Zwembad gezocht

Discussie in 'Duikboten' gestart door Barthez, 21 mei 2007.

  1. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Heeft er iemand toegang tot een zwembad,waar ik (of wellicht samen met een paar andere enthousiastelingen) mijn duikboot onder water op de foto mag laten zetten?
    En dan wellicht ook als ik mijn boot door iemand anders laat besturen,zelf eens van onder water kan bekijken?

    Mocht er iemand een suggestie hebben en het ook leuk vinden om mooie foto's te laten maken van zijn Sub (duikend) :wink:, hoor ik dat graag...
    Ik heb geen idee of er kosten aan verbonden zijn,maar de entree vergoeden voor het zwembad lijkt mij logisch.
    (anders wordt het als er astronomische bedragen gevraagd gaan worden voor het afhuren van een gedeelte van het zwembad)

    Ben benieuwd naar ervaringen van anderen die dit wellicht eerder hebben gedaan. :D
     
  2. Foenky

    Foenky Guest

    Bart,

    Probeer het eens bij een duikschool. Zij oefenen vaak in een zwembad in de buurt.

    Op deze manier kun je misschien wel een samenwerking tot stand brengen.
    Zij een mooi onderwerp onderwater voor de onderwaterfotografie cursus en jullie mooie foto's ...

    Groeten en suc6,

    André
     
  3. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Zwembadvaren gebeurt wel vaker.

    Zoek eens op "zwembadvaren" (alleen binnen duikboten) en je komt dit al een keer of wat tegen!

    Wim
     
  4. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    beste bart,
    Misschien een makkelijkere, tip (wat waarschijnlijk realistischere fotos oplevert):
    De vinkeveense plassen, is ook niet zover van de zaanstreek.

    De plas heeft de eigenschap dat het water kraakhelder is 8O (enkele meters goed zicht onder water).

    Groeten, robin
     
  5. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :|
    Ik heb daar járen gedoken(als scubaduiker)...
    Inderdaad bij de verschillende Zandeilanden (bijvoorbeeld 4 en 9) is het behoorlijk helder)

    Maar de fotograaf die ik op het oog heb is een "watje"...die wil graag in warm zwembadwater fotograferen :lol:
    (dan trekt ie maar mijn droogpak aan)
     
  6. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    lees dan vooral even deze posting !

    U vraagt, wij draaien ! :wink:
     
  7. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    @ bart,

    jammer dat de fotograaf een warmwaterfotograaf is, ik denk dat dat soort water de meest realistische fotos zal opleveren.

    misschien opzoek naar een andere fotograaf? :D

    groet, robin
     
  8. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Ik heb het gelezen en heb de link doorgestuurd naar de fotograaf :wink:
    Bedankt voor de link!
    Ik kom er op terug,maar kan nog niets toezeggen.
     
  9. gastheerg

    gastheerg Guest

    Hier het WATJE even waar Bart het over heeft.
    Nee ik duik niet in Nederland maar dat heeft geen ruk met de temperatuur te maken. Heb wat koodweertraining achter de rug. Got the Tshirt

    Ook een modelonderzeeer (een duikboot is een boot die duikers vervoert) wil ik in super helder water met het liefst 5 meter ZEER goed zicht fotograferen.
    Een boot van twee meter en dan nog de afstand van de boot naar de camera. Natuurlijk zo groothoek als kan om dicht op de boot te zitten.

    Daarnaast is het makkelijker om van foto´s die in het zwembad gemaakt zijn dramatische opnames te maken dan van foto´s in groen water.

    Overigens lijkt het me ook wel wat om een camera op een modelonderzeeer te monteren en dan met een interval foto´s maken.

    Helaas heb ik de 28e al wat. Daarnaast denk ik dat het niet mee zal vallen daar. Ik heb even gegoogeld en het lijkt me wel een heel gaaf evenement. Zeker voor waterratjes! Maar of je daar even een uurtje op je gemak foto´s kan maken van je favoriete boot?
     
