Zware brandstofheli

• Topicstarter Topicstarter pdspds
  • Startdatum Startdatum
P

pdspds

Guest
Hallo,
Mijn opa zoekt een zware brandstofhelikopter,
hij wil er netten mee over zijn fruitbomen heffen ;)
Hij heeft nog geen ervaring, maar wil het wel gaan leren bij een club.
Welk model raden jullie aan?

air-crane

Eén optie... de air-crane van Vario!

64002za7.jpg

Maar ik sluit me volledig aan bij Laurens. Dit is echt een creazy idee!!!
Een net over een boom hangen met een heli. Hoe ziet je opa dat voor mekaar te krijgen? Zo een net, dat hapert toch overal aan?
Hoe groot zijn die netten en hoeveel wegen ze?
Misschien met 4 heli's... op elke hoek van het net eentje!!!
En er staan waarschijnlijk meerdere bomen, dus dat wordt vliegen tussen bomen? 'k Mag er niet aan denken...
Vertel je opa ook eens over het kostenplaatje! Benzine-vliegen is zalig, maar er hangt een prijs aan... een Benzine-trainer van Vario volledig vliegklaar kost 2.500€ en tel daarbij nog op de prijs van een radioinstallatie + de prijs van alle tools om het ding te bouwen + wat andere kleinnoden die je nodig hebt bij het vliegen + de crashcosten, want je je opa moet nog leren vliegen!!! Alles samen mag je rekenen op 4000€
Ik denk dat je opa voor die totaalsom héél veel netten over zijn bomen kan laten hangen.
Het idee van je opa is schitterend, maar vergeet de praktische realizeerbaarheid ervan...

Heligroeten,

Nick

Koop maar een goeie ladder of een rijdende heftafel , dat is op zeker goedkoper en een stuk veiliger !!

Ik zou ook niet met die netten gaan vliegen, je kunt beter op 80 % nitro of bimotheen-extrapleps ofzo door je brandstof doen en er dan een kwartiertje boven je fruit gaan hooveren. Wedden dat geen vogel of rups meer aan je fruit zit?

Steven

ik hoop datje opa een riant budget heeft voor reserve onderdelen, want die gaat hij nodig hebben :D

Ik vind dat je opa die Sky Crane moet aanschaffen, en met turbine het liefst. Dan kom ik even kijken want dat is wel echt een heel mooi ding ;)

zonder gein ; klinkt als mooi plan maar het is mijn inziens waanzin.

Allemaal bedankt voor de reacties.
Dus jullie lijkt het onrealiseerbaar, nu ja, mijn opa zou ook gewoon heel graag modelvliegen, en als dit hem lukt nog veel liever, nog opties?

Gewoon beginnen met een Raptor 50 of trex 600 en dan zelf beslissen of je er meer geld aan gaat uitgeven voor dit soort doeleinden.

Maar het zijn geen geweldige netten hoor, gewoon één kant van het net met de heli over de vijgenboom tillen, en dan met de hand goedtrekken. En dat zijn maar een 5 tal bomen, en het is van dat "aardbeiennet', groen met allemaal gaten, zou dat lukken met een Raptor 50?

Flinke kei zoeken, gat in boren, touwtje eraan, net aan touwtje knopen, heel hard gooien.

Zoveel goedkoper :p

Inderdaad,
maar het gaat er bij hem om dat hij heeeeeel graag zou rc vliegen, en er dan ook nog eens wat taakjes mee zou kunnen doen.
Dus moet dat met een raptor 50 lukken?

Back