ombouw motor gereed!
Zo, een lekker avondje gesleuteld!
Vanavond begonnen met het demonteren van de motor, regelaar e.d.
Zo zag de oude motor met regelaar eruit.
Let op de plakbandjes om de aan-elkaar gedraaide draadjes te isoleren....
Daarna bij de nieuwe motor de regelaar aangesloten.
Aangezien ik bij de hoge vermogens liever een vaste verbinding gebruik, heb ik de stekkertjes van de regelaar afgeknipt en de bekabeling aan elkaar gesoldeerd en met krimpkous geïsoleerd.
Daarna begonnen met het monteren van de motor.
Aangezien de bevestiging op de orginele manier niet ging (met zo'n aluminium kruis) heb ik zelf maar M3-schroefjes op maat geknipt, het kruis aangepast zodat deze binnen het plastic past, en vervolgens de motor gemonteerd.
Hierna de nieuwe spinner voorzien van de nieuwe klap-props en de boel gemonteerd.
Één klein probleempje; de klapprops komen aan de bovenzijde niet helemaal tegen de romp wanneer de motor stilstaat.
Maar aangezien het toestel toch meestal op de buik landt (hopenlijk) laat ik het maar zo.
Daarna nog een plankje in de romp gelijmd welke 2 functie's krijgt; het beschermen van de regelaar en het dragen van de accu.
Nu alles gemonteerd was kon ik beginnen met het zwaartepunt weer goed te krijgen.
Allereerst de 25 gram (!?!) uit de STAART verwijderd.
Vervolgens van lego een stellage gemaakt (tip Chris, bedankt!!) om het zwaartepunt te controleren.
Het toestel voorzien van de accu, zover mogelijk naar voren geplaatst, de vleugels gemonteerd en testen maar.
Ziehier het resultaat!!!
Straks nog even wat klitteband op het plankje en dan vliegen maar.
Ben benieuwd!
Louis