zwevertje wil niet klimmen

6 mm Depron kun je makkelijk een profiel in schuren. Gebruik daarvoor dezelfde methode die men gebruikt om chuckies te maken. Als je op die manier de vleugel maakt denk ik dat het vele malen beter zal vliegen.

Je kan ook 3 mm depron nemen voor de vleugel en dit lichtjes buigen. Ongeveer 3 mm omhoog op 30% vanaf de voorzijde zodat je een undercamber (hol profiel) vleugel krijgt.

Ze klimt :D :D :D :D :D

Dankzij de adviezen in deze draad !!

Ik heb een nieuwe vleugel gemaakt en profiel aangebracht door de vleugeldelen met gewicht erop te laten rusten op een horizontale bezemsteel en daarna langzaam te verhitten. Verder de vleugels nog wat geschuurd en nu is het qua gedrag het een totaal ander vliegtuig.

11_1116707346.jpg

28_1116708025.jpg

Ze vliegt zo mooi langzaam en ik kan haar ook langzaam laten klimmen. Had de servo's naar de achterkant gebracht waardoor ik aan de voorkant gewicht miste voor het goede zwaartepunt. Dus maar een zwaardere accu erin (800mAH) en daar vanavond meer dan een uur mee gevlogen

I'm a very happy man 8)

Theo , ik ben erg benieuwd naar die chuckies methode voor depron schuren. Heb gezocht in dit forum en op rcgroups, maar kan niets vinden. Kun je me aan info helpen?

Iedereen bedankt!!

Dirk

Zo te zien is het vliegtuig echt heel langzaam, en dat klopt niet bij de propsnelheid van dat kleine propje.
Je hebt dus heel laag prop rendement.

Of je moet met vertraging gaan werken (beste optie),
Of een vleugel die niet enorm veel weerstand geeft als het wat sneller moet. Platter dus. Je hebt wel erg veel kromming.

Back