Tadango
Forum veteraan
Ik hoor verschillende meningen over het nut van een hopper maar toch vliegt iedereen ermee. Ik was vandaag een het testen met de turbine en zag dat een snel gemaakte koppeling tussen 6 en 4mm slang enorm veel lucht aanzoog. Deze bellen gingen ook de turbine in maar ik merkt er niets aan. De bel moest echt heel groot worden wou deze even hikken maar hij liep gewoon vrolijk verder. Zowel bij idle als bij volgas deed een wolk van belletjes helemaal niets. Ik heb dit een paar keer herhaald maar kreeg de motor niet uit en de eco deed niet eens iets. Toeren zakte ook nauwelijks, je hoorde alleen de vlam heel even minderen.
Ik had laats de accelleratie te hoog en dan doofde de vlam ook even wat resulteerde in een rookwolk. Gas terug en hij liep vrolijk verder. De motor valt dus niet zo snel uit blijkbaar.
Waarom wil ik gaan vliegen zonder hopper? Ik wil de kist die ik aan het bouwen ben zo licht mogelijk krijgen en heb ook nog geen hopper
Ik heb de hoofdtank zo gebouwd dat er een stuk messing buis in loopt tot het eind waar een filt klunk aan zit. Deze klunk kan niet bewegen tov de buis. De buis zit met een stuk soepele slang aan de aansluiting midden in de dop. Ik wil hiermee gaan proberen om te vliegen zonder hopper. Een normale methanol motor heeft ook geen hopper tank en lucht bellen zorgen daar ook voor problemen, wellicht nog meer. Een filtklunk los dan alle problemen helemaal op. Door de pendel die erg soepel kan vallen zal deze altijd de brandstof volgen. Normaal mag de klunk ook niet voorin vallen dus alleen bij het aanduiken kan er een probleem ontstaan.
Ik ga nog even testen met de tank los en de motor op een test stand om de kijken of ik de motor uit kan krijgen door met de tank rond te slaan. Zolang ik hem niet op de kop houd continu verwacht ik geen problemen.
Ik had laats de accelleratie te hoog en dan doofde de vlam ook even wat resulteerde in een rookwolk. Gas terug en hij liep vrolijk verder. De motor valt dus niet zo snel uit blijkbaar.
Waarom wil ik gaan vliegen zonder hopper? Ik wil de kist die ik aan het bouwen ben zo licht mogelijk krijgen en heb ook nog geen hopper

Ik ga nog even testen met de tank los en de motor op een test stand om de kijken of ik de motor uit kan krijgen door met de tank rond te slaan. Zolang ik hem niet op de kop houd continu verwacht ik geen problemen.