Zonnestorm opkomst, modellen aan de grond houden

Of de Rc modellen er last van zullen krijgen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat mijn digitale TV via glasvezel een aantal zenders niet zo goed doorgeeft als anders.. Die zijn momenteel even zwart..... Toeval????

Ja maar dat gaat via sattalieten die in de ruimte zweven, die hebben er vast een stuk meer last van dan wij.

Satellieten staan in de frontlinie dus die zullen waarschijnlijk het zwaarste onder het zonnegeweld lijden, André Kuipers mag ook weer dekking gaan zoeken in het ISS als de deeltjes in de buurt komen.

Als ik me niet vergis had een zonnestorm in de jaren 90 een groot deel van Canada plat gelegd.

Tja begint de KNMI niet aan een weeralarm dan doet de NASA het wel. Gelukkig dat de media het niet groots oppakt (alleen de telegraaf dan)
Er gebeurt niks en er zal ook niks gebeuren! Als het echt zo erg was dat alles zou uitvallen dan hadden we er al lang meer van gehoord, dus iets met storm en een heel groot glas water.

je meot met hoge kp waardes( is bij zonnestorm, ook kleinere) niet met een gps gestuurd model vliegen. (zal voornamelijk multicopters met gps zijn) deze kunnen compleet aan de haal gaan bij een zonnestorm. spreek helaas uit ervaring, daardoor is een octocopter van 10k gecrasht...

Ik ben bang dat het aan de apparatuur op de octo lag dan aan de GPS satellieten. Volgens onze logging aan boord heeft het gehele GPS netwerk steeds goed gedraaid en is er niet een satelliet uitgevallen bij ons in de buurt. Sterker nog het signaal is alleen maar beter en nauwkeuriger geworden.

Back