zwevertas?

Zou dit kunnen dienen als zwevertas? Ik vind de "echte" zwevertassen namelijk nogal duur. Ik wil de tas vooral gebruiken om mijn easyglider op een handige manier een helling op te dragen.
06_1800_b.jpg

Deze tas is te koop in de lidl in België vanaf vandaag.

Ik denk wel dat je die zak daarvoor kunt gebruiken. Ik ken ook mensen die gebruiken een ski-latten-zak voor hun zwever te transporteren. :roll:

Ik heb zelf van de winter een snowboard-tas gekocht ( bij de Lidl ) voor mijn twee-meter zwevers. Die hebben beide V-tail waarbij de roervlakken verwijderd kunnen worden voor transport. En natuurlijk deelbare vleugels.

Ook bij mij is er in het verleden weleens een e-zwever gecrashed omdat een onhandig hond achter in de auto iets te hard met haar hoofd tegen de vleugel-oren had geleund. Daarom geen vaste (grote) vleugels meer voor mij.

De tas heb ik overigens voornamelijk voor transport van de zwevers van de auto naar de vliegplek gekocht. Hierbij moeten jullie natuurlijk niet denken aan een afstand van 20 meter, maar aan 500-2000 meter. Strand, duingebieden en bergen(buitenland). Dat loopt een stuk makkelijker met alles in zo'n tas dan een verzameling vleugels en rompen onder de armen.

Hans

Kijk eens bij Staufenbiel:

Transporttasche
Art. Nr. 085T49101

Transporttasche , gefüttert aus strapazierfähigem Nylon , für Segelflugmodelle bis 2,6 m Spannweite.
Der optimale Schutz für Ihr Modell.
zurück vorher € 59.00
jetzt nur € 39.00

Back