ZOOM 450 contra LOGO 10

Haha

Jaja, was het maar zo makkelijk.

De helft van wat daar nog in mijn onderschrift staat is volgens mij zelfs niet meer verkoopwaardig, maar IDD, ik ben bezig me zowat kleine dingen weg te doen en mijn robbe FC16 zender komt ook te koop. --> was mijn oude backupzender...

Maar om nu toch even duidelijk te zijn, ik zit er niet mee in een logo 10 te kopen, het is zeker het geld waard. Ik vraag me alleen af of ik daar goed aan doe, met een logo vlieg je ook niet meer overal zoals in een sportzaal... denk ik...

MVG

Mario

Je begreep gelukkig al dat het een grapje was, zo makkelijk is het inderdaad niet. Ik denk niet dat je erg welkom bent in een gymzaal met je Logo. En met formaat Zoom kun je natuurlijk met niet teveel wind heus wel buiten vliegen. En het is natuurlijk wel een stuk handelbaarder dan zo'n grote elektro heli. In de zomervakantie heb ik dat ding van mij meegenomen. Zit in een houten kist van met alle bijehorende spulletjes. Die kist neemt de halve kofferbak inbeslag. Ik heb speciaal hiervoor een imperiaal moeten aanschaffen om ook nog de spullen van mijn vrouw en kinderen mee te nemen. :lol:

Dat vind ik dus prachtprestaties he, zo'n ding zelf bouwen. ;)

Over de Eco 8 gesproken, die heeft me ook ooit nog geïnteresseerd, alleen hoorde ik dat hij veel upgrades vroeg.

MVG

Mario

Met name de orginele borstel motor schijnt geen goede keus te zijn. Voor de rest schijnt het wel mee te vallen. Ik heb of aluminium of koolstof gebruikt. Op de elektronica en motor heb ik niet echt bezuinigd. Dat had ik destijds met een micro wel gedaan en had daar achteraf spijt van.

Ik ga ook niet bezuinigen, ik heb al gekozen voor de GY401.

De eco heeft nu toch ook al brushless kits, nee?

MVG

Mario

GY401 is een hele goede keus. Nu niet bezuinigen op de (digitale)servo anders komt de kwaliteit van deze gyro ook niet uit de verf.

Wat betreft de eco. Je kunt een kale eco8 kopen en dan zelf de (goede) losse componenten bij elkaar sprokkelen. Nu zit op zo'n standaard eco wel erg veel plastic, daar hou ik persoonlijk niet zo van. En standaard is hij niet geschikt om 3D mee te vliegen. Maar als je niet 3D wilt gaan vliegen is het volgens mij best een aardig ding.

Ook met een Zoom 450 ben je in de meeste indoor-zalen niet welkom.
Afhankelijk van de organisator kun je hier en daar met een T-Rex formaat aankomen.
Een ander wil alleen maar plastic of houten bladen zien en dan nog het liefst in combi met een borstel-motor.
Meestal zie je dus alleen maar Lama's V2/3 en Hummingbird FP e.d.

Rick

Mja, daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Het leuke aan een Zoom vind ik wel dat hij zo protable is nog.

Een grotere heli kan je al minder makkelijk eens meenemen op vakantie ofzo.

MVG

Mario

Hey

Ik heb een pb'tje verstuurd aan Dennis Franckx van Protech, hopelijk kan hij wat info geven over de windgevoeligheid.

Ha-em Helifun raadt zo te zien de logo aan voor beginners, maar echt beginner voel ik me niet meer...

MVG

Mario

Waarom kijk je niet naar een T-rex 450SE?

- Klein
- Goedkoop te repareren na een crash
- Vrij windongevoelig (tot windkracht 4/5 prima mee te vliegen!!)
- zeer geschikt voor 3D
- genoeg info over te vinden!

ik vlieg zelf op regelmatige basis met een T-rex 450SE vanaf begin dit jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Ik vlieg 3D. Ook ken ik meerdere mensen die hem ook hebben die alleen kunnen hoveren/rondvliegen en hun zijn er ook ZEER tevreden mee!

