zoom 450

• Topicstarter Topicstarter helipaultje
  • Startdatum Startdatum

Is een zoom 450 een goede beginners heli

• Total voters
    334
H

helipaultje

Guest
Het valt niet mee om met een zoom 450 te vliegen, ik ben al aan m'n tweede heli begonnen (onderdelen) en nog maar nauwelijks echt gevlogen.
De gevoeligheid is zeer groot en de heli vliegt erg unrustig. Wie heeft er ook ervaringen met een zoom 450.

Ik heb de heli nu ongeveer 3 weken maar ben in staat om alles te verkopen..

Wie heeft er ook een zoom 450 ?

gr Paul

Het is een stabiele heli, dus opzich is er niks mis mee als beginnersheli.

Trainingskruis is wel heel erg handig. Ook zou ik de swash-uitslagen zo klein mogelijk maken, net als de paddles lekker zwaar maken.

Uit je verhaal maak ik op dat de heli te nerveus stuurt, door minder toeren te hebben (kleiner motor tandwiel nemen) en de paddles dus was zwaarder te maken zal de heli minder snel reageren.

Verder is het gewoon heel slim zo veel mogelijk op de simulator te vliegen, elke reflex die je erbij leert is meegenomen. Zonder de sim blijf je veel langer steken bij een bepaalde leerstap.

Het probleem met de Protech Zoom 450 EP is dat het frame ter hoogte van de motorplaat ZEER zwak is :(

Er zijn er al diverse uit elkaar gespat 8O, hoppa weg heli :cry:

BTW ik heb zowel met de Zoom 450 EP vlieg ervaring als met de mini Titan E325 3D.
De laatste vliegt veel aangenamer (lees: stabieler) en zit frame technisch veel beter in elkaar.

Ik denk dat dit wel een goed beginnersheli is.
het kan (zal) zo zijn dat het frame minder sterk is.
Maar elke heli dat crasht kost geld aan stukken.

De fout naar mijn mening is dat ieder meestal van uit gaat dat de bouwbeschrijving de bijbel is.
Vooral bij de instellingen.

Dus je bouwt hem en stelt hem in zoals het boekje voorschrijft. Resultaat ne ongelooflijke nerveuze heli en dat staat dan bij beginners instellingen ????

Ik had het ook zo gedaan. Ook kosten gehad.
Is goed nagedacht. en wat instellingen veranderd.
Zoals de swash-uitslagen (aileron en elevator) dat zeggen ze maak daarvan 50 of 60% van, zowel voor beginner als 3D.
Ik heb dit gewijzigd naar 35% als lerende student ga je toch niet zoveel aileron geven dat hem ne rol maakt. Dus uw sticks worden ook al iets minder gevoelig.
ook het toerental laat dat rustig gaan op ongeveer een 2000toeren/min in plaats van >2500.
En met een pitch van -3° tot +10° kun je op eigen ritme rustig leren.

En als je ermee weg bent kun je de instelling langzaam optrekken naar je eigen inzicht.

Het beste is op eigen gevoel !!!
En het is gene Bijbel dat ze er bij geven.

Op de zoom staan standaard flybar gewichtjes. Zet die al helemaal aan de zijde van de paddels voor meer stabiliteit.

Zo'n helixx is een coaxial dat vlieg zelf. een heli als trex, zoom of mini titan vliegt helemaal anders in reaktie.

Ik denk dat dit wel een goed beginnersheli is.

:?:

Hoezo, heb je met de Protech (Pro Models bvba) Zoom 450 EP gevolgen dan?

Het is een stabiele heli, dus opzich is er niks mis mee als beginnersheli.

De Thunder Tiger mini Titan E325 is m.i. nog stabieler, zeker met Flybar gewichten :wink:

Niet met precies dat type, maar wel met veel andere klonen.
Zo goed als elke CP heli stabiel te krijgen zover dat een beginner ermee kan leren.
Dat een heli te nerveus stuurt ligt niet aan de heli (als geheel) maar gewoon aan afstellingen,
dat een zware Titan stabieler vliegt is alleen maar logisch.

Begrijp me niet verkeerd, ik zal de zoom niet als beginnersheli aanraden, ik zeg alleen dat er wel mee te leren vliegen valt.

Back