Ben een tijdje aan het rondneuzen voor een sneller model voor een funjet setup. Daarbij kom ik nu voor 2 opties, maar wil jullie betrekken om misschien de voor/nadelen naar voren te krijgen. Of gewoon, welke zou jij kiezen.
Optie 1 zou kunnen gaan voor een zwoadrittl. Op het duitse forum lijkt dit een hit, want ze hebben in vrij korte tijd al 134 bladzijden op het forum.
Het model is houtbouw met een piepschuim vleugel. Op diverse plekken verstevigingen met koolstof/glasvezel, waardoor deze de krachten moet kunnen overleven t/m 300km/h. Let wel, bij een setup voor 300, is de vliegtijd maar 1,5 tot 2 minuten. De keuze voor mij is een iets meer reguliere setup, zodat de vliegtijd toch 5 minuten blijft. 300km/h zit er dus niet in.
Een fotootje van de zwoadrittl.
De andere keuze zou een liporacer kunnen zijn. Dit is een kit van jet en speed models uit eigen landje. Voordeel van deze kit is dat er een epoxy romp bij zit. Vleugels zijn al beplankt. Is dus een half ARF-je.
Tja of deze 300km/h kan met dezelfde snelle setup dit ze bij de zwoadrittl gebruiken, ik denk dat de vleugel dan anders opgebouwd zou moeten worden. Maar zoals al aangegeven, dat is niet het doel. Dus de originele opbouw zou voldoen. Ook een fotootje van de liporacer
Formaat van beide kisten is nagenoeg hetzelfde. Ze hadden ook dezelfde doelen bij ontwerpen. Een kist voor een setup van een funjet. Die vergelijking is dus eerlijk.
Betreffende de kosten, de zwoadrittl zal iets goedkoper gebouwd kunnen worden, aangezien deze hoofdzakelijk houtbouw is. Hiervoor betaal je dan geen uurloon, omdat je hem zelf moet bouwen. De liporacer is ver klaar, waardoor deze dan iets duurder is. Je kan dit dan weer overwegen tegen hoe snel je bouwt, of je dit dan deels wilt uit besteden. Voor deze discussie, wil ik de kosten even buiten beschouwing laten, want dat was niet de reden voor opzet.
Optie 1 zou kunnen gaan voor een zwoadrittl. Op het duitse forum lijkt dit een hit, want ze hebben in vrij korte tijd al 134 bladzijden op het forum.
Het model is houtbouw met een piepschuim vleugel. Op diverse plekken verstevigingen met koolstof/glasvezel, waardoor deze de krachten moet kunnen overleven t/m 300km/h. Let wel, bij een setup voor 300, is de vliegtijd maar 1,5 tot 2 minuten. De keuze voor mij is een iets meer reguliere setup, zodat de vliegtijd toch 5 minuten blijft. 300km/h zit er dus niet in.
Een fotootje van de zwoadrittl.
De andere keuze zou een liporacer kunnen zijn. Dit is een kit van jet en speed models uit eigen landje. Voordeel van deze kit is dat er een epoxy romp bij zit. Vleugels zijn al beplankt. Is dus een half ARF-je.
Tja of deze 300km/h kan met dezelfde snelle setup dit ze bij de zwoadrittl gebruiken, ik denk dat de vleugel dan anders opgebouwd zou moeten worden. Maar zoals al aangegeven, dat is niet het doel. Dus de originele opbouw zou voldoen. Ook een fotootje van de liporacer
Formaat van beide kisten is nagenoeg hetzelfde. Ze hadden ook dezelfde doelen bij ontwerpen. Een kist voor een setup van een funjet. Die vergelijking is dus eerlijk.
Betreffende de kosten, de zwoadrittl zal iets goedkoper gebouwd kunnen worden, aangezien deze hoofdzakelijk houtbouw is. Hiervoor betaal je dan geen uurloon, omdat je hem zelf moet bouwen. De liporacer is ver klaar, waardoor deze dan iets duurder is. Je kan dit dan weer overwegen tegen hoe snel je bouwt, of je dit dan deels wilt uit besteden. Voor deze discussie, wil ik de kosten even buiten beschouwing laten, want dat was niet de reden voor opzet.
Laatst bewerkt door een moderator: