Zoom 425

• Topicstarter Topicstarter Crypto
  • Startdatum Startdatum
C

Crypto

Guest
Zoals velen wil ik de raad van ervaren leden van dit forum in verband met de instelling van het volgende:

Heli Zoom 425 - zender Graupner MX-16s.
Gasregelaar op plaats nr 6 ontvanger met ingestelde knop CTRL 7.
vraag: is dit nodig deze knop
Helikopter mixing voor de heckrotor uitgeschakelt. Gyro Futaba 401 met digitale servo
Vraag: is dat corect.
De regeling van de giro in de zender staat op 0%
Fijnregeling van de gyro via regelknop Comm5 ( +50% + 50% )
Ten slotte is de staart onderhevig aan heen en weergaande bewegingen/
Kunnen jullie mij raad geven.

Pfff, hoe zat dat ook weer met die MX-16s, ik had een Zoom 450 met een MX-16, maar ik ben een beetje vergeten hoe dat ook weer zat...

Als je in de buurt woont wil ik wel eens kijken, dan kom ik er wel weer uit. Die gasregelaar kan je dacht ik niet uitschakelen. Staart heen en weer wil meestal zeggen gain verkeerd ingesteld, meestal te hoog.

Bedankt voor de info
Woon in Kapelle-op-den-Bos, dus niet bij de deur.
Zal mij informeren bij een club in de omgeving.
Groetjes

Hoi crypto, ik ben géén expert maar vlieg met helies en maak daarbij ook gebruik van een MX-16. Misschien heb je hier al iets aan:

Gasregelaar op plaats nr 6 ontvanger met ingestelde knop CTRL 7.
vraag: is dit nodig deze knop
.

Met die potmeter kun je inderdaad het "gas" beperken. Dit zit zo blijkbaar automatisch ingeprogrammeerd . Draai die gewoon volledig naar rechts (open) en je hebt er geen last van...;)
Ik gebruik die draaiknop als throttle-hold (ik draai die volledig naar links voor ik de heli aanzet= extra veiligheid) of met m'n trex 600 nitro om te motor uit te zetten.

Helikopter mixing voor de heckrotor uitgeschakelt. Gyro Futaba 401 met digitale servo
Vraag: is dat correct.

Je bedoelt waarschijnlijk :REVO-Mixing?
Die moet inderdaad uitgeschakeld.
We hebben het toch over dit: submenu "HELIMIX" en dan K1--Heck ??
Daar moet je een horizontale rechte lijn op 0% (uitgang!) hebben. Dus een horizontale rechte lijn net op de helft van het vierkant.

De regeling van de gyro in de zender staat op 0%
Fijnregeling van de gyro via regelknop Comm5 ( +50% + 50% )

Begrijp ik niet goed... Regeling én fijnregeling, Comm5?

Ik ken maar één regeling voor de gyro-gevoeligheid.
Heb je de stekker voor de gevoeligheid op kanaal 7 aangesloten in je ontvanger?
Dan kan je in het menu "Gebereinst" (jaja, ik heb een duitse MX-16) bij "Gyr" een schakelaar toewijzen om te schakelen tussen RATE en HH en daarachter stel je de gevoeligheid bij beide modes in. Meestal begint men bij 50 % voor een 401.
NOOIT de gyro op 0 % gevoeligheid zetten want dan staat hij eigenlijk uit en valt de heli niet te besturen met heel vervelende gevolgen..;)
Misschien bedoel je in het menu "HELIMIX" ,daar onderaan staat ook nog eens "Gyro"?
Dit dient om de gevoeligheid van de gyro aan te passen voor de verschillende vliegfasen. Laat dit voorlopig nog maar op 0% staan ja....

Heen en weergaande bewegingen zou kunnen dat de gevoeligheid van de gyro te hoog staat maar er zijn nog zoveel andere factoren die hier medeschuldig aan kunnen zijn.
Héél verstandig om naar een klub te gaan. Het zal je veel frustratie en euro's besparen..:)

Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor deze info, kan nu toch verder.
Bedankt

Back