Zoom concurentie! De Hummingbird Pro, prijs is bekend :D

Ik begrijp het niet zo goed. Meestal voor iets nieuws uitkomen wordt hier en daar al wat sceptisch gereageerd, maar wat ik nu lees over dit toestel zou mij moeten doen denken dat dit HET toestel van 2005 zal zijn.

Maar niemand heeft het toestel al gevlogen ?? Een beetje raar niet. En dan de commentaar op de zoom, hier en daar lees ik dat dit mini 3D heli zou zijn van het moment en in dit draadje wordt ie meer dan een beetje afgekraakt.

Het zal zoals bij alles zijn zeker, degene die er goeie ervaring mee heeft vindt het toestel TOP en de mensen van met negatieve ervaring vinden het maar NIKS. Tja .... (wh am I, ik ben ook nogmaar een newbee !!) :(

Dit terzijde, maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Hummingbird Pro, ik wacht vol ongeduld jullie review van dit toestel !!

Greetz,
Dflyer

ach, de verwachtingen van de zoom waren net zo hoog.

enigste voordeel is dat century de ellende van alle andere micro's heeft kunnen afkijken en laatste wijzigingen in hun concept kunnen aanbrengen.

Valt wel mee hoor. Toen het bekend werd dat de Zoom kwam was iedereen er ook heel laaiend enthousiast over. Zie: nieuwe microheli steekt zijn kop op aan de horizon.
Zelfde als met de T-rex.
De Hummingbird ziet er goed uit, en op het eerste oog heeft het niet de bekende problemen van de Zoom (hij heeft metalen conische tandwielen) en de Trex (lichte gewicht en eenvoudige constructie). Zeker de geschiedenis van Century leert dat ze goede heli’s ontwerpen.

Edit: ai, gerard was mij voor ;)

Is er op dit forum inmiddels iemand die ervaring met de T-Rex heeft ?

Hij bllijft schipperen heb ik de indruk.

T-Rex te zwaar
Zoom slechte tandwiel overbrenging
elite 3D pro te klein, en het blijft een groot vraagteken wanneer die uberhaupt geleverd kan worden

Peter

Oké als de zoom dan zo'n slechte keus is wat raden jullie mij aan het moet wel een cp zijn en
tevens geschikt zijn voor indoor.

De Zoom is niet slecht, je moet hem alleen een beetje aanpassen. :P

Absoluut: de beltdrive.
Betere motor (zonder borstels) / de "wat" bredere skids / en verstevigen (evt carbon) van de staart-vin, om de staart-rotor te beschermen.

Ik zou nog even wachten op de eerste ervaringen met de Hummingbird 3D pro. (januari komt die uit)
Qua grote is die volgens mij vergelijkbaar met de Zoom / Trex. En hij is heel goedkoop. 129$ kaal of 200$ inclusief brushless motor en controller. Dat is echt heel aantrekkelijk.
Ik ben zelf heel tevreden met de Hummingbird Elite CP. Dus mijn verwachtingen liggen inderdaad hoog voor de Hummingbird 3D pro.

Anders zou ik toch voor de Trex gaan. Door zijn zware gewicht maakt het hem wel lekker stabiel. (en een beginner is toch geen 3D er)
www.Eheli.nl verkoopt de T-Rex voor 148€

De Zoom zou ik zeker geen 2de keer kopen.

holco zei:
Oké als de zoom dan zo'n slechte keus is wat raden jullie mij aan het moet wel een cp zijn en
tevens geschikt zijn voor indoor.

Op de meeste (alle?) indoor meetings in Nederland zit men echt niet te wachten op een Zoom hoor.. is geen indoor heli.

Niet alle hoor, in Leiden mag je zelfs met een logo10 indoren.

Als je het beste van 2 werelden wil (indoor en outdoor) kan je het beste een Hummingbird CP, Hornet CP of een carboon CP nemen.

Die zijn buiten goed te vliegen en binnen in een grote zaal goed te vliegen en overal toegestaan. Helaas een stuk minder crashbestendig als een FP heli

Hij is helaas iets duurder geworden:

3d_pro_announcement.jpg

The Hummingbird 3D Pro started mass production in November 2004. After extended testing periods by Peter Chao, CEO of Century Helicopter Products and Mark Tilbury, the Century Helicopter Products distributor in the UK, some components needed additional attention.

After prolonged testing periods, the tail rotor system did not meet the demands of today's 3D pilots. This resulted in a redesign along with new machining tools and production equipment. With endurance testing, some parts were made stronger in order to survive the rigorous flying needs of a Pro 3D helicopter. The end result is the best sub-micro helicopter that Century can offer at this price point. Compared to the production model in November 2004 and the model being offered, extensive changes were made which resulted in a price increase. We are sorry for the inconvenience this has caused and the delay of the shipment but we felt it was necessary in order release a high quality product.

List of changes:
Changed Tail Rotor Blades
Changed Tail Rotor Blade Grips
Changed Tail Pitch Control System
Added Tail Rotor Blade Grip Bearings
Added additional servo mounting brackets on the mast tower
Added CNC Rotorhead Collar
Reinforced Swashplate for increased durability
Reinforced Main Rotor Blade Grips
Increased rigidity of Landing Struts
Added Heatsink to Brushless Motor Combos
*Brushless motor requires heatsink for performance and endurance

The new pricing of the Hummingbird 3D Pro:

Hummingbird 3D Pro - $139.95
Hummingbird 3D Pro w/Brushless Motor & Heatsink - $179.95
Hummingbird 3D Pro w/Brushless Motor/Speed Controller/Heatsink - $219.95

ATTENTION CUSTOMERS WHO PRE-ORDERED:

If you pre-ordered the Hummingbird 3D Pro prior to January 31st 2005, we will honor the pre-order pricing. You will receive the Hummingbird 3D Pro with the improvements listed above. Those who pre-ordered the Hummingbird 3D Pro with the brushless motor will also receive the brushless motor heatsink.

Pricing for pre-orders received prior to January 31, 2005:
Hummingbird 3D Pro - $129.95
Hummingbird 3D Pro w/Brushless Motor & Heatsink - $159.95
Hummingbird 3D Pro w/Brushless Motor/Speed Controller/Heatsink - $199.95

Expect the first batch of Hummingbird 3D Pro's to arrive mid-February 2005. This will be a very limited quantity and those who pre-ordered will be the first ones to receive these.

The next batch, at a much larger quantity, will arrive in March 2005.

-Paul P.
Manager
Century Helicopter Products

Desalniettemin nog steeds heel erg aantrekkelijk qua prijs.

ApZ0r zei:
Anti Trex?
Ik vind um niet mooi :S Trex lijkt me beter.. Das mijn mening dan he..
Nee hoor helemaal geen anti T-rex.
Onderbouw je mening dan eens. Waarom lijkt de T-rex jouw beter?

Satoer zei:
ApZ0r zei:
Anti Trex?
Ik vind um niet mooi :S Trex lijkt me beter.. Das mijn mening dan he..
Nee hoor helemaal geen anti T-rex.
Onderbouw je mening dan eens. Waarom lijkt de T-rex jouw beter?

Onderbouw mijn mening? Tis altijd nog mijn mening magoed..
Waarom ik dit vind.. Ik vind het er allemaal zo iel uit zien het frame zelf etc etc.. Gewoon niet mijn smaak.. Voor een FP zou het wel leuk en aardig zijn maar met CP vind ik gewoon dat het wat steviger moet zijn.. Ik ben ook zeer benieuwd hoe lang deze staart het houd..

Tja, ik zie het anders.

De staart constructie lijkt mij beter dan een Belt constructie. Het loopt met een tandwiel overbrenging een stuk soepeler. Ik denk ook niet dat ze snel stuk gaan. Conisch en van metaal.

