Zoom 400 of Eco 8 ?

• Topicstarter Topicstarter Theo B
  • Startdatum Startdatum
T

Theo B

Guest
Ik wil toch maar geen benzinemonster :wink:
Nou was ik al lang van plan een eco 8 te nemen maar toen ik hier al die posts van de zoom zag, vond ik die ook hardstikke mooi!
Wat is nou eigenlijk beter? dan bedoel ik qua 3D, en buitenvliegen, Als ik een zoom koop doe ik er een hitec eclipse 7 bij, als ik een eco koop, koop ik eerst de combo en daarna een eclipse, maar het gaat hier om de uiteindelijke helicopter :P ,
Met vriendelijke groeten,

Theo

Ik denk dat je voor buiten beter kwa weer, wind beter uit komt met een eco 8 maar ik weet niet of je met de standaard eco 8 ook al meteen kunt 3D kan de zoom wel meteen, vliegen of dat je daar eest een upgrade voor nodig hebt.

Eco heeft veel mods nodig om goed te kunnen vliegen. Veel info over de ECO op www.helifun.info
Zoom vliegt goed 3D uit het doosje maar is een stuk kleiner.
Die 2 zijn niet echt te vergelijken met elkaar. De eco is 1.5 keer zo zwaar.

De eco (net als die Rebell) is ook een stuk duurder: Grotere servo's, zwaardere accu's, sterkere motor enz...

interessant draadje: protech zoom 400 of robbe spirit M-8

een ding kan ik je vertellen koop geen eco 8.
ik heb er ook een en die is al twee keer kapot gegaan.
dus GEEn eco 8.

Is ook wel een oude bak zo'n Eco8 en in al die tijd nooit verbeterd. Terwijl er genoeg te verbeteren valt.

Ik heb helifun.info al tijden geleden gelezen hoor!
Ze zijn gewoon verwend met hun dure opgetunde heli's
En ik heb geen geldboom in mijn ouders's tuin geplant dus een rebell zit er niet in.... En als de eco zo slecht was had iedereen van het ikarus eco8/16 toch niet een? maar ik denk dat ik toch een eco8 combo koop bij quarel en een eclipse 7 bij zwaluwmodelbouw,

Theo

hij is opzich wel goed maar dan moet je hem tunen.
standaart is hij slecht dus je kunt beter een andere kopen inplaats van tunen of crashen.

Welke upgrade's had je zoal in gedachten?
Ik doe er een auto hub en een tail boom support bij maar wat had jij dan in gedachten voor andere tuning?
Bedankt voor het comentaar!
Theo

De ECO en zoom zijn inderdaad twee verschillende die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
De ECO is NIET slecht, is echter inderdaad een wat al gedateerd ontwerp maar.... de ECO is licht en flexibel en dat geeft mogelijkheden.

De eco vliegt redelijk uit de doos maar ik moet toegeven dat je inderdaad best wat upgrades nodig hebt om tevreden te vliegen.
De autohub is geen upgrade, dat is een noodzaak. Alu spullen alleen als je voorbij het hoover stadium ben.
De standaard motor is niet slecht, maar verslijt snel dus een hele goede borstelmotor of een borsteloze is wel een gewenst iets (geldt ook voor de rebel).

Crashen: dat ga je doen en is bij vrijwel iedere heli een smak geld.
De rebel heeft als groot voordeel dat voor de prijs eigelijk alle upgrades van een ECO er al in zitten, maar de rebel is wel zwaar!!, dat kost dus vliegtijd.

Let wel: electro heli vliegen is prachtig maar kost VEEL!! een crash kost klauwen met geld, de accu's, laders ed nog meer dus als je het niet kan financieren begin er dan niet aan.

Back