ZOOM 450 contra LOGO 10

pimpelmees zei:
met mijn t-rex heb ik geen last van de wind dus ik denk dat je op de vliegclub weinig problemen zal hebben.

Die t-rex van je... is dat de 450 versie?
Hoeveel weegt hij?

Greets

Mario

ja het is een 450se maar wat het juiste gewicht is weet ik niet(zou ik wel eens moeten wegen).

vermits hij op de moment uit elkaar ligt te wachten op onderdelen kan ik hem niet meteen wegen.

vloog je met je dragonfly binnen?

mvg

Met de dragonfly vloog ik binnen, zelfs in de living.
Buiten doe ik ook regelmatig, maar meer dan 1 beaufort kan hij toch niet hebben.

Trouwens, als jij in Lier woont, vlieg je wss bij L.A.C.? Is het niet?

Mario

mario zei:
...Mijn doel is zowat in parken vliegen en op de vliegclub, voor binnen heb ik mijn dragonfly al.

In een park vliegen met een nitro ??? Rook en herrie...daar gaat al snel iemand over klagen. Door dit uitgangspunt sluit je nitro naar mijn idee uit. En met wind is 2600 gram (logo 10) beter te houden dan de 750 gram. van zo'n micro.

Electro zou idd het makkelijkste zijn...

Maar een logo in een park is ook al vrij groot he... volgens mij kan je met 750 g en CP nog goed buiten vliegen., dat doe jet tenslotte met een vliegtuig ook...

MVG

Mario

Nou begeef ik mij een beetje op glad ijs (ik heb alleen maar ervaring met heli's) maar ik denk dat wind bij hetzelfde gewicht meer invloed heeft op een heli dan een vliegtuig (door de hogere eigen snelheid).

maar gaat het ook niet om de gewicht/ thrustverhouding?.... dat moet de heli toch stabiel houden.....

De zoom 450 zou een .30 klasse benzineheli- verhouding hebben....

Mario

volgens mij is de ontwerper van de grote zoom dennis frankx, hij is hier actief op het forum onder nick : "dennisthemenace"

misschien kan hij de zoom wat toelichten.

maar gaat het ook niet om de gewicht/ thrustverhouding?.... dat moet de heli toch stabiel houden.....

Nee, thrust heeft er niks mee te maken, gewicht wel. Hoe zwaarder hoe minder de wind er vat op heeft.

en het klopt ook nog eens niet, een .30 klasse nitro heli is groter/zwaarder dan een zoom 450.
vergelijk maar de raptor 30 met de zoom 450.

Buiten de windgevoeligheid van een kleine heli is in het open veld zo'n kleine heli ook snel erg klein. Dit kan voor de oriëntatie ook wel problemen geven.

Hey Mensen

Sorry voor de late reactie, ik was op bezinningsdagen met de school.

Wat ik bedoel met de verhouding --> NEEN, ik vergelijk de raptor niet met de zoom, maar de verhouding tussen gewicht en motorkracht zou vergelijkbaar zijn, mmmm.... nu doe ik het toch..... ;)

En voor ik 3d ga vliegen, eerst wennen aan CP he....

Mario

Een zoompje kan toch ook 3D?

Mijn vraagstelling is uiteindelijk hoe het met de windimpact op de zoom zou zijn.

Ik vind een logo en een R30 ook erg leuk, maar voor in de tuin/ parkje is dat dan weer minder handig... tezij iemand het tegendeel beweert ;) --> discussiëren is fun.

Mvg

Mario

Mja, dat is een feit, maar vind jij een logo 10 handig in de tuin/ park?

Ook de windgevoeligheid is een vraag die ik mezelf (en anderen natuurlijk) stel.

MVG

Mario

Volgens mij wil je een heleboel met heel weinig. Ik weet het goed gemaakt. Je verkoopt je Discovery, Telemaster, Terry, Zagi 400X (+ Speed 480 mod), Zagi XS, Alpha 180, Big Stick, Dragon Stick, Accord 2 3D en voor dat geld koop je een LOGO voor op de club en een Zoom voor in het park en de tuin en de micro hou je voor de indoor :lol:

Back