Daarnaast is hij veeel lichter dan de T-rex. De T-rex mag dan wel robuster ogen maar hoe zwaarder de heli is hoe groter de schade. Ik heb het Alu frame van mijn Hummingbird CP nog niet weten beschadigen.

De Hummingbird elite pro is 120 graden CCPM. Dit is een veel betere aansturing dan de aansturing van de T-rex. De T-rex zit vol beugels, palletjes en linkjes. Ik zie zelfs al allemaal mods om de T-rex heli te veranderen in een 120 graden CCPM heli.

120 graden CCPM = eenvoudiger, lichter, en heeft een betere krachtverdeling over de 3 servo's.

Wil je een grotere loggere stabiele heli, dan is de T-rex een goede keuze. Wil je een hele snelle maar minder stabiele 3D heli dan is deze Hummingbird een goede keuze denk ik.

Al met al zijn dit speculaties. Misschien is het wel een baggerheli.

Satoer zei:
Tja, ik zie het anders.

De staart constructie lijkt mij beter dan een Belt constructie. Het loopt met een tandwiel overbrenging een stuk soepeler. Ik denk ook niet dat ze snel stuk gaan. Conisch en van metaal.

Daarnaast is hij veeel lichter dan de T-rex. De T-rex mag dan wel robuster ogen maar hoe zwaarder de heli is hoe groter de schade. Ik heb het Alu frame van mijn Hummingbird CP nog niet weten beschadigen.

De Hummingbird elite pro is 120 graden CCPM. Dit is een veel betere aansturing dan de aansturing van de T-rex. De T-rex zit vol beugels, palletjes en linkjes. Ik zie zelfs al allemaal mods om de T-rex heli te veranderen in een 120 graden CCPM heli.

120 graden CCPM = eenvoudiger, lichter, en heeft een betere krachtverdeling over de 3 servo's.

Wil je een grotere loggere stabiele heli, dan is de T-rex een goede keuze. Wil je een hele snelle maar minder stabiele 3D heli dan is deze Hummingbird een goede keuze denk ik.

Al met al zijn dit speculaties. Misschien is het wel een baggerheli.

Dat Tandwiel ziet er goed uit ja.. Maar krijg je geen problemen met Staal op plastic?
1x staart tegen de grond en je ben een paar tandjes armer?
En dat van Trex 120 graden CCPM dit hoef je natuurlijk niet temoden aan de Trex.. Hij vliegt standaard prima.. Uit horen zeggen dan.. Verders denk ik gewoon dat ieder1 zo ze eigen mening heeft over een heli.. Tis maar waar je van hou :) Net als bij de vrouwtjes ;) Maar das weer een ander verhaal ;)

ApZ0r zei:
Dat Tandwiel ziet er goed uit ja.. Maar krijg je geen problemen met Staal op plastic?
Valt wel mee denk ik. Op mijn andere micro's zitten ook allemaal metalen motortandwielen en breek daar ook heel zelden een tandwiel van het hoofd tandwiel.
ApZ0r zei:
denk ik gewoon dat ieder1 zo ze eigen mening heeft over een heli.. Tis maar waar je van hou :) Net als bij de vrouwtjes ;) Maar das weer een ander verhaal ;)
Tuurlijk. zou saai zijn als iedereen dezelfde heli/vrouw had. ;)
Maar er is niets mis om heli's met elkaar te vergelijken.

Satoer zei:
Tuurlijk. zou saai zijn als iedereen dezelfde heli/vrouw had. ;)
Maar er is niets mis om heli's met elkaar te vergelijken.

Maar toch blijf ik er bij dat de Trex kwa techniek perfect uit ziet.. Behalve dan dat er geen 120 graden opzit.. En verders heb ik nog niks gehoord over de kinder ziektes :)
Daarom is mijn keuze echt op de Trex gevallen..
Littel Raptor :)
Eigenlijk zouden we ze alle2 naast elkaar moeten zetten en test vliegen welke nu echt het beste is straight out the box ? :)

Back