Zoom 400 -- Afstellen

Heb eindelijk me nieuwe helicopter binnen. Maar ach, wat valt dit tegen.
Had niet verwacht dat het zó ingewikkeld zou zijn.
Het nu dus alleen nog ervaring met FP gehad en helemaal geen ervaring met CP.

Alles zit erop en de bladen zijn uitgelijnt.
Nu zou ik een graden boog oid moeten gebruiken alleen ik snap niet hoe je die moet gebruiken. Er wordt gezegt dat je dan de ball moet losmaken en zo de rotor kan verdraaien maar daar lijkt helemaal geen ruimte voor te zijn...

Kan iemand mij tips geven hoe ik de heli het beste kan afstellen(een club ja, maar die zit niet echt in de buurt)

Ook zou ik de mix ed nog moeten instellen maar hier snap ik eigenlijk ook niets van. :(

Iemand die toevallig msn heeft zodat het praten iets gemakkelijker gaat of iemand die heel goed is in uitleggen op het forum?

Nee, je moet het linkje los halen die aan de bladhouder vast zit. op deze manier kan je het bladspoor afstellen.
Dus als je bladen draaien dat je niet dit ziet: >< maar dit --

Om de pitch hoogte af te stellen moet je eerst de servo's neutraal zetten, vervlogens de servo arm zo monteren dat de pitch compensator exact in het midden zit (dus even veel gleuf in de as boven en onder de pitchcompensator zichtbaar). Of nog beter: De servo arm precies haaks met de hoofdas monteren (met de servo in neutraalstand), de alleronderste collar loshalen (die op de pitch-stang), de pitchcompensator in het midden zetten. Vervolgens de colar weer vast zetten. De rest gewoon in de zender zelf limiteren / trimmen

Dit staat overigens vrij duidelijk in de handleiding hoor ;)

Revo mix op een 3D cp microheli kan heel lastig zijn. Het makkelijkste is om heel veel elende te besparen gewoon een Headinghold gyro aan te schaffen.

tja op www.inkoopacties.net zag het er allemaal wel simpel uit he :wink:

een collective pitch heli vergt toch echt wat meer kennis van zaken dan een micro fixed pitch.

ben even wat specefieker wat je nog niet snapt aan de mixes bevoorbeeld.
samen komen we er wel uit.

Ik moet toegeven, collective pitch is héél anders dan de fixed pitch waar ik nu maandje of 3 mee vlieg.

Volgensmij kan ik gewoon niet lezen want het staat er inderdaad(helemaal gelijk satoer!)

Heb de bladen nu afgesteld op een -7 0 +7 config.

Heb nu ook al met een aantal mensen gesproken over het afstel gebeuren.

Dit is eruit gekomen:

Throttle Curve: 0 85 85 95 100
Pitch Curve: 40 70 90 100 100

Revomix = 0% (moet je daar wat aan veranderen?)

Als ik nu op 90% throttle zit hoor je de motor opeens een stuk minder dan op 80%. En gaat de heli ook ietsje lichter worden en wordt hij wendbaarder.

Verder wordt de lipo(1800mAh, 11.1Volt, 6C) niet warm. De mixer(pico SC 20) wordt lichtjes warm en de motor wordt ook redelijk warm tot heet(+/- 45 graden)

De gyro die ik heb is een GY401. Dus met HH.

Met een 401 gyro hoef (lees moet) je geen revomix gebruiken. Revomix is alleen voor gyro's zonder Heading hold.

Revo mix is de pitch van de staart automatisch met de pitch van de hoofdrotor mee te laten lopen. Zodat de staart netjes stil blijft.
In de praktijk een erg vervelende klus om het goed te krijgen.
Suc6 :thumbsup:

Satoer zei:
Met een 401 gyro hoef (lees moet) je geen revomix gebruiken. Revomix is alleen voor gyro's zonder Heading hold.

Suc6 :thumbsup:

Hmm, succes heb ik wel nodig want het wil echt niet, hij maakt snelheid en herrie, meer komt er eigenlijk niet uit :cry:

ik weet wel wat er aan de hand is.
als je nog de originele speed 400 motor gebruikt vergeet het dan maar dat ie 7 graden pitch trekt.
verlaag je atvs van je pitch maar naar een graad of 4, dat je headspeed inkakt bij volgas is daar de eerste hint van.

mijn zoom deed exact hetzelfde.

overigens met een HH gyro never geen revo mix programmeren.

Ja, hij werkt!!!

Waah, de helipiloot kick, je kent hem vast wel!

Weet eigenlijk niet goed wat er veranderd is(beetje de bladen verbeterd en de pitch en throttle anders) en nu vliegt hij op 3/4e gas. Nog niet te hoog want ik zat in de huiskamer..

Thanks all!

(denk dat brushless er snel aankomt...)

Ik zou zoveel mogelijk oefenen zonder die Brushless. Met die brushless word die echt een monster. Niet echt beginners vriendelijk dus. Daarnaast kunnen de staarttandjes niet zoveel hebben met zo'n krachtige motor :(

Satoer zei:
Ik zou zoveel mogelijk oefenen zonder die Brushless. Met die brushless word die echt een monster. Niet echt beginners vriendelijk dus. Daarnaast kunnen de staarttandjes niet zoveel hebben met zo'n krachtige motor :(

Das waar, parts maken op school dus :twisted:

Hij komt niet echt ver van de grond nog daarom wou ik brushless. En als ik dat dan zachtjes instel...

Maar ik zal als het lekker weer is nog eens kijken hoe hoog hij nu komt.

Tja... als je handig bent en stalen tandwielen op school kunt farbriceren kan je een aardig handeltje starten hier denk ik ;)

Back