zweefvliegtuig

• Topicstarter Topicstarter sewjaw
  • Startdatum Startdatum
S

sewjaw

Guest
hallo
ik wil een zweefvliegtuig gaan maken wat ik doormiddel van een bestuurbare auto wil laten zweven is dat mogelijk??

zo ja heeft er iemand bouwtekeningen van ,van een geschikt zweefvliegtuig hiervoor

mvg jeroen

ik snap je vraag neit helemaal. wil je de electronica van de auto gebruiken of wil je een zwever met een auto opslepen?

ik wil het vliegtuig voortslepen met een bestuurbare auto
ik wil graag kijken of dat lukt
misschien een soort vliegtuig als dat van de gebroeders wright

Sewjaw,

Dit zal zeker lukken mits de auto zwaar genoeg en voldoende trekkracht heeft, en de zwever niet te groot is.

Denk voor een zwever aan een span van rond de 120 a 150 cm.

Er zijn wel problemen te overwinnen. denk aan de afstand tussen de bestuurder van de auto en de vlieger. Je zult, om op een redelijke uitgangshoogte te komen, toch 50 meter lijn nodig hebben. Verder is een redelijke vlakke ondergrond wenselijk voor de auto.

Gr Harry

dit zal nooit lukken, wij hebben deze zotte proeg eens gedaan OP1/1
Gezeten in de koffer van een auto , en met een lier in de hand werd de inzittende bijna uit de koffer gesleurd , denk maar eens wat de modelauto zal moeten hebben aan trekkracht/ gewicht.

denk maar eens wat de modelauto zal moeten hebben aan trekkracht/ gewicht.

Goed lezen is ook een vak................;)

Hoe moet dat dan met F3x.............daar moeten ze ook de kisten "oplopen". Heb nog nooit iemand zien meevliegen............

Gr Harry

Laatst bewerkt:
het zal wel kunnen, ik heb het zelf ooit eens gedaan met een vrije-vlucht zwever van 700 span.
Deze werd getrokken door een 1/10 electro, en later door een 1/8 brandstof.
De electro kon hem redelijk slepen, maar op een gegeven ogenblik werd de trekkracht te groot en trok de zwever de achterwielen de lucht in........geen trekkracht meer.

Met de brandstof- versie ging het wel iets beter, maar de auto had teveel snelheid, waardoor de zwever als een raket de grond in ging.

de electro was trouwens een marui stockcar (coors melling)
de brandstof was een TMC (turin's model car), een vlakke baan racer, zonder vering.

nee, dit heb ik nog niet gezien ik ken deze klasse niet ook (bestaat niet bij ons zeker )
ik heb wel al gezien dat ze een lier gebruiken bij f3j

Ik probeer het me voor te stellen:
Een modelauto met daarachter een zwevertje. Ga je enkel rechtdoor rijden en dan stoppen met de bedoeling dat de zwever zijn tocht alleen voortzet, of ga je constant cirkels rijden met de zwever achter je aan ?
Meestal moet er toch wat bijgestuurd worden wil het mooi recht klimmen en vliegen achter je auto aan.
Je kan altijd proberen met een Fox (goedkoop en licht) en als dit bevredigend werkt een houtbouw toestelletje proberen. Een vrije vlicht van ongeveer 1 m kost ook geen ongeluk en bij sommige kan er een rc susteem ingebouw worden.
Er is niet mis mee dit eens te proberen, vroeger deed ik ook zo zotte dingen, om sommige resultaten wordt soms nog gelachen. :D

zeker eens proberen met een DLGtje, als je t toch wil doen.
ikzelf zou het niet riskeren.

de auto zal nooit wat voorhebben, maar het is de zwever die het mss slecht te verduren krijgt.

Back