Zoom XL

• Topicstarter Topicstarter DennisTheMenace
  • Startdatum Startdatum
DennisTheMenace zei:
Ok om af te sluiten dan: in MIJN Logo 10 kit zaten 4 lagers in de kop. Op de tekeningen staan weliswaar kogellagers, maar bij mij waren het plastic rondjes :idea:

Hebben ze je dan toch een Logo 10 Easy verkocht :lol:

Gr Hans

daarom is die logo easy ook niks, koop in hemelsnaam zo'n ding met lagers erin :D

keep on "flying" met je plastic "lagers"

mensen koop gewoon voor die paar euro die lagerupgrade erbij, mensen die het spul verkopen beweren uiteraard altijd dat het goed vliegt, een kogellager zit er niet voor niks uiteraard.

plastic lagert niks, dat slaijt alleen en van slijtage krijg je speling en een slecht vliegende heli.
een paar lagers van een paar euro en je hebt wel een fatsoenlijk ding.

Gerard_nl zei:
keep on "flying" met je plastic "lagers"

mensen koop gewoon voor die paar euro die lagerupgrade erbij, mensen die het spul verkopen beweren uiteraard altijd dat het goed vliegt, een kogellager zit er niet voor niks uiteraard.

Sterker nog ik beweer niet alleen dat het goed vliegt , het vliegt ook goed
en zolang jij denk dat beginners perse metalen kogellagers nodig hebben
om te kunnen vliegen dan heb je waarschijnlijk nog nooit een logo 10E of 16 gevlogen.
Maar ja genoeg hierover want daar komen we toch nooit uit en tenslotte is dit onderwerp hier over een volledig kogelgelagerde Zoom XL
:wink:

Mja, met al deze info moet ik misschien overwegen om er toch maar wat plastieken bussen in te steken :wink:

Sterker nog ik beweer niet alleen dat het goed vliegt , het vliegt ook goed
en zolang jij denk dat beginners perse metalen kogellagers nodig hebben

Nou... lekker als je speling krijgt... heb je als beginner natuurlijk geen last van :roll:

Mja, met al deze info moet ik misschien overwegen om er toch maar wat plastieken bussen in te steken

Nou gezien deze nieuwe feiten zou ik dat inderdaad zeer sterk gaan overwegen, zelf ben ik geneigd te zeggen dat je beter af bent met kogellagers.... maargoed, als onze "expert" Chopperhens dit zegt, dan zal het zo zijn he :wink:

Cya,

Rich 8)

:D back :ontopic: to the ZOOM XL please.

draadje was bijna ge-logo-jacked :wink:

Raptor Rulezzz zei:
Nou gezien deze nieuwe feiten zou ik dat inderdaad zeer sterk gaan overwegen, zelf ben ik geneigd te zeggen dat je beter af bent met kogellagers.... maargoed, als onze "expert" Chopperhens dit zegt, dan zal het zo zijn he :wink:

Cya,

Rich 8)

Ach er zitten hier zoveel "experts" . :wink:

Gr Hans

DennisTheMenace zei:
Mja, met al deze info moet ik misschien overwegen om er toch maar wat plastieken bussen in te steken :wink:

Dennis, jij hebt deze draad gemaakt, wat voor heli wordt de XL nu ? Ik bedoel eigenlijk : wat is je doelgroep ? een beginner die met een metalen kop en 100 kogellagers met carbon bladen gaat leren vliegen met een balletjeskruis eronder of wordt het gewoon een 3d heli die verder geen upgrades meer behoeft. Als je iets op de markt wil zetten zul je een doelgroep hebben toch ? Als het de ultieme 3d machine wordt zal door de hoge prijs de vraag klein zijn ! Ik vlieg op f3c niveau maar heb geen behoefte aan een metalen kop, wel aan kogellagers, dus een beetje inspraak op de setup is altijd welkom.

De heli is eigenlijk ontwikkeld vanuit het standpunt: "en heli dient om mee te vliegen, niet om aan te klooien" Uiteraard is de setup aan te passen aan je eigen vliegstijl maar gezien de natuurlijke polyvalentie die met de meeste helis gepaard gaat, kan je mijns inziens niet meer echt spreken over een doelgroep als het over vliegstijl gaat (bv beginner-f3c-3d-scale)
Helis kan je afstellen naar je zin dus een beginner zal even veel plezier beleven al een 3d hotshot.
Waar het doel voornamelijk is, is een heli aan te bieden die werkt: waar je niet aan moet liggen sleutelen of upgraden of modden. Degelijke kwalitatief hoogstaande mechaniek aangepast aan de laatste generatie hoogvermogen motoren. Het is nooit de bedoeling geweest om het warm water opnieuw uit te vinden, wel om voor weinig geld veel aan te bieden.

Als het de ultieme 3d machine wordt zal door de hoge prijs de vraag klein zijn !
Ik snap niet goed wat de basis vormt voor de vergelijking, als ik de Logo en de spirit enz bekijk, kosten die toch ook veel? Bekijk je dan de specs, dan vind ik niet dat de prijs zo fout zit

Update: release date is wat achteruitgeschoven naar april-mei :cry:

zowizo is de zoom ook een ingekocht ding door protech.

overigens staat de zoom XL al gewoon te koop in de lindinger catalogus.

Back