Zoom concurentie! De Hummingbird Pro, prijs is bekend :D

Satoer

Forum veteraan
Net vers gestolen van Runryder

Century komt met een nieuwe heli om te concurreren met de zoom.

Ziet er goed uit. En Century heeft al de nodige ervaring in heli’s
afb9232.jpg

Beetje slordig dat het vinnetje er schuin op zit. hadden ze die nou niet iets netter kunnen plakken voor de foto? ;)
afb9233.jpg

Zelfde kop design als de hummingbirdCP. Dus geen fragiele holle as nodig.
afb9234.jpg

Konische (metalen!!!) tandwielen. Ziet er goed uit. 10 keer beter dan de kroon tandwielen van de Zoom.

En zo te zien een autorotatie lager maar met aangedreven staart :thumbsup:

afb9235.jpg

Heck servo netjes op het kontje geplakt. Dus niet nodig de servo te plakken op de staart.
afb9236.jpg

afb9237.jpg

afb9238.jpg

Zelfde head-design als de humminbird CP en fatsoenlijke conische tandwielen voor de staart.
Volgens mij concureert deze heli de zoom / T-rex zo weg, want waarschijnlijk zal de prijs ook niet zo hoog liggen (vergelijk de humminbird CP maar eens met een Hornet 2)
Ziet er ook een stuk lichter uit dan de T-rex, en heeft niet zoveel stangetjes en achterlijke mechanische constructies.. gewoon plain old 120 graden ccpm :thumbsup:

Ja Century heeft goed gekeken naar de mankementen van de concurentie.

Beestje heeft nog geen naampje.
Hoe zou die gaan heten...hmmm zoom... euh "Auto Focus 400"? "White Balance 400"? "View finder 400"?
haha, of T-rex.... euh.. "Dilophosaurus"?

idd een verbeterde versie..al wie er meer info over weet,laat maar komen.
ziet er veel volwasener uit dan de zoom (die ik niet meer vlieg en verkoop)of de t-rex..

He Michel ideetje?
Op deze manier kun je mooi straks een museum voor verbruikte-micro-heli's oprichten. :D

Nou als ik nog geen zoom had, was ik denk ik voor deze gegaan.

@Pieter: De naam is nog niet eens bekend :lol:

hmmm de foto's blijken nog "top secret" te zijn. Inmiddels zijn de foto's door Century zelf al van Runryder gehaald.

nou wat century ook doet die foto's zijn niet meer weg te krijgen van runryder want iedereen die ze op de pc heeft staan zet ze er zo weer op

@Satoer,

Goeie zet om het spul hier te hosten.

Op het eerste gezicht ziet dat kunststof tandwiel voor de heck aandrijving een beetje dun uit. Dit samen met de vlakke hoek van de vertanding zou wel eens tot het wegbuitgen van tandwiel kunnen lijden, met het bekende zoom-effect als gevolg. Futura's hebben hier ook problemen mee (gehadt) als de staart zwaar belast wordt.

Wat verder opvalt is de gigantische koorde van de heckrotorbladen, die dingen zijn bijna vierkant. Misschien halen ze zo een hogere efficientie bij een lager toerental. Waardoor de staartaandrijving minder belast wordt.

Gewicht < 500gr ?

Rick

Officiele foto's!

De naam wordt dus: Hummingbird Elite 3-D PRO! (hoe orgineel ;) )

preview.jpg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

Looking good 8)

Wauw! Ben benieuwd wat deze gaat kosten!?
Als we naar de rest van de Hummingbird serie kijken zal het wel een hoop heli voor een lage prijs zijn....!

wow, ik weet al wat ik voor sinterklaas wil :wink:

Is wel kleinder dan de zoom/trex

Welk merk is die motor omgestickerd, zou die goed zijn of "chinesen brol"?

Niels

ik preorder mooi niks, ik kijk eerst flink de kat uit de boom bij anderen wat er allemaal loos aan is.

Back