ZOOM 450 contra LOGO 10

Op de club bij ons vliegt nu een beginner (op heligebied) met een Zoom450 met de protech power-set (brushless) en protech 'besturings-set' (servo's, gyro, ontvanger) en voor zover ik kan inschatten, vliegt dat ding prima.

Met houten bladen overigens, dus misschien ook geschikt voor indoor?

Een complete logo10 setup van 900 euro zul je nooit en te nimmer 3D mee kunnen vliegen en behoeft om dit te kunnen doen dus nog dure upgrades/uitbreidingen (motoren/accu's etc.)

Waarom niet? Ik zie geen problemen.

Hezik, helaas wordt er op gewicht beoordeeld met heli's (alsof ze minder schade aandoen mocht het mis gaan....)

Wel zo'n dingen hoor ik graag en het leuke is, die heeft al een alu rotorkop.

Maar een gewone (dus niet SE) Trex is ook wel interessant, ik gok op 550 a 600 eur all-in (gyro GY 401)

Mvg

Mario

Maar een gewone (dus niet SE) Trex is ook wel interessant

Geloof me nou, je gaat jezelf zooooo hard voor je kop slaan dat je die 200 euro niet gelijk hebt uitgegeven.

Owjah, en koop ook gelijk GOEDE accu's (Thunderpower/flighpower) en niet van die "iets" goedkopere b-merken prut.... EN een balancer!!! ook ERG belangrijk.

Doe met deze info wat je wilt, uiteindelijk is het jou geld wat je over de balk gooit :wink:

Cheers,

Richard

Logo 10 3D,

3* 3150 servo's

Kontronik 55-6-18

6s Flightpower

Orbit 25-12

Met die setup kom je al heel ver.

Point made, voor 900 euro kun je dus niet met een LOGO10 keihard 3D gaan vliegen... boven op die "net over de 1000 euro" komen ook nog rotorbladen, ontvanger e.d....

Anyway, nu weer ON TOPIC!

Cheers,

Richard

Zag ook net een mooie gebruikte Logo 10 compleet staan op modelbouwmarkt. Misschien is dat iets?

Gr.A.

Het word hier wel erg uitgebreid, maar zo hebbe we het graag he ;)
Ik ben alleszins blij dat er altijd zo veel reactie op komt. Daar leer je wel veel uit.

Ik heb trouwens daarnet een PB'tje gekregen van de Zoom- ontwikkelaar. De Zoom 450 is gemaakt als backyard en parkheli, de windgevoeligheid zou ergens tussen de trex en de logo 10 liggen.

mvg

Mario

Hi als je nog steeds twijfeld ivm de prijs kan eens ver vooruit kijken.
Denk eens na over de emotionele& restwaarde van de spullen.
Als je na crash n°xx er de brui aangeeft wat kan je nog doen met de logo aandrijving & servo's of de zoom aandrijving.

Persoonlijk denk ik dat de logo spullen meer waarde gaan houden dan de parkflyer maat electronica.

TM

mario zei:
Ha-em Helifun raadt zo te zien de logo aan voor beginners, maar echt beginner voel ik me niet meer...

Op die site staan wel meer aparte dingen. Maar afhankelijk van de uitvoering is een Logo 10 geschikt van beginner tot 3D-Master niveau. Zie voorbeeld filmpje www.runryder.com/helicopter/rrTV-Photo/funflies/IRCHA2006/IRCHA-Andy-Rummer-Mikado-Demo.wmv

Dit is wel een behoorlijk heftig uitgevoerde Logo 10 3D, 6S, Tango 45-10 en niet te vergeten een 3 assige V-Stabi.

Heb net zelf een Logo 10 3D 2006 versie uit Amerika laten komen, was ergens in de aanbieding. Deze set was vrij compleet uitgevoerd, met rotorbladen, geharde hoofdas, alu tuimelschijf en CFK accu-voorbouw. Maar dan noch heb je enkele tuningsdelen nodig om er een duurzame 3D-heli van te maken, bijv. Alu-motorplaat, Alu pitch-compensator middenstuk, heckrotorhub met druklagers, Alu frame verbinders.

Verder vindt ik het bij Mikado een beetje onduidelijk wat je nu precies krijgt. Blijkbaar wordt in Europa de 3D niet verkocht met rotorbladen en voorbouw. En er zijn zoveel verschillende opties beschikbaar die dan weer wel of niet in de 1 of andere uitvoering zit.

Rick

nee. er is al genoeg gezegd om een beslissing te kunnen nemen.

JIJ moet de beslissing nemen en als ik halverwege deze draad je budget zag dan komt een Logo zowiezo al nicht mer in frage ;)
Raptor 30 heeft te weinig power voor echte 3D en is groot en maakt herrie.
Zoom is geinig en een T-rex is met zijn goedkope spareparts en goede vliegeigenschappen ook een alternatief.

Uiteindelijk is het jou geld, jou keus.

Cheers,

Richard

ik zou nog altijd voor de zoom 450 gaan , hij is niet te duur en kan 3D vliegen.

Ik zou nog altijd voor de T-rex SE gaan... vliegt perfect 3D en crasht erg goedkoop...

Uiteindelijk blijft het toch zijn keus... altijd lastig als het over zulke dingen gaat :P

Cheers,

Richard

Back