Zwarte zee IV in 1:40 in LEGO

Wat is dit geweldig om te zien!

Zat je al te volgen een tijdje, maar dan zie je daar een vol rompmodel van een Zwarte Zee IV op tafel staan!
En nog kloppend ook, doe mijn pet voor je af, wat is dit een kunst om te bouwen zeg.

Wat baal ik nu dat ik mijn Witte Zee morgen niet mee kan nemen nu ik lees dat jij waarschijnlijk die van jou ook meeneemt.
Ik zal vanmiddag nog eens meten, en kijken of ze echt niet in de auto past.

Ik zal hem morgen eens goed bekijken.
Tot morgen.

Jan

Witte Zee III komt met mij mee.

Je mag er morgen met je neus boven op, dan doe ik dat bij die van jou, wil wel eens zien hoe dat nou zit met LEGO.

Jan

Ik heb de dame in het echt kunnen bewonderen gisteren en het is echt heel knap hoe je van die kleine rechthoekige elementjes iets 'vrouwelijks' weet te maken. Top.

Bedankt voor de complimeneten. Na hemelvaartsdg heb ik even lekker een paar avonden kunnen door bouwen.

Onder andere het hoofddek gebouwd. De ruimte voor de ankerlier gemaakt inclusief de rode afsluiters links en rechts van de deuren (die moet ik nog bouwen) onder het forcastle deck. Het enige dat anders wordt in vergelijking met het echte schip is dat de trappen naar het voorste dek verticaal komen in plaats van schuin geplaats. Dat nam ten eerste teveel plaats in en het werd te massief.

2014-06-01_06-46-25 by Konajra, on Flickr

Ook ben ik aan het achterdek bezig geweest en heb het eerste opbouw deel met de bogen gebouwd.

2014-06-01_06-47-09 by Konajra, on Flickr

Oh ja, het kan gebeuren dat ik voor scheeps onderdelen de totaal verkeerde termen gebruik, maar dat komt doordat ik totaal niet gehinderd wordt door enige maritieme kennis. :)

Laatst bewerkt:
Oh ja, het kan gebeuren dat ik voor scheeps onderdelen de totaal verkeerde termen gebruik, maar dat komt doordat ik totaal niet gehinderd wordt door enige maritieme kennis. :)
Maak je niet ongerust, daar zijn er meer van hier ;)

Oh ja, je hebt twee keer de zelfde foto van het voordek geplaatst...

Het ziet er weer schitterend uit, en ook erg leuk dat je op de WSD was. Ik heb mijn ogen uit staan kijken toen je dat ding uit de auto aan het vissen was, wat een beest!

Bedankt, ik had het niet gezien. De post is aangepast.

Hij is inderdaad wat groot, maar veel mensen krijgen pas een indruk van het formaat als ze mijn 1 op 40 schepen in het echt zien.

Bij een volgende mogelijkheid zal ik de andere eens meenemen.

Laatst bewerkt:
Topwerk

Ben er stil van Konajra.

Wat wordt ze mooi, ontluchters, brandkranen en mooi bergingsluik. Ze wordt nu al orgineler als 95% van alle Billing Boats Zwarte zeeën.

Zeer knap werk;)

Volg je op de voet, en ben blij dat ik haar in het echt even heb mogen zien.

Jan

Bedankt voor de complimenten, heren.

@Jan: ik doe mijn best om er zoveel mogelijk details in te krijgen. Tot nu toe lukt dat aardig.
Alle details die er in zitten heb ik 1 op 1 over genomen van jouw Witte Zee :) . En bedankt voor het mooie compliment. Ik zal proberen om als hij af is nog eens ergens aan jullie te laten zien.

Zo het achterdek is zo goed als klaar en het dek onder het stuurhuis ligt er nu ook in.

Smit Zwarte Zee by Konajra, on Flickr

Vanavond ga ik verder met het sleeplier huis. Daarna eens kijken wat ik verder kan doen aan het stuurhuis. Het einde is in zicht. Al met al gaat het best snel.

Wat een kunstwerk! Mooi hoor! Je haalt hem toch zeker niet meer uit elkaar mag ik hopen? Als Lego besluit het model in productie te nemen krijg ik het moeilijk ...

Prachtig werk, je zou hem moeten uitbrengen als "bouwkit" hier is zeker potentieel voor, Ik bevoordeeld ;-)

Bedankt heren,

Nu zit ik op internet en kom de volgende foto's tegen:

zz4_foto16.jpg

zz4_foto15.jpg

Hier op is te zien dat de Zwarte Zee voor de trap naar boven (achter aan de opbouw) een inham in de opbouw heeft (onder de reddingssloep). Die inham waar de bank staat vind ik eigenlijk op geen enkele model zwarte Zee terug. Maar op deze foto van de ZZ lijkt het of die inham onder de reddingssloep er niet zit

zwartezee0vp.jpg

En dan deze nog:

zz4_foto6.jpg

Hier lijkt het wel of de overhang van het bovendek net achter de trap smaller wordt om meer ruimte te creëren voor de werkkraan. Of vergis ik me daar. Want ook dat vind ik nergens op een model ZZ terug.

Dit alles zou dus betekenen dat ik een groot deel van de opbouw moet gaan veranderen :(

Nu is het met LEGO natuurlijk sneller te doen dan met hout/plastic maar toch.... Wat zal ik doen?

Back