  10. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Gelukkig staat "WATJE" tussen aanhalingstekens en is er een schaterlachende smiley bijgeplaatst :wink:

    Om even te toe te lichten wie GastheerG is (zonder woorden) en waartoe hij in staat is,nodig ik je uit om op zijn site te gaan kijken: www.nynke.com./gerard/
    Fotografie,duiken,onderzeeërs en (racebaan/slotracen zijn zo een paar van de liefhebberijen van Gerard...
    Geniet van het fraaie fotowerk van Gerard!

    8)
     
  11. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    een MBO student (ROC) regelt 2 pinksterdag een zwembad waar je kunt varen. Raalst had contact met hem geloof ik.
     
  12. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Bedankt voor de suggestie.
    De link naar dat betreffende topic staat al vermeld :wink:
    Helaas is het zo dat Gerard (fotograaf en onderzeebootliefhebber) verhinderd is.
    De dag ervoor ben ik de gehele dag op de Subsail 2007 te vinden...
    Zelf vind ik 2 dagen achter elkaar met de Sub op pad too much...(ik heb ook nog een gezin)
     
  13. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    vindt je dat echt zelf ? :wink: :wink: :wink:

    bij mij is het vaak meer een kwestie verlof aanvragen :oops:
    en twee dagen verlof zit er niet in...
     
  14. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Om heel eerlijk te zijn zo IK het liefst ook nog zo'n zwembadactiviteit erachteraan doen :D
    maar dan wordt het vroeg of laat "modelbouwen onder de brug" als je snapt wat ik bedoel :? :roll:
     
  15. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    [quote="Bart Dijkstra
    Om heel eerlijk te zijn zo IK het liefst ook nog zo'n zwembadactiviteit erachteraan doen :D
    maar dan wordt het vroeg of laat "modelbouwen onder de brug" als je snapt wat ik bedoel :? :roll:[/quote]

    ai.....
    zo te merken heeft iedereen last van hetzelfde probleem :D :D :D
    een weekje later zou beter uitgekomen hebben lijkt me. wel jammer, want in een zwembad is t mooi helder (voor foto's)
     
  16. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Zelf ben ik naast eigenaar van de Engell U177,een Gato in aanbouw ook de trotse bezitter van een duikbrevet, duikuitrusting en digitale onderwatercamera. Hiermee ben ik in Hoogeveen en in Wateringen tijdens het zwembad varen al in actie geweest. Ik heb vorig jaar ook geprobeerd tijdens de subsail foto's te maken, maar het zicht bedraagt daar hooguit enkele centimeters.

    Mocht je een geschikt zwembad vinden dan wil ik zeker mijn best doen daar naar toe te komen. Voor 2de pinksterdag ben ik nog aan het kijken of ik daar ook heen zal komen.


    Groetjes:

    Mathijs
     
  17. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Beste Matthijs,
    Bedankt voor je aanbod!
    Zodra er wat meer duidelijkheid is omtrent het zwembad waar ik terecht kan,meld ik me bij je!
    2e pinksterdag ben ik er niet (ik heb ook nog een vrouw en een zoontje :wink:)
     
  18. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    ik zal diverse zwembaden in Den Bosch en omstreken aanschrijven om te kijken of we een keer daar mogen "duiken"
     
  19. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hoi Jan en de rest,

    Bespaar je de moeite, dit heb ik al gedaan. Met succes overigens, want ik zelf mag eerst komen duiken met een duikboot bij een plaatselijk duikvereniging in s'Hertogenbosch. Als dit goed uitpakt komt er een vervolg afpraak waarbij er meerdere mensen kunnen komen.

    Word vervolgd!

    Douglas
     
  20. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    Klinkt veelbelovend Douglas,

    Ik heb in Vught (http://www.laco-international.nl/index.asp) informatie opgevraagd en heb devolgende reactie gekregen:

    Het ligt er ook aan hoe lang je het bad nodig hebt en of je het 25 meterbad of het instructiebad ( 10X10m )wilt gebruiken.Het totale bad huren kost EUR 110 per uur en het instructiebad alleen EUR 60.

    maar eerst op naar zondag !
     

Deel Deze Pagina