Belangrijk is dat je een goede gyro koopt en GOEDE accu's!!!!!! Goed accu's maken of breken elke electroheli.

Ik vlieg zelf met:

T-rex 450 SE (met standaard electronica: 430L + 35G esc)
3x HS56, GY401/Airtronics 94761, Futaba 146ip pcm ontvanger
GCT rotorbladen
Thunder Power Pro-Lite 2100mah 3S 11,1v accu's

Kosten: vliegklaar + enkele accu's en benodigdheden = 800 euro

Ook komt er een groot broertje bij:
T-rex 600 (600l + 75g esc)
3x 9252, GY601/9251, 149DP
V-blades
Flightpower 6s1p 4900mah

Kosten: vliegklaar + enkele accu's en benodigdheden = 1800 euro

Persoonlijk vind ik alle alternatieven die jij noemt niet echt goede helicopters om later 3D mee te gaan doen.

Raptor 30 heeft te weinig vermogen (neem dan direct een 50!!!)
Logo 10 is vrij duur (zeker in onderdelen!!) en heeft erg dure accu's nodig! (Als je die grootte toch mooi vind, neem dan een T-rex 600)
Een zoom, ook niet echt een populair model... Daar heb ik verder weinig kennis van.

De eco's waar ik mee gevlogen hebben waren allemaal ehm, jah, niks! De enkele die je hier en daar ziet vliegen (volgeladen met upgrades) zijn ook altijd kapot of bezig kapot te gaan.... een ECO is gewoon belachelijk ouderwets...

Cheers,

Richard

Logo 10 is vrij duur (zeker in onderdelen!!) en heeft erg dure accu's nodig! (Als je die grootte toch mooi vind, neem dan een T-rex 600)

Wat is het verschil dan tussen 6s in een logo en 6s in een Trex? Qua prijs verschilt het niks, maar met 6s heb je in een logo 10 meer vermogen dan in een Trex 600.

Richard heeft gelijk over de R30->R50 vergelijking. Het is redelijk duur om te upgraden van 30 naar 50 maar je hebt wel al een goed model als basis.

Met de logo 10 heb je alles meteen klaar, je hoeft dan later niks meer nieuw te kopen.. Als je meer vermogen wilt neem je een grotere accu (6s is voldoende voor ALLE manouvres die je kan bedenken).

Raptor Rulezzz zei:
Waarom kijk je niet naar een T-rex 450SE?

Waarom moet het de SE zijn, je er toch genoeg andere versies in ook?
De SE is direct al erg duur--> nee, ik zit niet in met het geld, maar voor 800 eur een microheli als je voor 900 een complete logo hebt.

De trex heeft me idd ook al geïnteresseerd, maar waarom vinden jullie alleen de SE goed?

MVG

Mario

Wat is het verschil dan tussen 6s in een logo en 6s in een Trex? Qua prijs verschilt het niks, maar met 6s heb je in een logo 10 meer vermogen dan in een Trex 600.

Een logo 10 crasht ongeveer 10x duurder... check de parts van de 600, die zijn net zo duur/goedkoper dan de kleine T-rex.

Een 450SE crasht goedkoper omdat alles wat metaal/carbon is niet kapot gaat, als je een plastic versie koopt dan zijn de crashkosten veel hoger dus met de tijd verdien je het vanzelf terug. Ook zit er direct een betere motor bij en alles metaal, dus je krijgt dan geen last dat je constant blijft upgraden wat uiteindelijk VELE malen duurder is dan direct een goede heli kopen.

Een complete logo10 setup van 900 euro zul je nooit en te nimmer 3D mee kunnen vliegen en behoeft om dit te kunnen doen dus nog dure upgrades/uitbreidingen (motoren/accu's etc.)

Cheers,

Richard

ik verkoop hem omdat ik te veel helis heb en er inderdaad het minste mee gevlogen. maar toen ik alles voor elkaar had vloog die wel goed.
maar crash kosten zijn voor mijn gevoel te hoog om na zender problemen nog weer de stoute schoenen aan te trekken en alles op nieuw proberen af te stellen.

Back