Zwever gezocht voor Hacker E50-16S

• Topicstarter Topicstarter GS_Jan
  • Startdatum Startdatum
G

GS_Jan

Guest
Hallo iedereen,

Ik zoek een gepaste zwever voor m'n buitenloper van Hacker, een A50-16S met 2p7s A123 cellen. Zodoende op 25,2 V. Iemand een idee in welke zwever ik deze setup van m'n Sebart Angel in kwijt kan ?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jan

Alle zwevers vanaf ongeveer minimaal 4 meter spanwijdte, vanaf ongeveer 5 kg startgewicht. Alhoewel je motor daarvoor al tamelijk ruim bemeten is. Je vraag is wel erg ruim gesteld. Wil je als antwoord bepaalde modellen? Of bepaalde types?

Hier is de motor die ik gebruik :

http://www.hacker-motor.com/images/Catalog09/Hacker-2009-WEB 16+17.pdf

Verder had ik een Simprop Excel 4004 in gedachten, maar weet niet in hoeverre ik die daar in de neus kan inbouwen qua afmetingen.
Ook en ASW van die span zou leuk zijn, maar ik vind niet direct een geschikt model/merk.... ben zo niet thuis in de zwever markt.

Men spreekt van : gliders up to 20 lbs .... dus ...
Vermogen een 1000 W en 6811 toeren met een 16x10. Dit zou ik willen gebruiken.
Echter mijn A123 pack is vrij groot, dik en zwaar... maar ik denk met dat vermogen dat dat geen probleem mag zijn, echter misschien wel de plaats in de Simprop kan voor problemen zorgen.

Wat is jullie mening, van ervaren zwevers ?

Merci,
jan

Hoe groot, dik en zwaar is dat pakket precies? In een Excel 4004 passen 4 cellen Lipo (in mijn 4m ASW20 ook). Mijn accupakketten wegen rond de 350 gram. Met een motor van 237 gram kom ik op een vlieggewicht van 4500 gram wat mooi is voor dit formaat. Jouw motor is al 170 gram zwaarder, je accu denk ik ook heel wat - en daarmee kom je vrij hoog in je vlieggewicht te zitten. De motor trekt dat wel maar lekker vliegen is het waarschijnlijk niet.
Ik denk dat je meer richting de 5 tot 6 meter moet zoeken. Of een kleinere/lichtere motorisering.....

5 a 6 m is me net ietsje te groot.
Welke kisten zijn betaalbare ASW's van rond de 4m ?

Thx

Ohhhh die zijn er heel veel. In heel veel verschillende prijsklassen. Graupner en Robbe hebben mooie kisten (maar duur), Rippin heeft er heel wat..
Topp-Rippin en dan 2x "Segelflugzeuge" kiezen. Niet duur, veel zelf doen.
Beineke
En nog veel meer. Beetje zoeken..... :-)

Die ziet er heel goed uit ... maar .... heb wel een hekel aan bouwen :-)
Zijn er nog alternatieven ?
Een zwever bouwen is een cruciale bezigheid, en vrees dat ik het zou kunnen verprutsen anders.

In een Excel 4004 passen 4 cellen Lipo (in mijn 4m ASW20 ook).

Een maatje van mij vliegt een Excel 4004 met 6S Lipo's 5000 mAh, en die kan hij makkelijk kwijt. De kist weegt 5,5 kg. Gaat als een heli omhoog. Stroom bij eerste start 85 A.

Ik heb een Alpina 4001 van Tangent. Vloog deze altijd met 20 NiCads/NiMh's. 55 Amp. (1100 Watt). Krap aan voor 7 kg. Ja ik weet, hij is erg zwaar, maar vliegt heerlijk, en is bijna even thermiekgevoelig als mijn F3J.
Ik ga over (voor het eerst:sleepy:) op LiPo's. 8S1P 5000 mAh. (50 gr. lichter, 2,5x zoveel energie). Ik heb nu een kleinere prop (15"x8", was 16"x10"). Ik verwacht 45-50 Amp. De eerste Lipo-vlucht moet nog plaats vinden ....

Een Alpina is redelijk betaalbaar bij Andy's hobbyshop.

Groeten,
Dirk.

Het past er vast wel in blijkbaar maar ik vroeg me af hoe zwaar het pakket is.
Een Alpina is min of meer bedoeld om op 4 cellen te vliegen. Ik heb geen idee hoe lekker het nog vliegt met een zware motor en accu.....maar dat is ook erg persoonlijk natuurlijk.

Back