Dat veld is levensgroot zeg. Zoiets als 8 voetbalvelden of zo...
    Veel plezier daarzo.
     
  8. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Herbert,
    Dat veld is inderdaad groot, maar er staan wel wat bomen. Dus geheel zonder risico is het niet. Maar ik kan met weinig wind makkelijk vluchten van een minuut maken zonder dat het model van het veld afraakt als het model maar mooi rondjes vliegt. Verder zijn er altijd wel mensen aan het wandelen en hun hond aan het uitlaten. Aan jou de keus of het dan geschikt is voor dieseltjes.

    Groetjes,

    Wout
     
  9. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Woet,ik zal het eerst eens bekijken ,als ik morgen kom neem ik wel een klein diesel model mee,eerst maar zien wat het weer wil
     
  10. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Jongens, het vliegen zit er weer op voor vandaag. We waren met ons zessen en hebben ons goed vermaakt. Het weer was prima maar wel wat koud. Daardoor kwamen de rubber aangedreven modellen iets minder hoog dan op warme dagen, maar door de rustige wind waren er toch behoorlijk lange vluchten bij. En ook heel fijn, alles is weer heel mee terug naar huis behalve een rubberstreng van mijn Koolhoven en een stukje hout van het landingsgestel van DHG500's Graupner Piper. De Piper heeft alleen zweefvluchten gemaakt om vst te stellen hoeveel neusgewicht er bij moest. Ik heb het net nagewogen en alles bij elkaar was er 12,6 gram toegevoegd om een mooie zweefvlucht uit de hand te maken. Ik verwacht dat er nog wel iets bij moet maar dat is pas te beoordelen wanneer het model wat meer hoogte kan maken.

    Volgende keer dat ik ga vliegen zal ik weer hiet een oproepje plaatsen. Ik vond het zelf heel leuk zo en het is ook voor mij motiverend om het zo af te spreken. Dan ga ik ook echt er op uit terwijl ik anders misschien was thuis gebleven.

    Wout
     
  11. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    Het was inderdaad erg plezierig vanmiddag; en angstig bij tijd en wijle als mijn jongens weer enthousiast achter één van Wouts modellen aanholden. Trappen ze er -per ongeluk- op of blijft 't heel?

    De Piper heeft inderdaad zijn maiden-zweefvluchten gemaakt om te zien wat er aan de balans / CG gedaan moet worden. 12,6 gram op een toestel van 73 gram vind ik persoonlijk erg veel maar het zij zo. Zoals ik al tegen Wout zei, je merkt dat het echt een hobby-/speeltoestel is en niet ontworpen voor de vliegsport. Desondanks leek de zweefvlucht met geimproviseerd verzwaarde neus zeker niet slecht.
    Inmiddels is de neus verzwaard en is de reparatie uitgevoerd. Dit laatste is een ontwerpfoutje wat ik, niet gehinderd door enige ervaring, braaf ben gevolgd uit de bouwbeschrijving. Het onderstel is met verenstaal uitgevoerd terwijl de schorten/afdekplaten vast verlijmd zitten aan de romp. Bij een inverend landingsgestel breekt zo'n schort dan vanzelf los. Vastmaken aan het verenstaal zelf en niet aan de romp is dus het devies.

    Wout bedankt voor de intro en het leuke uurtje!
     
  12. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    vliegen op zondag

    Herbert, ben je nog naar nijmegen geweest?

    Een volgende keer even de overweging maken: Almere or bust!

    Dan kom ik ook, met mijn dieseltje! Daar mag dat ook?
     
  13. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Nee Gerben,kreeg gister onverwacht bezoek.had het model al klaar gezet,maar ja volgende keer beter
     
  14. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Inderdaad Wout, blijf a.u.b. oproepjes plaatsen als er weinig of geen wind wordt verwacht, als ik kan zal ik dan proberen te komen.

    En voor Gerben (Packard), bedenk wel dat Herbert dan met een vrije vlucht sportmodel met een 0,5-0,6cc dieseltje had willen vliegen (met 10 seconden motorloop). Jij zult misschien eerder aan een LB-model met een 1,5cc dieseltje hebben gedacht, wat mij niet zo verstandig lijkt, wat we willen niet op ons geweten hebben dat Wout daar niet meer mag vliegen. Of heb je inmiddels ook een VV sportmodel?
     
  15. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    VV Nijmegen

    PP. Toch maar mijn bericht goed lezen. Bedoeld was, dat wanneer Herbert uit vliegen kan gaan op zondag, hij ook best naar Almere kan komen. In dat geval doe ik mee met LB.

    Er ligt een Tomboy ribbenpakket + tekening op me te wachten, maar dat is een toekomstig project.
     

Deel Deze Pagina