Zwever gekocht 5 meter,NU MET FOTO! niet welk model het is

• Topicstarter Topicstarter fam.vandenhul
  • Startdatum Startdatum
F

fam.vandenhul

Guest
Hallo,

Ik heb een zwever gekocht, weet iemand welke zwever dit is? De eigenaar kon me vertellen dat het een thermiek zwever is en dat hij compleet van balsa hout is. Hij mist echter zijn stabilo, dus als iemand bouwtekeningen heeft van dit model hou ik me van harte aanbevolen.

Alvast bedankt voor je reaktie,

Tako

afb4765.jpg

Tako, misschien is het wat makkelijker voor ons als je iets van een foto erbij kan doen.
Nu denk ik dat je Bertus en consorten op hun inventiviteit gaat beroepen.

Maar gefeliciteerd met de aankoop van een dergelijke grote zwever.
Laat ons mee genieten van de vorderingen van de bouw en de maiden-flight.

Hans.

ja een foto zou makkelijker zijn.
zo is het maar raden.

Dankzij goed advies van Bertus, met foto (de man op de foto ben ik niet)

Bedankt voor de reacties,

Tako

Nu de foto er staat heb het topic even opgeschoond, houdt het wel zo verzichterlijk.

Ik heb trouwens geen idee wat voor zwever het is, iemand anders wel?

hej, stond die niet op marktplaats? :lol: wel een leuk dingetje zo te zien
vorige eigenaar wist het niet?? Het lijkt me niet een schaal model. Heb zoiets tenminste nog nooit gezien mischien eens kijken of er ergens binnen in een aanwijzing staat. :roll:

Wilco,

Deze zwever heb ik inderdaad van markplaats gekocht. De eigenaar wist niet meer wat voor zwever het was, hij wist me wel te vertellen dat het geen schaalmodel was. Ik wacht rustig af totdat iemand hem herkend en eventueel tekeningen heeft.

Takol

Hallo.
Naar mijn gevoel, het is niet zo'n duidelijke foto, heeft deze zwever iets van een ASW van vroeger. Misschien de 19 of zo. Ik vind wel dat de staartsectie wat kort is voor de spanwijdte. Ik vermoed sterk dat de vleugels extreem lang gekozen zijn voor de rompmaat.
Ze komen wel meer voor, eigen gemaakte zwevers die een "poging tot" zijn van een schaalmodel. Zelfs in Eole was er een toestel van meer dan 7 meter, een eigenbouw, die niet onder te brengen was in de categorie schaaltoestellen.

Als hij maar vliegt...dat is belangrijk.
Groeten
Martin

is wel ne grote meneer die daar op de foto staat, ik denk 2,50 meter als de zwever 5 meter is. ik denk 1 soort asw 17, met pendelroer denk ik
is wel een kleine romp , zou beter een 3,50meter zijn denk ik.

jaaaaa, beetje maar haha. toch wel geinig dat er nog mensen zijn die zo ver in de berichten kijken

een SB10 ?
een kunstofzwever uit de jaren 70?
De zever met een spanwijdte van 29 meter (in het echt)
Vet 8)

matthias

p.s.: fijne nieuwjaar allemaal!

zoek de verschillen :lol:
afb4765.jpg
283_1_B.jpg

Mij lijkt het ook meer een ASW-achtige kist. Wat meer details zou kunnen helpen: wel/geen flaps?, laag of hoog stabilo?

Asw19:
26_2_B.jpg

Als het een flappenkist is zou het ook een Asw20 kunnen zijn, lijkt vrij veel op de Asw19 maar is ook in 17 meter te vliegen.
Asw20:
27_3_B.jpg

euhm, toch geen asw19 :?
die lijkt echt meer op een asw17 :D
de asw17 heeft ook een lage stabilo, prima kist van finesse trouwens.
die 2e kist op je foto lijkt wel op een asw20, die heeft flaps.
die foto van die sb10 heb ik namelijk ook in een van mijn boeken staan:)
(segelfliegen über der Alpen)

matthias

euhm, toch geen asw19 :?
die lijkt echt meer op een asw17 :D
de asw17 heeft ook een lage stabilo, prima kist van finesse trouwens.
die 2e kist op je foto lijkt wel op een asw20, die heeft flaps.
die foto van die sb10 heb ik namelijk ook in een van mijn boeken staan:)
(segelfliegen über der Alpen)

matthias

Back