.......... zweven?

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum

Welke tak van de modelzweefsport boeoefenen jullie?

• Motorzweven

Votes: 0 0,0%
  • Electrozweven

• Kunstzweven

• Hellingzweven

• Van alles wat

• Total voters
    354
M

Maarten Engelhardt

Guest
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat hellingzweven een grote vlucht neemt.
Kijkend naar de topics die geplaatst worden en steeds meer over deze tak van sport gaan.

Mijn vraag is derhalve welke tak van de modelzweefsport boeoefenen jullie?

Ikzelf hou het op Electrozweven (thermiekzweven) en sinds kort .......
inderdaad ook besmet met het hellingzweef-virus.

Electrozweven, met een ex hellingzwever. Moet nog wat manieren bijbrengen om te kunnen thermieken. :roll:

Hoofdmoot voor mij: thermiek. :D :o
Verder wat helling, eigenlijk alleen aan de duinen tot nu toe.
Ook nog wat vliegen met een trainer.

Taco

Helaas is er in de buurt nog geen geschikte helling gevonden, en hebben we bij ons op de club nog geen sleper.

Dus is het voorlopig alleen electro zweven. Met een Ucelino en een Easyglider.
Ik vlieg hiernaast nog wel andere electrokisten.

Thermiekzweven, elektrozweven, hellingzweven en in de vakantie Alpine-zweven (Oostenrijk).

Omdat ik wat voorzichtiger geworden ben met mijn arm/schouder ga ik mijn vloot wat inkrimpen. Het grote zware werk gaat eruit en ook het meeste van het lichte werk. HLG en DLG. Door zware zwevers of heel vaak kleine zwevers te gooien kan er een overbalasting van mijn arm optreden waardoor ik deze soms tot enige dagen niet goed kan gebruiken.
Daarom mijn droom Space Pro 3,27 electro ingeruild voor een nieuwe Starling Pro met zwever en e-zwever romp met alle RC(ook nieuw).

Hans

Deze poll werkt inderdaad niet :D Ik heb veel plezier met m'n highlight DLG waar ik ook mee helling(thermiek)zweef bij weinig wind op vakantie. Mijn Milan ga ik proberen te motoriseren. M'n plouf en Zagi zijn er alleen voor op de helling. Misschien is het beter om in deze poll meerdere antwoorden te kunnen geven (echte multiple choice dus)

Zo te zien blijft het hellingzweven wat achter bij de rest.
Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

Toch geeft deze poll al een aardig beeld van de verhoudingen, ook al zijn de keuzes beperkt.

Gr.
Taco.

Nico Peursum zei:
Deze poll werkt inderdaad niet :D
Oeps, mijn fout :oops: Maarten had ook nog; "Van alles wat" opgegeven.
Deze ben ik vergeten in de poll op te nemen (alle mogelijke combinaties wordt wel erg uitgebreid hoor).
Excuses :wink: .

Erwin bedankt, ik twijfelde er eerst nog aan of ik die optie gevraagd had.

Ik ben het met je eens dat alle takken van sport te uitgebreid word, maar is het eventueel een optie om HLG/DLG toe te voegen?

Naar de beoefenaars van HLG/DLG, mijn excuses dat ik jullie vergeten was :oops:

[Edit Erwin: HLG/DLG toegevoegd]

Hellingzweven maar dan aan de "verkeerde kant"

DYNAMIC! Hoe harder de grond in hoe beter :lol:

Wanneer het ook maar even kan: Thermiek! Liefst zonder, maar vaak met elektromotor omhoog. DLG voor de snelle vliegsessie. Helling ook het nodige, liefst weer met thermiek. Aan zee wat minder tegenwoordig.

Helling nooit aan de verkeerde kant. Wel geprobeerd, maar niet succesvol (hoewel het enkele rakken lekker hard ging :lol:).

Alpine ergens onderaan verlanglijstje voor ooit. Mooi lijkt me, maar nog niet van gekomen.

Back