zoom 425 herstellen of de belt cp v2

Hallo allemaal
Teneerst zal ik me voor stellen ik ben martin uit het friese grou.
Na wat jaren heli vliegen ben ik paar jaar tussen uit geweest.
En wil ik weer beginnen.

Nou is verhaal dus zo heb zoom 425 met wat schade en de belt cp v2

Bij de zoom is de staart krom en de maingeer stuk.
Bij de belt cp v2 is de regelaar stuk wat bekend probleem is omdat de esc vaak doorbrand en de mainshaft is krom.

Nou wil ik 1 hier van herstellen maar ben der tijdtje tussen uit geweest.
Dus niet meer veel op de hoogte van de nieuwtjes.

Nu wil ik graag jullie mening welke onderdelen is makkelijkst vekrijgbaar en welke zou ik het beste kunnen herstellen.

vriendelijke grt martin.

Het beste advies wat ik je geven kan is mischien een beetje een domper:

geen van beide!

Beide heli's zijn uit productie, en wellicht is het handiger om een wat couranter model te kopen.

Desnoods, als je beperkt in je budget bent, ga je voor de chinese kloontjes, en zet je de nog bruikbare electronica over (al raad ik dat niet aan, wellicht heeft die een klap mee gehad toen je de schade opliep).

Want je schiet er weinig mee op, als je met veel moeite een van beide heli's opknapt, en er vervolgens geen onderdelen meer bij kunt krijgen....

Maar als je dat niet wilt, dan is je beste optie om domweg een BETERE regelaar te kopen voor je Belt CP, aangezien die heli zo te horen alleen een kapotte ESC heeft, geen structurele schade.

Groet, Bert

Hallo bert bedankt voor je reactie.

Dan kies ik der toch voor om nieuwe te bouwen.
Heb beperkt budget .

De zender en ontvanger 2.4ghz van de belt is nog goed.

Wat raad je me aan om weer 1 te bouwen type en merk.
liefst in de 450 a 500 klasse

vriendelijk grt martin

Ik kan wel wat gaan aanraden, maar er is niet zo iets als "de beste"....
Ieder merk heeft zijn voors en zijn tegens.

persoonlijk ben ik best wel gecharmeerd van de KDS-jes, die hebben zich bij ons bewezen als duurzaam voor normaal vliegwerk, tegen een heel schappelijke prijs. Ben alleen niet zo kapot van de KDS electronica, al schijnt dat tegenwoordig al stukken beter te zijn dan een paar jaar geleden.

Maar wij hebben ook Hobbyking kloontjes vliegen die het met heel lichte modificaties jaar na jaar uitstekend doen.

Hoe je het ook wendt of keert, het is heel goed mogelijk om voor een appel en een ei een goed vliegende heli op te zetten, als je heel goed weet wat je doet... Maar voor de beginnende of nog niet heel ervaren vlieger is goedkoop vrijwel altijd duurkoop.

Ik denk alleen dat je er beter aan doet, niet met die Esky zender verder te gaan: niet programmeerbaar, weinig afstelmogelijkheden en een zendprotocol uit het jaar nul (en dan is opeens "2.4 GHz" eigenlijk volledig nietszeggend geworden).

Groet, Bert

Het bouwen kwa electronica is geen probleem alleen bladen afstellen enz wel.
Vliegen ook geen problemen met alleen echter de bladen enz afstellen ben week mee bezig.
Had me oog laten vallen op de kds 450s me zender en ontvanger is goed.
Als ik hem bouw en goed aflaat stellen heb geen probleem met vliegen.
Alleen afstellen curve enz is probleem miss ben daar beetje dom in.
Omdat wel kan vliegen enz

Bladen afstellen is echt niet moeilijk.
Als je weet wat je moet doen, stap voor stap, is het zo gedaan. Is er niemand uit je buurt die je even op weg kan zetten?

Mechanische phasing van een meerbladskop leek me ook zo moeilijk. Tot iemand het me voor deed. Is niks aan.

Anders even op YouTube. Tutorials genoeg!

Laatst bewerkt door een moderator:
Grouw is toch iets van 10 km boven Heerenveen?

Mijn vliegschool zit daar weer 15 km schuin onder.

Ik kan je over iets meer dan een week, effe helpen (dan ben ik een week in NL) en anders word er nog indoor gevlogen tot minstens half april daar is wellicht altijd wel iemand die je een beetje op weg kan helpen.
Moet je even contact opnemen via www.helischool-oldeberkoop.nl

Qua curves doe ik geen toezeggingen, want ik weet niet welke zender je gaat gebruiken. De Esky zender is in elk geval nauwelijks afstelbaar.

