zou ik ermee kunnen vliegen

Dacht uit je postings af te leiden dat je een Kyosho F16 had, vandaar. In het geval je alleen op de sim kunt vliegen zou ik echt niet kijken naar dit soort modellen, maar voor een echt beginnerstoestel gaan. Daar zul je je handen al meer dan vol aan hebben.

Een sim is leuk, maar alleen in het echie kun je leren vliegen. De sim helpt, maar is geen vervanger.

dat is correct ik heb wel een gehad maar die is gecracht en heb ik nu ni meer.
ik zou een mooi modeletje willen in balsa liefst een laag dekker .
een mustang is een trainer hebben ze mij in de winkel gezegt.
op sim kan ik er goed mee vliegen ik bedoel daarmee gewoon mee vliegen.
ik dacht aan de bmi mustang in balsa electro.
wat denken jullie ervan.

dat is correct ik heb wel een gehad maar die is gecracht en heb ik nu ni meer.
En wat was de oorzaak?

Doe jezelf een plezier en vergeet de "mooie" modellen9 Laagdekkers, schaalmodellen, etc.). Die komen wel als je kunt vliegen. Kost je alleen maar een hoop geld en je hebt er niets aan door die moeilijke modellen kapot te gaan vliegen. Heb je geen zin om eenvoudig te beginnen, begin er dan helemaal niet aan :rolleyes:

Bereid je voor op de nodige sarcastische opmerkingen/suggesties die geplaatst zullen worden onder het motto "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Ik zal het netjes houden (ik zal daar geen gewoonte van maken ;)): beginnersvliegtuigen zijn hoogdekkers, stevig, zonder tierelantijnen, lijken niet op grote voorbeelden en zien er niet uit. Goed vliegen op sim zegt niets over vliegen met dat toestel in werkelijkheid.

Laatst bewerkt:
Tja Ron heeft een punt.
Echter simulators zijn niet voor niets uitgevonden, heb zelf een uurtje of 50 gemaakt op aerofly voordat ik mijn eerste poging actual ondervondt en moet zeggen het voelde bekend en vloog voor mijn gevoel hetzelfde.
Daarbij moet ik zeggen dat ik uit ervaring weet (militaire aircrew en werkend in deze bussiness) dat men tegenwoordig steeds meer uren in een vliegopleiding op simulators uitvoerd.
Daarmee wil ik zeggen dat als je op een simulator kan vliegen de stap naar het echte werk bijzonder klein is, met als noot dat de simulator wel zo goed als dat deze de werkelijkheid benaderd.
Overigens blijft het motto begin met een hoogdekker.

Ps het hangt gewoon per persoon af hoe je het oppakt, sommige vliegen binnen en half jaar al een gevorderd model en andere hebben daar wat langer voor nodig.
Kijk naar jezelf en vooral je budget hoe je dit wil aanpakken.
Heb je geld genoeg tja ga ervoor, zoniet neem dan de tips van de forumleden goed op.

Anyway have fun en many happy landings.

Laatst bewerkt:
Als het om dit kistje gaat:
bmimodels

Of deze
http://www.bmi-models.com/#en/12623_-_P-51D_Mustang_960mm/6/43

Dat is geen trainer en ik geloof ook niet dat de winkelier dat gezegd heeft.

Ron heeft niet helemaal gelijk, er zijn uitzonderingen. De Calmato Sports (laagdekker) is een goede trainer, de brandstofversie dan tenminste. Maar dat is een uitzondering.

Een mustang is GEEN trainer. Daar is ook wel weer een uitzondering op, Hangar 9 heeft er eentje die wel als trainer bruikbaar is middels opzetstukken die je op de vleugel zet.

Doe jezelf nou een lol en koop eerst een toestel waar je goed mee kunt leren vliegen, en begin dan pas aan de 'mooie' kisten.

leren vliegen

Ik vlieg zelf nog steeds regelmatig op mijn sim, puur en alleen om manouvres te leren en of beter onder controle te krijgen zonder dat dit je kist kost (ervaring).
Beter 100 x crashen op de sim en vervolgens nagenoeg probleemloos het echte werk aangaan dan andersom.;)
Daarbij heb ik zelf ook een korte tijd een Easystar gehad en vindt het een leuk kistje maar niet echt te vergelijken met (rolroer)trainertje zoals de Charter of een Calmato.

oke ik zal die mooie kistjes uit mijn hoofd zetten .
ik zal da met een hoogdekker beginnen.
het moet een electro zijn en niet te klein naar welke modellen moet ik dan zien.
een cessna bijvoorbeeld is dat goed of ni want dat is ook een hoogdekker.

en een hoogdekker met 2 motors zoals den partenavia van graupner is dat dan goed te vliegen.
en welke van die modellenis het beste te vliegen

Hoi,

Pas op met die snelle kisten (b.v. van War Bird) om mee te beginnen.

Dit dacht ik ook met een Spitfire uit balsa en inklapbaar landing gestel.
De eerste vlucht was na 15 min de hele kist inklapbaar geworden.

Was erg bale jo'h, alleen be servo's en ontvangers kon ik nog gebruiken de rest in de kliko.

Daarna ben ik charter gaan vliegen en dat ging zeer goed.

Gr Ed.

Waarom moet de goede man dat op een sim gaan leren als hij al heel goed met een easy star kan vliegen?
Uhm... ik zit toch bijna dagelijks nog achter de sim. En kan elke kist redelijk in de lucht houden :rolleyes:.

Pas op met die snelle kisten (b.v. van War Bird) om mee te beginnen.

Heeft allemaal weinig met "snelle kisten" te maken (topsnelheid), meer met zware (hoge vleugelbelasting). En met nare stall eigenschappen.
Er zijn redelijk wat kisten die ~200Km/uur gaan en na een rolroertrainer als 2e of 3e kist prima kunnen.
Je zal niet direct volgas moeten geven ;) maar vliegen als op rails en lage minimale snelheid.
Zodra het meer schaal word begint het slechter te vliegen over het algemeen (er zijn enkele uitzonderingen). En vooral warbirds idd (hoewel er bv. ook verschrikkelijke pipercubs te koop zijn).

Als je graag een laagdekker wilt, een calmato sport (brandstof versie ombouwen naar electro) of mss een curare of fourstar maar das toch een nivotje hoger, ik heb je niet zien vliegen dus kan het niet beoordelen.

Als je vooral je vliegvaardigheden wilt verhogen dan een acro kist, en een mpx acromaster of parkmaster is dan een goede mogelijkheid, ook omdat die een slechte landing en lichte crash overleeft. maar als je de calmato helemaal uitleeft dan kun je ook best veel aan daarna.
Je went alleen niet een de rare stalls die je bij een mustang oid kan krijgen, dat moet je gewoon met de kist zelf op veilige hoogte doen, en de eerste vluchten wat sneller dan minimaal landen.

ik ben juist nog gaan vliegen met mijn ibis(1700mm nitro) dat was al lang geleden ener was redelijk wat wind.
ik moet zeggen dat het goed ging alleen het landen was een beetje brut maar heb het toch overleeft.
dus ik zien voor een mooi hoogdekkertje.:)

Back