zwaartepunt bepalen.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door gijsber58, 18 jul 2016.

  1. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    152
    Hallo hoe moet ik bij een Jet P39 en F16 het zwaartepunt bepalen en waar ligt dit normaal gesproken bij een Jet. Ik stel deze vraag omdat ik voornemens heb om een deze nieuwe jets vanuit een nalatenschap over te nemen en dus onder andere deze vraag kan stellen.
     
  2. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dat zou in de handleiding moeten staan van de kisten zelf. Er is geen zwaartepunt specifiek voor een jet. Per kist verschilt dit
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Het profiel speelt ook mee voor het bepalen van het zwaartepunt dus simpelweg berekenen is ook niet zo makkelijk. Welke merken zijn het? Opgave van de fabrikant is de beste manier inderdaad.
     
  4. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    152
    Bedankt voor de reacties. Ik weet tot nu toe het merk niet. Als het merk niet bekend dan weet ik niet of ik de Jets wel moet kopen.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Als je ons wel maten of foto's kan geven kunnen we misschien nog iets mee helpen.

    Weet je of ze gevlogen hebben? Zijn ze compleet? Bij 2x ja kan je er voorzichtig van uitgaan dat ze nu goed zijn.
     
  6. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    152
    Ik ga de komende dagen wat meer info proberen te krijgen voordat ik tot koop over ga. Het gaat trouwens over een elektro uitvoering. Ik wist niet waar ik anders de vraag moest stellen.
     
  7. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    152
    Hallo ik heb inmiddels toch een Jet gekocht. Ik wil deze materie van het rc vliegen ook wel leren. Mijn vraag; weet iemand meer over deze Jet, ik weet inmiddels dat het een F16 is maar niet het merk. De romp is van kunststof. Dus ik weet ook niet wat voor een edf, het aantal lipo's en de plaats van het zwaartepunt. Als iemand van deze Jet meer weet zou dit zeer welkom zijn. Bvd Gijsbert
    ps is mis ook nog het onderstel heeft iemand nog een geschikt onderstel?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 21 jul 2016
  8. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Veghel
    Is het niet slimmer om dit topic in het EFD forum deel te plaatsen? Heeft nl weinig met turbines te maken
    Even een Mod vragen of hij dit topic wil verplaatsen.
     
  9. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    152
    Bedankt dit ga ik doen.
     

Deel Deze Pagina