Zuiderzee Botter 1912 van Geer

Hoi klussers, bouwers en fanatiekelingen, mijn naam is Gerard [ zeggen ook wel Geer ] Ik ben nieuw op dit forum van Modelbouwers, ik heb net mijn eerste bouwdoos aangeschaft zoals jullie zien bij de titel een Zuiderzee botter 1912, deze lijkt me leuk om daar eens mee te beginnen ,mocht ik vragen hebben hoop ik dat jullie mij daarbij helpen om dit project tot een goed einde te brengen. :)

Bijlagen

• 20201010_182327.jpg
    20201010_182327.jpg
    247,1 KB · Weergaven: 197
Je verslag staat inderdaad verkeerd. Ik heb de admin al een bericht verstuurd met de vraag om het te verplaatsen.

Door @Geer in te toetsen, apenstaartje naam kan je de personen taggen in je berichtje zo kan je met 1 post meerdere mensen bedanken.

Als je op reageer klikt dan citeer je iemand zijn bericht. Dat kan handig zijn.

Dankjewel Stephan :thumbsup:
graag gedaan.

Zo dus

Ha die Geer, welkom hier en uiteraard heb ik al een stoeltje bijgeschoven om deze met extra veel belangstelling te volgen, ik heb deze nl zelf ook onderhanden, ja je leest het goed is nog niet af.......

Het laatste zeil moet er nog aan, maar sinds @Pingu57 hier aan begonnen is valt deze van mij helemaal in het niet.....:confused::mad: maar toch moet dat zeiltje er nog op volgens mijn directrice, en ja wie ben ik dan om dat tegen te spreken :stout:

In ieder geval veel succes met de bouw, en uiteraard zullen wij je hier met raad en daad bijstaan.

Ha die Geer, welkom hier en uiteraard heb ik al een stoeltje bijgeschoven om deze met extra veel belangstelling te volgen, ik heb deze nl zelf ook onderhanden, ja je leest het goed is nog niet af.......

Het laatste zeil moet er nog aan, maar sinds @Pingu57 hier aan begonnen is valt deze van mij helemaal in het niet.....:confused::mad: maar toch moet dat zeiltje er nog op volgens mijn directrice, en ja wie ben ik dan om dat tegen te spreken :stout:

In ieder geval veel succes met de bouw, en uiteraard zullen wij je hier met raad en daad bijstaan.
Ha Jaques, ik ben nog helemaal niet toe aan dat zeil, maar als ik kijk naar die bouwdoos is het een donkerbruin zeil, maar ik heb een wit/cremekleurig zeil in die doos zitten, nu heb ik me laten vertellen dat je dit in een diep bord met zwarte thee moet laten inweken, ook gehoord van die winkelier en op de engelse beschrijving als ik me niet vergist.:rolleyes:

Dat is wel raar Geer, bij mij zat er donkerbruin zeildoek voor drie zeilen in en een klein lapje crème voor het vierde zeil, maar ja die bouwdoos van mij kan goed 40 jaar oud geweest zijn.....;)

Maar om op je opmerking over het kleuren terug te komen, met thee word hij wel iets donkerder, maar dat is niet donker genoeg volgens mij, daarvoor moet je aan de gang met textielverf, Dylon of zoiets heb ik hier wel eens langs zien komen, maar daar kunnen anderen misschien iets meer over vertellen....

succes verder....

Maar om op je opmerking over het kleuren terug te komen, met thee word hij wel iets donkerder, maar dat is niet donker genoeg volgens mij, daarvoor moet je aan de gang met textielverf, Dylon of zoiets heb ik hier wel eens langs zien komen, maar daar kunnen anderen misschien iets meer over vertellen....

succes verder....

Klopt Koos, als je zeilen echt donker wilt kleuren is dit een goede oplossing, te koop voor een paar euro bij de drogist,
JPG_0561_5697_bewerkt-1.jpg er zit een gebruik aanwijzing bij...

Back