Zwever met V-staart.

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe ik een V-staart moet instellen op mijn zender, mijn gevoel zegt me dat ik bij "up" geven allebei de hoogteroeren omhoog moet laten gaan, maar helemaal zeker ben ik hier niet van (omdat de stabilohelften in een hoek staan), na wat met de zoekfunctie bezig te zijn geweest.

Kan iemand mij helpen?

groeten Urlien :lol:

Wat voor een zender heb je?

Je kan ook de elevon functie gebuiken.

En natuurlijk beide omhoog voor up

Groet
Eric

ja klopt. bij up moeten beide roeren naar boven(of naar elkaar toe zegmaar)
bij down andersom natuurlijk. :wink:
Richtingroer links> beide roeren naar links. (of linkerroer omlaag en rechterroer omhoog)
Richtingroer rechts> beide roeren naar rechts. (of linkerroer omhoog en rechterroer omlaag)

of was dat je vraag niet :oops: ...

Als ik ailerons heb op de zwever, kan ik dan ook prima zonder rudder vliegen denken jullie?

Groeten Urlien.

De makkelijkste manier om de werking van je v-staart te controleren: als je één helft van je staart horizontaal houdt, beweegt hij hetzelfde als een normaal hoogteroer.
Hou je hem verticaal, dan heb je dezelfde beweging als een normaal richtingroer.
Als je dit voor elke helft afzonderlijk controleert, weet je zeker dat alles de goede kant op gaat.

Je kan altijd vliegen met alleen aileron en hoogte
Alleen een rudder is bij thermiek-vliegen erg makkelijk, dit om bij het cirkelen niet "in de bocht te vallen"(de ene vleugel meer lift als de andere)

Aileron en hoogte alleen is zeer leuk op de helling

Gr
Eric

je kan prima zweven zonder richtingsroer.
in sommige momenten zou het misschien wel fijn kunnen zijn. (grote vlakke bochten te draaien)
je kan met richtingroer net iets beter zweven.

maar of je dat met een (klein) model merkt???? ik denk nauwelijks of niet.

bovendien zijn er ook een aantal goede zwevers zonder richtingsroer.
bv. de atlantis 2

ooit al eens gestuurd met een exel ( niet de big ) of een ripper, filou, met het richtingsstuur alleen , nee dan zou U verschieten hoor

Ok, bedank allemaal voor jullie reacties. Ik heb vandaag voor het eerst ermee gevlogen met v-mix ingesteld en dat ging wel goed. Er stond wel een flinke wind, en hij ging alleen netjes de bochten door al ik rudder meestuurde met ailerons. Rudder alleen ging niet echt netjes, en ailerons alleen ging ook niet echt jofel. Is het gebruikelijk dat deze 2 functies worden gemixed?

Groeten Urlien :roll:

ja, kan een optie zijn.
Deze mixer zit vaak standaard in een computerzender. niet voor niets

ik gebruik het zelf nooit(doe ik liever handmatig als dat nodig is), maar ik kan me erg goed voorstellen dat dit wel lekker mooie bochten maakt.
maar het zal een kwestie van wennen zijn.

Back