Dat betekent mechanisch afstellen, en dat is tijdrovend (geen week hoor... i.p.v. een uurtje ben ik er dan 2 uurtjes mee bezig, vooropgesteld dat de rest van de heli in orde is).

Groet, Bert

Ik zie dat je al een zoekertje geplaatst hebt met een budget van 100 tot 200 euro...

Kijk hier eens naar: KDS RC HeliShop

Net boven je budget wellicht, maar een degelijk machientje: de onze hebben ondertussen vijf seizoenen lesgeven (plm 60 vlieguren) zonder noemenswaardige slijtage of ellende doorstaan.
Komt met 3 digitale swash servo's, maar geen staartservo. De ESC is een (naar mijn mening) kutding. Hij werkt goed maar programmeert ontzettend lastig en heeft ons al meerdere keren "een tik op de vingers" gegeven.

of: KDS 450 C ARF
Tikkie goedkoper
zelfde uitrusting, alleen met kunststof bladegrips en dat soort dingen, waar de SV alles uit alu heeft. -rex kloontje

Lager budget: KDS 450 S ARF

Ook een prima ding vliegen er ook een of twee van bij ons, geven weinig problemen. Is nagenoeg kaal, en een goedkoper uitgevoerde SV met houten bladen en kunststof bladegrips etc.

Een deel van de hoge prijs van de C en SV zit in de regelaar, en dat is een kut-ding. Jammer, want voor de rest zijn het fijne dingen.

Als je het kan betalen, zou ik de S of SV nemen, want ik vrees dat de Esky servo's die je nu hebt, niet echt het beste van het beste zijn (mijn mening: niet mee vliegen met die rommel).

Groet, Bert

Een goeie tweedehands trex450 mag dat gerust kosten.
Met flybar? En belt of torque tube?

Laatst bewerkt door een moderator:
Yup.... 110 euro is heel netjes voor een goede gebruikte T-rex.

Maar hou wel in de gaten, dat een slechte gebruikte T-rex niet per se vanaf de buitenkant herkenbaar is.

En hoewel T-rexen een hogere blingfactor hebben, netter afgewerkt en duidelijk wat stiller lopen, en de KDS wat ruwer afgewerkt en wat rumoeriger is, is toch de ene tweedehands, en de andere nieuw. En dat is een factor om rekening mee te houden.

Maar uiteindelijk is en blijft dat jouw keuze....

Groet, Bert

Hallo bert bedankt voor je goede advies en ga hier zeker wat mee doen.

maar heb nog vraag ben nog aan onderdelen gekomen van de cp v2
Nou wil ik dus de regelaar van zoom overzetten nou is de vraag welke motor is beter zoom of cp
Kan namelijk verschil op internet niet vinden zet namelijk motor ook over

Dat kan ik van hier af niet zeggen, want ik heb geen flauw idee welke motor waarin zit. Maar ik zou gevoelsmatig zeggen dat het niet veel uit zou moeten maken.

Je doet jezelf niet echt een plezier om met die Belt CP verder te gaan, maar dat is geheel je eigen keuze....

Groet, Bert

Hallo bert je hebt goede punt dan laat hem lekker in kast liggen zag door bomen bos niet meer heb jij niet wat liggen je kom hier toch uit de buurt.

Zelf heb ik niet wat voor je liggen, maar is Gorredijk voor jou haalbaar? Héééél mischien weet ik daar nog een T-rex te liggen (laatste keer dat ik hem zag was hij compleet en vliegklaar, met een Futaba TF6 geloof ik) maar als die er nog is, dan zijn zowiso de LiPo's al te oud (ligt volgens mij al twee jaar niks te doen).

Zal even kijken of hij er nog is.

Groet, Bert

Zelf heb ik niet wat voor je liggen, maar is Gorredijk voor jou haalbaar? Héééél mischien weet ik daar nog een T-rex te liggen (laatste keer dat ik hem zag was hij compleet en vliegklaar, met een Futaba TF6 geloof ik) maar als die er nog is, dan zijn zowiso de LiPo's al te oud (ligt volgens mij al twee jaar niks te doen).

Zal even kijken of hij er nog is.

Groet, Bert

Gorredijk kan wel doen met auto wil je horen voor me

Back