zwever opknappen

hoi

ik heb een tijdje geleden deze zwever geruild ,maar nu wil ik er een elektromotor in zetten ,mijn vraag is kan dit wel ,want er moet nu al 500 gr lood voor in om het sg punt goed te krijgen .

het geheel is nu al zwaar zonder lood er in (1600gr)!!!!!!!
ik heb hem net gewogen, wist ook niet dat hij zo zwaar was .

de vleugels zijn ingedekt ,span is 2.70 lengte romp is 1.30 .

en wie weet wat dit voor een kist is ???

gr paulus

full

full

full

full

gr paulus

Laatst bewerkt door een moderator:
2100 gram voor een kist van 2,7m klinkt niet extreem. Niet extreem licht, maar ook niet extreem zwaar hoor.
Waarom zou een motor een probleem zijn? Je gaat dan nuttig gewicht (motor en accu) voorin leggen in plaats van lood. Je vliegtuig zal in zijn geheel wel iets zwaarder worden, omdat de accu nooit helemaal voorin kan, wat met lood wel kan. Maar de gewichtstoename zal waarschijnlijk beperkt zijn.
Sorry, geen idee wat voor kist het is.

bedankt alvast

,ik heb nog 2 accu,s van 3 cellen 2200 mah .
ik had daar een motor voor bedacht ,maar wat voor een motor moet er dan in ??en hoe bepaal ik de prop ??

gr paulus

Ha,
Een buitenloper met een gewicht van ongeveer minimaal 6% van het vliegklare gewicht en een kV van 900 tot 1000 als je op 3 cellen wilt. Dat is dus een motor van ongeveer 130 gram.

Aangezien je wel gewicht voorin kun gebruiken zou je een motor kunnen nemen die wat zwaarder is, tot een gram of 175.

De prop is dan afhankelijk van de motor natuurlijk maar 11x6 voor die lichte tot 13x6 voor die zwaarste, daar zal het wel op uitkomen.
Wel een beetje oppassen want zo'n motor trekt gauw richting de 40A als je er een stevige prop op zet en ik weet niet of je accu's dat aan kunnen.

de servos in de vleugel lijken me ook te groot... kan je ook weer wat in besparen.
de servo's voor de staart naar voor halen indien nodig, maar zorg dat je je lipo nog kwijt kan .

klopt ,de servo,s in de vleugel ga ik inderdaad vervangen .
verder moet ik nog een canopy maken ,de vleugels ga ik in de oracover zetten ,ze zijn nu niet mooi gespoten .
en om de vleugels te borgen ,daar moet ik ook nog iets op verzinnen !

gr paulus

Die motor zal goed gaan, met 11x6 Aeronaut bladen denk ik. Je trekt dan iets van 30A; als het 20C lipo's zijn zal het gaan, 25C is veiliger. Met 15C zou ik het niet doen. Dan beter een setje 2500mAh/20C nemen.
En een 42mm spinner, anders krijg je die motor niet in de neus (motor is 35mm)

Laatst bewerkt:
Hoi,
Iedere 40A regelaar is goed.
Die motor ziet er goed uit. Let wel even op dat die een asje heeft van 5mm. De spinner die je had gevonden is voor een 4mm as.
Zelf ben ik trouwens niet zo weg van onbekende merken spinners/bladen omdat sterkte en balancering toch wel erg kritiek zijn. Daar ga ik dus altijd voor Graupner en Aeronaut. Iets duurder maar ik heb tot op heden dan ook 0 problemen gehad met propbladen of spinners.....
Maar dat is een afweging die je zelf moet maken

motor is binnen met een spinner van 40 mm

ik heb vandaag een motorsteun gemaakt .

full

hij zit nog niet vast ,en er moet nog een schroefje in .

full

ik had gedacht dat ik een steun aan de voorkant kon maken ,maar dat kon niet met deze motor .

full

dus dan maar zo ! volgens mij kan het zo ook wel .

nu de regelaar nog ergens vandaan halen .

gr paulus

Ha Paulus,
Je kunt hem volgens mij wel omdraaien hoor. Er zitten twee kleine inbusjes op de as (één kan ook). Op jouw tweede foto, als je bij die 4 gaten naar binnen kijkt zou je ze moeten zien. Als je die losdraait kun je de as met een pers of voorzichtig in de bankschroef de andere kant op drukken. Even goed ondersteunen met wat lange doppen of zo. Ik zou het wel doen, een klapprop kan bij het openen nog wel eens een zwieper geven.

hier het resultaat van een avondje knutselen .

ik heb de as van de motor verschoven ,wat heel gemakkelijk ging .

daarna een ander motorschot gemaakt .en met epoxy erin gezet ,

goed uitgelijnd met een beetje domping er bij .

met een stuk draadstang kan je goed de lijn bepalen hoe de motor er inkomt te zitten .

full

zoals je ziet zit de spinner mooi op z,n plaats

(ik vind het goed zo)

full

full

zat te denken om de regelaar onder een plaatje balsa te leggen en daar bovenop de accu .
met een paar gaten voor de koeling natuurlijk .

gr paulus

Prima werk.... zorg ook dat de drie draden van de motor goed tegen de wand geplakt worden zodanig dat ze niet tegen de draaiende motor kunnen komen.
Ik weet niet of balsa noodzakelijk is, zeker niet als er ook nog een hoeveelheid lood bij moet kan je netzogoed iets stevigers nemen. je zit toch VOOR het zwaarte punt.
In het algemeen is het van belang om ACHTER het zwaartepunt op gewicht te bezuinigen.

Succes

willem

Laatst bewerkt:
Back