W
W. Riezebos
Guest
Hallo allen,
de afgelopen anderhalf jaar heb ik eigenlijk niks meer gedaan aan dit draadje. Ook een hele tijd geen zin gehad om te bouwen. Maar de laatste tijd toch weer zin gekregen (mede dankzij Josse (lifeboatcaptain)). Met goede moed doorgegaan dus.
Na de laatste update is veel veranderd; van een kale romp naar een 75% afgebouwd model.
In het kort een aantal foto's van de vorderingen tot nu toe:
de romp gladgeschuurd en in de spuitplamuur gezet.
Wateraanzuigpunt gemaakt en erboven een spuipunt (koelwatersimulatie).Aan de binnenzijde zit een plunjerpompje.
Begin gemaakt met de opbouw.
Bouw van het elektrisch systeem
Sprongetje: de munitiekamer achter de opbouw.
Beting gemaakt.
Dieptebommenwerpers gebouwd en de rekken voor de dieptebommen gemaakt. Ook de kraan om de bommen op de zadels te tillen is gereed.
De twelve-pounder bijna gereed.
Ankerlier in aanbouw.
Ankerlier gereed.
Oerlikon voorzijde gereed en de tropentent gebouwd.
Op de sloepen na heb ik nu het ergste gehad en hierna zal de afbouw beginnen.
Meer volgt zodra ik weer verder ben.
mvgr,
Wessel.
de afgelopen anderhalf jaar heb ik eigenlijk niks meer gedaan aan dit draadje. Ook een hele tijd geen zin gehad om te bouwen. Maar de laatste tijd toch weer zin gekregen (mede dankzij Josse (lifeboatcaptain)). Met goede moed doorgegaan dus.
Na de laatste update is veel veranderd; van een kale romp naar een 75% afgebouwd model.
In het kort een aantal foto's van de vorderingen tot nu toe:

de romp gladgeschuurd en in de spuitplamuur gezet.

Wateraanzuigpunt gemaakt en erboven een spuipunt (koelwatersimulatie).Aan de binnenzijde zit een plunjerpompje.

Begin gemaakt met de opbouw.

Bouw van het elektrisch systeem

Sprongetje: de munitiekamer achter de opbouw.

Beting gemaakt.

Dieptebommenwerpers gebouwd en de rekken voor de dieptebommen gemaakt. Ook de kraan om de bommen op de zadels te tillen is gereed.

De twelve-pounder bijna gereed.

Ankerlier in aanbouw.

Ankerlier gereed.

Oerlikon voorzijde gereed en de tropentent gebouwd.
Op de sloepen na heb ik nu het ergste gehad en hierna zal de afbouw beginnen.
Meer volgt zodra ik weer verder ben.
mvgr,
Wessel.