Zwarte Zee IV - mijn algemene vragen.

• Topicstarter Topicstarter christiaan sauer
  • Startdatum Startdatum
hallo

niet alleen de romp maar ok de opbouwen daar mankeren wel eens wat stukken aan
leidingen naar de verlichtings armaturen
luidsprekers met ook weer de leidingen
regen goten aan de opbouw
kranen en darmen brandblij instalatie
je ziet soms wel de darmen mooi opgerold maar ??? geen aan sluitingen
ruiten wissers voor op de ruiten van de stuur hut
je kan het zo gek niet verzinnen maar veel onder delen blijken gewoon vergeten te zijn of om economische redenen weg gelaten
en dan komt daar de echte modelbouwer en die maakt er wat mooi's van
sommige in /uitlaten worden bewust niet geplaatst omdat er anders openingen in de romp moeten worden gemaakt en voor een varend schip is een opening niet zo een goed idee
als je hier naar kijkt daar komt water genoeg uit de romp
87872d1260051089-usa-independence-ship-lcs-2-usa_independence_05.jpg

gr raf

@christaan,
zou je het iets kunnen verduidelijken wat je dan wel of niet ziet, want ik zie er niets in.
Je hebt de foto in photoshop bewerkt, misschien die even plaatsen.

thnx en groet,
patrick

Sorry. Even paar dagen niet op dit forum geweest ivm potentieel nieuwe woonruimte.
Het is meer dat als je de foto in photoshop verhelderd je gewoon anders gaat kijken. En toen had ik zo iets van "dus dat is het". Niet dat het echt feitelijk te zien is. Meer een interpolatie van wat het zou kunnen zijn.

@ Johan: bedankt voor je uitvoerige reactie. Had het kunnen weten natuurlijk (ooit 2x 2.5 jaar rondgelopen op de Zeevaartschool in Vlissingen (goed, voor andere opleiding, maar wel veel gedeelde vakken)). Dus in die jaren meer dan genoeg technische tekeningen van schepen voor bij zien komen. Dat wordt toch maar sparen voor dat boek. Jammer genoeg alleen maar voor bijna 100 euro 2e hands te vinden. En aangezien ik dus bezig ben met weer opnieuw op mezelf te gaan wonen heb ik daar even geen geld (voor over). Kom vanzelf wel.

@ Raf: en er wordt ook heel vaak compleet standaard beslag gebruikt heb ik al ontdekt. Je zou verdikkeme bijna zelf maar gaan etsen om die railingen en de staanders daarvan waarheidsgetrouw te krijgen. Idem voor trapjes bijvoorbeeld. Je hebt bij BB keuze uit 2 verschillende dacht ik. Kan me niet voorstellen dat die dan zijn zoals in werkelijkheid.

Bedoel je het boek "De vier Zwarte Zeeën"? Even afgezien van dat ik zelf vind dat het aantal bruikbare foto's van de ZZ4 wat tegen vallen (en allemaal zwart/wit) is het wel een erg mooi boek.
Heb je al op boekwinkeltjes.nl gekeken? Daar heb ik het laatst voor 53 euro incl. verzending vandaan.

Dank! Kende de site niet. Zal eens kijken.

Top! Twee exemplaren voor 50 euro! Dat zijn betere prijzen.

Back