zwaardere accu voor mijn heli

• Topicstarter Topicstarter rubo1977
  • Startdatum Startdatum
R

rubo1977

Guest
hallo,

Ik heb kortgeleden voor 25 euri een sky ace helicopter van nikko overgenomen van een kennis.
Nu vindt ik de vliegtijd van 10 a 15 minuten erg kort.
is het mogelijk om een zwaardere batterij te kopen, de originele is 9.6v 350mah,
Ik heb ze al gezien van 9.6v 1300 mah.
Is dit mogelijk:) of gaat de motor van mijn heli hierdoor kapot:(?

Ruud

Als je een ander lipo koopt is het belangrijkste dat de spanning gelijk blijft, in jouw geval dus 9,6V. Dan ga je de motor niet kapot maken.

Maar hij moet het getrokken krijgen. je zou het vergelijk in gewicht moeten kunnen maken, hoeveel meer weegt de zwaardere lipo ? Krijgt je motortje 'm in de lucht ? En vooral, krijg je de heli nog gebalanceerd ermee ? Je moet eens naar een 2S lipo krijgen, in verhouding veel lichter voor meer mAh, en levert iets meer spanning.

Persoonlijk vind ik 10-15 min errug lang voor een heli ! Je gaat door de langere vliegtijden ook je motortje zwaarder belasten, dus dat zal er eerder doorgaan...maar dat gebeurt hoe dan ook met brushed motoren.

9,6 volt red je alleen met nicad/nimh cellen. Neem je lipo accu's is het bij 2 cel 7,4 volt en bij 3 cel 11,1 volt. Lipo is in dit geval hoogst waarschijnlijk niet bruikbaar, of te hoge of te lage spanning. Verwacht bij een standaard iets groter pack dat hij wel erg zwaar (te) wordt.

9,6 volt red je alleen met nicad/nimh cellen. Neem je lipo accu's is het bij 2 cel 7,4 volt en bij 3 cel 11,1 volt. Lipo is in dit geval hoogst waarschijnlijk niet bruikbaar, of te hoge of te lage spanning. Verwacht bij een standaard iets groter pack dat hij wel erg zwaar (te) wordt.

Die 7,4 V moet je met een korrel zout nemen. Een lipocel geeft volgeladen 8,4 Volt af, en heeft een vlakkere curve in het begin, die pas naar het einde van de capaciteit toe plots steil naar beneden gaat. Een NiMH begint iets hoger, maar gaat meer geleidelijk naar beneden.

Voorbeeld : een Walkera 4#& wordt standaard geleverd met een 9,6V NiMH, maar wordt door de meesten gevlogen door 7,4V lipo's (2S). Met voldoende vermoegen en langere vliegtijden tot gevolg.

kogellager kyosho bootmotor

Ik ben op zoek naar een lager voor mijn watergekoelde bootmotor van Kyosho.
afmetingen:
Buitenbreedte:24 mm
Binnenbreedte:14 mm
Dikte: 6 mm

misschien kan 1 van jullie mij helpen.

Grtz.

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Back