Zweefvlieg dag op zaterdag 17 mei bij MVC Bergeijk

Na het succes in 2013 organiseert Modelvliegclub Bergeijk opnieuw een Zweefdag. Zaterdag 17 mei gaat het gebeuren.

Modelvliegclub Bergeijk

De bedoeling van deze dag is weer: Een laag drempelig evenement met een veelzijdig aanbod aan alles wat zweeft. Of, gewoon en gezellige dag samen.
Lieren, slepen, elastiek enz. alles is welkom

We beschikken over een mooi en ruim vliegveld.
De accommodatie is beperkt. Er is een overdekte schuilgelegenheid en er worden enkele partytenten geplaatst.
Voor de dames is er een "nood toilet" aanwezig.

Ook is er de mogelijkheid om fris, snacks en broodjes te bestellen.

We beschikken helaas (nog) niet over een oplaad mogelijkheid.

Iedereen is welkom.
Er kunnen een 25 tal modelpiloten deelnemen.
Wie is de eerste deelnemer?.

Laatst bewerkt:
Mij mag je toevoegen.
Breng de elektro kadett 2400 sleper mee (tot 7kg) en ventus 2cx 4,5m 5,6Kg.

Dit is vlak bij mijn deur (30 minuten schat ik).
Dit jaar wil ik me op vliegvlak voornamelijk hiermee bezig houden.
Bij ons op de club (KMC Meerhout) is slepen en het pure zweven praktisch onbestaande op 1 "gedragen en geslepen zwevers dag" na ...
Daar zal ik jullie nog wel voor uitnodigen als het zover is.

Dit is vlak bij mijn deur (30 minuten schat ik).
Dit jaar wil ik me op vliegvlak voornamelijk hiermee bezig houden.
Bij ons op de club (KMC Meerhout) is slepen en het pure zweven praktisch onbestaande op 1 "gedragen en geslepen zwevers dag" na ...
Daar zal ik jullie nog wel voor uitnodigen als het zover is.

Bij deze is jullie club uitgenodigd!

Ikzelf ben van de club van Lommel . Ik zal wel eens horen wat onze zwevermannen hiervan denken om bij de noorderburen is een dagje uit te gaan . Wat zijn bij jullie de voorwaarden en wat kan op een zweeftreffen ? (grootte , elektro/benzine ) enz.

Ikzelf ben van de club van Lommel . Ik zal wel eens horen wat onze zwevermannen hiervan denken om bij de noorderburen is een dagje uit te gaan . Wat zijn bij jullie de voorwaarden en wat kan op een zweeftreffen ? (grootte , elektro/benzine ) enz.

Niky,

Alles wat zweeft en vliegt beneden de 25 kg is welkom.
Zou leuk zijn als we mensen van jullie, bijna onze buren :D, mogen verwelkomen.

Het veld wordt beperkt aan 1zijde door bomen, en uiteraard een zijde met de pilotbox.
Een sleper van 3m mag geen probleem zijn, zelfs 9m zwevers moeten NET kunnen als de wind juist zit.
Mss is het leuk om een google earth view te posten voor de piloten die er nog niet eerder waren.

Het veld wordt beperkt aan 1zijde door bomen, en uiteraard een zijde met de pilotbox.
Een sleper van 3m mag geen probleem zijn, zelfs 9m zwevers moeten NET kunnen als de wind juist zit.
Mss is het leuk om een google earth view te posten voor de piloten die er nog niet eerder waren.

Op onze website staat een luchtopname van ons veld en de letters MVCB zijn van West naar Oost geschreven. De M is dus West.
Je hebt de pilotbox en het bos in je rug.

Veld MVCB

Ik heb gisteren de zwevermannen een mailtje gestuurd en als de weersomstandigheden gunstig zijn gaan we met minstens 5 pers. komen. Daar zullen ook slepers bij zijn .

Heel misschien kom ik ook met mijn piper.
Maar pin me er niet op vast.
Wat de limiet is weet ik niet omdat ik nog niet verder als 13 kilo gegaan ben.
Dat ging in 1.5 min. naar 300 meter.

verstuurd met mijn smartphone

Back