zoom 450 brushless motor

Beste Mensen,

Ik heb laatst een zoom 450 gekocht waar de originele brushless motor niet bij zat. Deze heb ik er inmiddels bij gekocht, maar nu wou ik hem vandaag even testen en merk dat mijn toerental behoorlijk inzakt als ik net los kom.
Heeft iemand hier ervaring mee? De regelaar is een 40A regelaar van KDS, deze heb ik ook op mijn GL 450 zitten en die gaat prima.

M.v.g. Mark

Is dit bij gas-pitch gekoppeld? Zo ja kan dit aan je gascurve liggen. Bij de Zoom 425 staat duidelijk in de manual hoe die moet verlopen.

Ik heb mijn gascurve als volgt ingesteld:
0 = 0%
1 = 70%
2 = 80%
3 = 90%
4 = 100%

Ik weet niet of de zoom 450 veel afwijkt van de zoom 425, maar bij mijn GL gaat deze curve prima.

M.v.g. Mark

Rooie of blauwe motor ? Ik heb een Zoom450 gehad met blauwe en een 450Pro met rooie motor. De rooie heeft iets meer kV, weet niet meer hoeveel het verschil was.

Maar hel klinkt inderdaad als een probleem met de gascurve. Post die hier eens.

Het is met een rooie motor. Ik heb even in de handleiding gekeken en daar staat een andere curve in dan die ik nu ingesteld heb. Ik ga dat vandaag eens proberen.

M.v.g. Mark

Ik heb diverse dingen geprobeerd.
Ik heb de gascurve ingesteld zoals in de handleiding stond. dit gaf niet het gewenste resultaat. Ik heb er toen een andere regelaar opgezet en het werd wat beter maar hij kakt nog steeds behoorlijk in als ik volle pitch geef.
Heft iemand anders een zoom 450 met de rode motor erop? Zo ja mag die mij wel via msn toevoegen. Het adres is mja.been@live.nl

M.v.g. Mark

mijn ervaring met de standaard rode motor van de zoom is dat deze zn power beter houd op hoge toeren/gascurve.

mijn gascurves.
normal 0-55-70-70-70
idle1 85-80-75-80-85
idle2 100-85-80-85-100

desondanks vindt ik deze motor te slapjes voor de zoom. aangezien hij toch nog wel inkakt.
ga is proberen wat hij doet op 4 cellen. en anders is een scorpion motor uitproberen.

Laatst bewerkt:
Back