zutphen en omgeving

Jammer, ik had gisteren al het één en ander van Erik gehoord. Goed nieuws gaat hard, tenminste gisteren was het nog goed nieuws.

De aanhouder wint laten we maar zeggen

Ps Ben zelf ook opzoek naar iets in de omgeving Brummen, Lochem etc.

Bedankt dat geeft de burger moed ,we gaan gewoon door !!

Ik heb net weer met de boer gesproken ,en hij vond het ook niet leuk dat de buurman bezwaar had ,en hij stelde voor om een ander stuk toe te wijzen aan de andere kant van zijn land ,alleen kan daar van het najaar pas gras ingezaaid worden .(er staan nu gewassen op)
dus we moeten gewoon ff geduld hebben .
Wat betreft de grote is alles nog open ,maar hij berekend de prijs voor een bunder grond ,incl maaien en inzaaien ,en dat dan naar rato wat wij denken nodig te hebben .
volg je het nog?
Verder gaat hij zelf nog met 1 andere buurman overleggen of die eventueel bezwaar heeft .
(kans is ook hier klein .maar ja je weet het nooit )
Tot zo ver maar weer . Ik ga hoe dan ook mijn best er voor doen .
gr paul

Paul, even een geintje tussendoor (bron wikipedia.nl) :) :

--------------------
Een bunder (Lat. bonnarium; Fr. bonnier) of bonder is een oude eenheid van grondoppervlakte.

De omvang van een bunder verschilt van streek tot streek, afhankelijk van de grootte van de plaatselijke lineaire meetstandaard de voet of de roede: doorgaans 400, soms 450 vierkante roede. In Brabant bevat een bunder in de regel 400 (vierkante) roeden. Een kwart bunder (100 roeden) heette daar een dagwand.

Voor de roede als lengtemaat bestaan er talrijke maatstelsels, variërend tussen de 12 tot 21 voet (die op zijn beurt van plaats tot plaats verschilt). De oppervlakte van een bunder zal navenant dan ook verschillen.

In Nederland werd bij de invoering van het metriek stelsel in 1816 de bunder gelijkgesteld aan 1 hectare of 10.000 vierkante meter. In 1937 werd de bunder in Nederland als officiële vlaktemaat afgeschaft, maar in de omgangstaal wordt de term nog veelvuldig door landbouwers gebruikt.

In België werd van bij de omschakeling naar het metriek stelsel tijdens de Franse bezetting (1796-1815) naar een precieze omrekening van de oude landmaten naar metrieke maten gestreefd. Een algemene regel zoals in Nederland (1 bunder = 1 hectare) heeft er nooit ingang gevonden.
---------------------------

Met andere woorden het is een beste lap :)

Goed idee trouwens van Ron, we pakken als het mooi weer is een mooi stil elektrozwevertje om de beste man eens wat te laten zien!

Dat valt te regelen :D de Jenever dan , met mijn "vliegkunsten" maak ik nog niet direct indruk denk ik.

ben benieuwd! ben net een week geleden in Wichmond komen wonen (prachtig hier maar dat terzijde..). Vlieg met trex 450 - 600 en MPX modelletjes op kanaal 79. Binnenkort 2.4ghz trouwens.
Ben benieuwd hoe het afloopt ik kom absoluut kijken! en helpen waar het kan!

Mvg,

Daan

Als iedereen nou even zegt wat hij vliegt en welk kanaal kunnen we elkaar in iedergeval niet storen tijdens het (wild)vliegen

Ik vlieg op kanaal 69
en de rest graag ff melden

vlieg zelf tussen vorden ,hengelo en wichmond .
waar ook het eventuele vliegveld gaat liggen
nieuws daar over volgt eind van de week .

Hey mede vliegers(sters)
Ik heb dit draadje eens door gelezen en merk dat er best wel veel mensen in de omgeving zijn die wel intresse hebben in een club

Maar er worden maar weinig acties ondernomen
Ik ben al een poosje samen met Paul (korhorn) op zoek naar en veld
En volgens ons gaat het aardig de goede kant op
ik ben ook lid van heon en ook een aanspreekpunt samen met bert (dobje) van heon

nu is heon ook genootzaakd tzt een ander veld te zoeken
van oorsprong zijn we een heli club maar willen ook gewoon lekker vliegen zoals alle piloten
dus wat ons betreft kunnen we wel samen met vliegtuigen vliegers samen werken
want samen staan we immers sterk (ik vlieg trouwens bijde)

Nu hadden wij ,paul bert en ik het idee om de koppen eens bij elkaar te steken
Dus wie interesse heeft stuur paul of mij een pb
dan kunnen we binnen kort eens met z'n allen vergaderen wat we nu precies willen
en wie wat eventueel wil doen (wij verplichten niemand om iets te doen) dus meld gewoon even aan ons of je interesse hebt

Ik hoop op veel reacties

Gr erik (paul bert)

Laatst bewerkt:
Ik ben net weer naar de boer geweest en het een en ander weer besproken
prijzen per 100 bij 100meter (bunder)zijn nu bekent ,maaien ook
alleen de ligging van het veld daar moet nog ff naar gekeken worden
er zijn 2 mogelijkheden daar voor .

1 buurman moet nog toestemming geven (daar horen we zaterdag iets van )
verder moet er na de zomer ingezaaid worden ,dus het veld is pas begin volgend jaar beschikbaar!
wat betreft eventueel de keet er neerzetten is ook bespreekbaar

een veld ergens vinden dat gaat volgens ons wel lukken alleen we moeten ff geduld hebben
dus zoals erik al schreef ,laat wat van je horen dan kunnen we een keer afspreken en het er eens over hebben met z,n allen (hoe nu verder ,enz)
tot zo ver maar weer
volgende update begin volgend week
gr paul

p.s erik eventueel zaterdag eind van de middag voorvliegen ??

Back